Događaji

Obje cijevi od sutra

Sutra otvorenje obje cijevi tunela "Mala Kapela" i "Sveti Rok"

Sutra otvorenje obje cijevi tunela

Ukupna vrijednost radova za druge cijevi oba tunela iznosi 787,5 milijuna kuna (bez PDV-a), a obuhvaćaju projektiranje, građenje, opremanje, bojanje i nadzor, dok za oba tunela tj. četiri tunelske cijevi iznosi 2,3 milijarde kuna (bez PDV-a)

Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, pustit će u promet obje cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti A1 Zagreb-Split-Dubrovnik, u subotu, 30. svibnja 2009. u 10 sati.

Tuneli će od petka u 22 sata do subote u 10 sati biti zatvoreni za promet zbog konačnog tehničkog prilagođavanja svake cijevi za jednosmjerni promet.

Ukupna vrijednost radova za druge cijevi oba tunela iznosi 787,5 milijuna kuna (bez PDV-a), a obuhvaćaju projektiranje, građenje, opremanje, bojanje i nadzor, dok za oba tunela tj. četiri tunelske cijevi iznosi 2,3 milijarde kuna (bez PDV-a).

Radove građenja druge cijevi tunela Sv. Rok izvodila je Poslovna udruga koju čine Hidroelektra niskogradnja d.d. i Konstruktor-inženjering d.d., a građenje druge cijevi tunela Mala Kapela izvodila je Poslovna udruga koju čine Viadukt d.d. i Strabag AG.

Tunel Mala Kapela najduži je tunel na autocesti Zagreb-Split, čija je desna cijev 5.780 m, a lijeva 5.821 m. Radovi na iskopu desne cijevi započeli su 2002. te je u lipnju 2005. puštena u promet. Lijeva cijev tunela Sv. Rok duga je 5.679 m, a desna 5.670 m. U lipnju 2003. u promet je puštena desna cijev, a kao službeni početak građenja uzima se 1993.

Oba tunela građena su prema Novoj austrijskoj metodi (NATM-bušenje i miniranje) koja se pokazala prilagodljivom za različite geološke uvjete koji su se javljali duž trase tunela. U oba tunela najveća dopuštena brzina vožnje iznosi 100 km/h.

Obzirom na povećanje prometa, naročito prometne zastoje u špici turističke sezone, te zbog povećanja sigurnosti, u rujnu 2007. započelo je dovršenje drugih cijevi tunela. Autocesta A1 značajna je za turistički promet u ljetnim mjesecima, a ljetno prometno opterećenje čini više od 40% ukupnog godišnjeg prometa. Prosječni godišnji dnevni promet već u 2006. premašio je 10.000, a ljeti je dosegnuo 28.000 vozila. Očekuje se da će ove sezone kroz Malu Kapelu proći oko 29.000, a kroz Sv. Rok oko 30.000 vozila.

Sigurnosni i pogonski sustav oba tunela spada u najmodernije sustave u Europi, a sastoji se od:

- sustava za nadzor i upravljanje prometom opremljenog video kamerama, koje omogućavaju prikaz situacije na monitorima, a mogu automatski uočiti zastoj, vožnju u suprotnom smjeru i sl.

- sustava svjetlosne promjenjive signalizacije (upozorenja vozačima)

- komunikacijskog sustava za SOS intervencije (10 SOS niša s telefonima za poziv u pomoć operatera u Centru za održavanje i kontrolu prometa koje radi 24 sata)

- sustava radiodifuzije kojim se ostvaruju radioveze između radiostanica unutar tunela i vanjskih radiostanica. Omogućeno je i korištenje mobitela, a putnici se izvještavaju putem radio-prijemnika

- sustava ozvučenja kojim se vozači izravno upozoravaju o izvanrednom stanju u tunelu.


Reci što misliš!