HGK: Hrvatska vina sve su prepoznatljivija u Europi
“Prepoznatljivost hrvatskih vina u Europi svakog dana je sve jača i bolja. Siguran sam da je ova prezentacija hrvatskih vina dobar put u stvaranju imidža hrvatske kao vinske zemlje“, izjavio je Igor Barbarić, tajnik Udruženja vinarstva HGK, na predstavljanju hrvatskih vina okupljenih pod brendom Vina Croatia – vina mosaica u sklopu Hrvatskog vikenda, u Bordeauxu.
„Naša vina su prepoznata od vrhunskih vinskih stručnjaka upravo ovdje u 'Gradu vina', stoga je ovo jasna potvrda da se Hrvatska mora i nadalje brandirati proizvodima poput vrhunskih hrvatskih vina te daljnjim provođenjem strategije branda Vina Croatia – vina mosaica. Naši vinari su pokazali još jednom da su spremni za najzahtjevnija tržišta kroz potencijale svojih vrhunskih vina gdje se cijene vina autohtonih i internacionalnih sorti“, istaknuo je Barbarić, dodavši kako je potrebno dalje raditi na stvaranju slike Hrvatske kao zemlje upravo takvih, vrhunskih proizvoda.
Programu u Gradu vina (La Cite du Vin), tematskom parku i muzeju posvećenom vinima u Bordeauxu, počeo je u petak večerom dobrodošlice i pozdravnom riječju Veleposlanika RH u Francuskoj, Filipa Vučaka, a završio je u nedjelju vođenim kušanjem vina (Masterclass) pod vodstvom Barbare Bačić.
Tijekom vikenda mogla su se degustirati naša vina, Darko Preiner, docent s Agronomskog fakulteta u Zagrebu predstavio je posjetiteljima hrvatsko vinarstvo i vinogradarstvo, a Mladen Boban s Medicinskog fakulteta u Splitu održao je prezentaciju Vino i zdravlje. Održane su i brojne druge promocije našeg vinarstva i vina, uz autohtonu hranu i glazbu.
Udruženje vinarstva pri HGK prihvatilo je partnerski odnos s Gradom vina te će se u prve tri godine predstaviti s više od tri tisuće boca najznačajnijih hrvatskih vina. U Gradu vina od ove se godine mogu naći brojna vina koja predstavljaju Hrvatsku kroz sljedeće vinarije: ATC Coronica, Krauthaker, Badel 1862, Kozlović, PZ Janjina, Vinarija Radovan, Dingač Skaramuča, PZ Vrbnik, Vina Carić, Osilovac - Feravino, Terra madre, PP Orahovica, PZ Maslina i Vino, Veralda, Stina vino, Vina Matošević, Vina Kalazić, Vinarija Iuris, Zlatan Otok , Vinarija Raak, Benvenuti i Kuća vina Ivan Katunar – Katunar estate winery.
„Afirmacija hrvatske vinske scene i hrvatskih vinara radi se
upravo na destinacijama poput ove. Francuska je lider na vinskoj
sceni i sudjelovanje uz bok najvećih imena i nas prikazuje
u pravom svjetlu. Organizirana i promišljena promocija hrvatskih
vinara nužna je i mislim da još veće aktivnosti tek slijede“,
kazao je Vlado Krauthaker, vlasnik Vinogradarstva i podrumarstva
Krauthaker, dodavši kako je Hrvatska je turistički hit te da je
vrijeme da i naši vinari postanu izvozni brend.
„S obzirom da je Hrvatska još uvijek slabo prepoznatljiva kao
vinarska zemlja, neophodno je iskoristiti svaku priliku za njenu
promociju. Bogatstvo autohtonih sorata i velika raznolikost
klimatskih uvjeta daje nam prednost pred mnogim, znatno većim
vinogradarskim zemljama, međutim, s druge strane predstavlja
veliki izazov za samu promociju njenih vinara i vina“, izjavio je
Preiner, uz napomenu da će predstavljanje Hrvatske kao vinarske
zemlje u centru vinarskog svijeta, Bordeauxu, sigurno dati
pozitivne rezultate.
“Svakako da mi kao zemlja moramo biti prisutni na mjestu poput ovog, gdje su neka od najboljih i najpoznatijih vina u cijelom svijetu i gdje su sve zemlje koje imaju ozbiljnu proizvodnju, potrošnju i kulturu vina. Značaj za Hrvatsku je ogroman, od promocije i prepoznatljivosti hrvatskih vina i vinogradarstva, do konkretnih poslovnih dogovora za hrvatske vinarije. Potencijali u hrvatskom vinarstvu su ogromni i zajedničkim radom na boljoj i jačoj prepoznatljivosti sigurno ćemo u budućnosti biti sve konkurentniji i sve više izvoziti na svjetska tržišta“, zaključio je Barbarić
Inače, na ovo zahtjevno i tradicionalno vinsko tržište Hrvatska je izvezla u 2016. godini svega 9,500 litara vina u vrijednosti 56 tisuća eura, najviše vina u bocama s prosječnom izvoznom cijenom od 5,12 eura i pjenušavih vina svega 365 litara, ali po prosječnoj cijeni od 25 eura. U istom razdoblju smo iz Francuske uvezli vina u vrijednosti 4,6 milijuna eura i 700 tisuća litara, uglavnom pjenušavih vina i vina u bocama.
Vezane vijesti
-
S izvozom terana nisu imali problema jer kontinuirano rade s istim tržištima već šest godina, a u SAD-u su dospjeli sasvim slučajno upoznavši distributera
-
Hrvatska kravica u hrvatskoj štalici i hrvatska svinjica u hrvatskom svinjcu sve su rjeđa pojava. Uvoz mesa i mesnih proizvoda raste po sve većim stopama
-
U Hrvatskoj je industrijska proizvodnja prema sezonski prilagođenim podacima pala u srpnju 1,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, kada je prema revidiranim podacima uvećana 0,8 posto.
-
Radnicima zaposlenima u proizvodnji u vukovarskome Borovu u petak je sa zakašnjenjem od 15-ak dana isplaćena plaća za veljaču, potvrđeno je iz Uprave Borova koje od Domovinskog rata posluje s teškoćama
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!