Događaji

Eko havarija

Split se guši u mirisu nafte

Split se guši u mirisu nafte

Prilikom sinoćnjeg pristajanja na gat Sv. Petra u gradskoj luci u Splitu, Jadrolinijin trajekt Tin Ujević udario je bokom u rub pristaništa zbog čega je u more iscurilo 35 tona pogonskog goriva iz spremnika.

Noćas i jutros cijeli je Split bio obavijen mirisom nafte. Osjetio se i na tri kilometra udaljenom Žnjanu.


Nakon provjere stanja gradskoj luci, može se reći barem jedna dobra stvar; naime, zahvaljujući sretnim vremenskim prilikama, izbjegnuta je ekološka katastrofa u splitskom akvatoriju. Na moru je potpuna bonaca i nafta iz spremnika nije se u značajnijoj mjeri proširila izvan gradske luke. No more u luci itekako je onečišćeno što zorno dokazuju fotografije koje smo snimili. Kontrolom susjedne uvale, plaže Bačvice, utvrdili smo da, na svu sreću, nema nikakvih ozbiljnih pokazatelja onečišćenja ili naslaga nafte.

Prve rezultate istrage javnosti su prezentirali kapetan Boris Matošić, prvi čovjek splitske Lučke kapetanije i Mario Babić, državni tajnik za more. Utvrđeno je
Leo NikolićHavarija u splitskoj luciPogledaj cijelu fotogaleriju
da su uvjeti u luci prilikom pristajanja bili idealni, a za sada nije utvrđena ni tehnička neispravnost na upravljačkom sustavu trajekta, kao ni na strojevima. Alkotest svih članova posade uredan je i zapravo tek treba utvrditi pravi razlog havarije.

Trajekt je krmnim dijelom udario u izbočeni dio gata Sv. Petra. Nisko položen i slabo vidljiv betonski kut mjesto je kolizije brodskog lima i pristaništa. Beton je neoštećen, ali na njemu se vide tragovi i ostaci brodskog lima i boje. Na samom trupu broda vidi se ogromna rupa od pet-šest četvornih metara. Cijelo dizelsko gorivo, 35 tona u spremniku, iscurilo je u more. Trajekti koji plove između Splita i otoka imaju po dva tanka od 30 ili 40 tona, pa je svako takvo plovilo potencijalna ekološka bomba za Jadran.

Splićani koje smo zatekli u blizini samo su cinično komentirali kvalitetu gradnje lučkog gata u odnosu na lim grčkog trajekta. Pomorci koje smo zatekli na gatu pak tvrde da su dotični grčki trajekti upitne maritimne i tehničke kvalitete. Trajekti izgrađeni u splitskom škveru, primjerice Marjan, Hrvat ili Biokovo superiorni su u odnosu na polovne akvizicije Jadrolinije.

Tvrtka CIAN, koja se bavi čišćenjem mora u takvim incidentima, ogradila je branama taj dio luke i započela s čišćenjem i disperzijom goriva iz trajekta.

Tijekom dana, trajekt Tin Ujević trebao bi otploviti u remontno brodogradilište u Vranjicu, gdje će biti popravljena brodska oplata. Čišćenje još traje, kao i istraga o uzrocima ove nesvakidašnje havarije.

 

Reci što misliš!