Događaji

pismenost 2.0.

HND upozorava na nisku razinu medijske pismenosti

HND upozorava na nisku razinu medijske pismenosti

Globalni tjedan medijske i informacijske pismenosti u srijedu je u Hrvatskom novinarskom društvu (HND) obilježen tribinom s koje je upozoreno da će bez sustavnog opismenjavanja hrvatsko društvo ostati na niskoj razini medijske pismenosti

Skup "Pismenost 2.0. - Kako do unaprjeđenja medijskog obrazovanja u Hrvatskoj' organizirao je HND u suradnji s GONG-om, a obuhvatio je javnu tribinu, sajam inicijativa za poboljšanje medijske pismenosti i tri radionice. Događajem se želi doprinijeti uspješnoj i sadržajnoj implementaciji nastave kroz koju će učenici steći, uz tehnička znanja, i svijest o ulozi i važnosti kvalitetnih medija u demokratskom društvu.

"Razina medijske pismenosti je na niskoj razini i nema sustavnog medijskog opismenjavanja u Hrvatskoj", upozorio je predsjednik HND-a Saša Leković.

Lidija Kralj iz Ministarstva znanosti i obrazovanja rekla je da se u sklopu kurikularne reforme osmišljava program za razvijanje komunikacijskih i informacijskih vještina, kritičkog vrednovanja i medijske pismenosti.

Dodala je da su sve stručne radne skupine reaktivirane u rujnu te ponovno rade na dokumentima za reformu. "Kurikularnom reformom se priprema sustavno informatičko obrazovanje, od prvog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole", navela je.

"Predviđeno je da će novi program početi od rujna iduće godine, a za projekt je potrebno i tehnološki opremiti učionice za što već postoji financijski okvir", istaknula je Kralj.

Lana Ciboci iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu naglašava da će samo opismenjavanjem građani naučiti ostvarivati komunikacijska prava, sami proizvoditi sadržaje te se zaštititi od negativnih sadržaja.

Smatra da će medijski obrazovani građani biti potaknuti i više se angažirati kao sudionici političkog i društvenog života, posebno kada se radi o pitanjima koja se tiču njih samih.

"Istraživanje o medijskoj pismenosti koje je provedeno prije dvije godine pokazuje da učenicima hrvatskih škola ponajviše nedostaju znanja na polju kritičkog vrednovanja", naglašava Ciboci. Međutim, tu su i drugi problemi, kao što je tehnička neopremljenost škola, posebno u ruralnim dijelovima.

"Tehnička neopremljenost nastavnicima otežava rad, no dio nastavnika kaže kako je nezadovoljno udžbenicima za medijsko obrazovanje, drugi dio pak tvrdi kako je i njima samima često potrebno dodatno obrazovanje", rekla je Ciboci.

Urednik portala Srednja.hr Marko Matijević upozorio je na često zanemarivanje kvalitetnih tekstova zbog brzog i velikog protoka informacija. Pozvao je na društvenu odgovornost oglašivača jer dostupnost kvalitetnih sadržaja omogućuje razvijanje učeničkih kompetencija.


Reci što misliš!