svjetski dan tolerancije
Preko 1700 učenika poručuje vršnjacima: Živimo otvorenog uma i prihvatimo različitosti!
Osmu godinu za redom Forum za slobodu odgoja obilježava Međunarodni dan tolerancije dodjelom nagrada učenicima i učenicama osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske koji su svoje ideje o toleranciji i svoje viđenje ključnih problema današnje generacije mladih, kao i svojih vizija budućnosti prijavili na ovogodišnji natječaj „Oboji svijet!“.
Opća skupština Ujedinjenih naroda 1996. godine pozvala je sve
članice Ujedinjenih naroda na obilježavanje 16. studenog kao
Međunarodnog dana tolerancije, dana koji nas podsjeća na
poštovanje i uvažavanje drugačijih od nas u skladu s Deklaracijom
o principima tolerancije.
I ove godine zaprimili smo veliki broj radova, njih
669. U natječaju je sudjelovalo preko 1770
učenika i 257 mentora iz 20 županija i inozemstva, iz ukupno 172
odgojno obrazovne ustanove. I ove godine projekt je
sufinanciran od strane Grada Zagreba te uz partnerstvo
udruge MoST iz Splita, Volonterskog centra Osijek, Regionalnog
info centra za mlade Rijeka i Centra za mlade Čakovec te
Knjižnica Grada Zagreba.
Kao i svake godine pitali smo djecu i mlade – “Što je za vas
(ne)tolerancija?” te kako promišljaju o temama nenasilja, mirnog
rješavanja sukoba, prihvaćanja različitosti, razumijevanju i
prihvaćanju postojanja svakoga pojedinca upravo takav kakav jest,
zagovaranju ljudskih i dječjih prava, kao i važnosti vlastitog
angažmana i doprinosa zajednicama u kojima živimo.
Njihovi radovi su nas rastužili, dirnuli, nasmijali te pokazali i
ponovno podsjetili kako su učenici i učenice svjesni svijeta u
kojem živimo, znaju identificirati probleme današnjeg društva te
kako su itekako pod utjecajem društvenih i političkih kretanja u
Hrvatskoj, ali i globalno. Kroz svoje radove
ponudili su kreativna rješenja, pokazali kako je važno
slušati njihov glas, ali i važnije – kako su spremni dati svoj
doprinos kako bi svijet bio ljepše mjesto.
Ove godine, možda više nego prijašnjih
godina, učenici su pokazali kako su u potpunosti
svjesni netolerancije i predrasuda prema svemu što je različito
ističući na koji način to doživljavaju u svakodnevnom
životu. Poseban naglasak u ovogodišnjem natječaju
učenici su stavili na problem socijalno – ekonomskih
razlika, rodne (ne)ravnopravnosti, vršnjačkog nasilja te
predrasuda prema različitim društvenim skupinama, ali su
ukazali i na važnost globalnih ciljeva s posebnim naglaskom na
održivi razvoj. Više nego ikada do sada učenici su progovorili o
traumatičnim posljedicama koje vršnjačko nasilje ima na
pojedince te poručili svojoj generaciji da žive otvorenog uma te
na taj način svijet učine ljepšim mjestom za
život.
Nagrade najboljim radovima u ukupno sedam kategorija
dodijelit će se u četvrtak, 16. studenog 2017. godine s početkom
u 14:00 sati, u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu, na
priredbi “Oboji svijet!” koja će okupiti preko 120 učenika i
učenica te njihovih učitelja - mentora i roditelja, ali im daje i
priliku javno prikazati kreativne radove te otvoreno progovoriti
o temi natječaja.
Popis nagrađenih radova te poveznice na svaki pojedinačni
kreativni uradak možete pronaći na ovoj poveznici.
Umjesto nas, neka govore njihovi radovi – pozivamo vas da ih podijelite s javnošću i pokažete što sve mogu reći naši učenici i učenice o ovoj temi. Za kraj izdvajamo poruku jednog rada:
“Nikad ne bismo smjeli zaboraviti gledati svijet dječjim očima, očima koje se vesele malim životnim stvarima, očima koje gledaju druge bez osude, iskreno i s prihvaćanjem. Smatram da nam je takav pogled važan upravo danas, u svijetu koji pokazuje netoleranciju i koji je sklon podjelama.”
Zrinka Čupić, IV e., Gornjogradska gimnazija, Zagreb
Mentorica: Klara Jakelić
Vezane vijesti
-
Četvrta godišnja konferencija o školskoj medijaciji okupit će stručnjakinje i stručnjake iz Hrvatske i inozemstva koji će s nama podijeliti najnovije spoznaje, ideje te primjere dobre prakse u području rada s djecom i mladima te nam dati smjernice u osiguranju škole kao zaštitnog faktora u osobnom i socijalnom razvoju djece te razvoja njihovog punog potencijala.
-
-
-
Izdvojeno
-
Iako smo skloni gastritisom nazvati svaku bol u gornjem dijelu želuca, riječ je o posebnom stanju čija se dijagnoza potvrđuje histološkim pregledom tkiva.
-
Tri školska sindikata koja su u subotu održala prosvjed u Zagrebu zbog nezadovoljstva novim Zakonom o plaćama te sustavom ocjenjivanja poručila su da se njihovi koeficijenti moraju redefinirati i da se mora odustati od postojećeg koncepta ocjenjivanja njihova rada jer je neprovediv.
-
Iako se može djelovati kao jednostavna mjera za izbjegavanje bakterijske kontaminacije, iza ove prakse je više nego što se čini na prvi pogled.
-
Trasa utrke je uz samu obalu, pružajući sudionicima priliku da uživaju u predivnom ambijentu i jedinstvenom božićnom ugođaju našeg grada.
Reci što misliš!