HAC
Autocesta Zagreb - Sisak triput skuplja od Dalmatine?!
'Za 47 kilometara autoceste Zagreb-Sisak platit će se oko 5,1 milijardi kuna, a za 300 kilometara do Splita devet milijardi. Od Zagreba do Zadra je, valjda, 'pukla' Panonska ravnica, a od Zagreba do Siska bit će nebrojeno puno tunela, mostova i vijadukata!?
Novi list otkriva da će buduća autocesta Zagreb-Sisak, na kojoj su se radovi otvarali već nekoliko puta, a unatrag četiri godine sagradilo devet kilometara, iako u ravnici i bez ijednog tunela, biti tri i pol puta skuplja od zahtjevnije Dalmatine, te više nego dvostruko skuplja od gradnje prosječne, a nezahtjevne autoceste u Europi!
Cijena po kilometru (u milijunima eura):
Zagreb-Sisak 14,8
Zagreb-Split 4,1
Boljare-Bar 16
Bar-Beograd 11,5
'Za 47 kilometara autoceste Zagreb-Sisak platit će se oko 5,1 milijardi kuna, a za 300 kilometara do Splita devet milijardi. Od Zagreba do Zadra je, valjda, 'pukla' Panonska ravnica, a od Zagreba do Siska bit će nebrojeno puno tunela, mostova i vijadukata!?', ironično je, nakon što je radove ovih dana ponovno otvorila premijerka Jadranka Kosor, prokomentirao Radimir Čačić, za čijeg je ministarskog mandata pokrenuta izgradnja Dalmatine.
Novi list piše da je njena gradnja na 300 manje zahtijevnih, od ukupno 380 kilometara, koštala nešto više od četiri milijuna eura po kilometru, dok će autocesta od Zagreba do Siska koštati 14,8 milijuna eura za kilometar.
Usporedbe radi, 16 milijuna eura za kilometar Crnogorcima nudi IGH, na čelu s Jurom Radićem, za gradnju vrlo zahtjevne autoceste Boljare-Bar, dok će, primjerice, Srbija autocestu od Bara do Beograda, sa čak 202 tunela, graditi za 11,5 milijuna eura po kilometru!
U HAC-u napominju kako nema smisla na ovaj način uspoređivati cijene, budući da svaka autocesta, vele, ima svoje zahtjeve i zakonitosti. U slučaju buduće A11 od Zagreba do Siska, kažu, teren je pun mulja, a da bi se on nasipao, potrebno je, sa strane, dovesti ogromne količine šljunka, dok je, primjerice, na velebitskim dionicama Dalmatine materijal bio nadohvat ruke.
U ministarstvu Božidara Kalmete, koji je pak daleke 2004. godine najavio izgradnju A11 za sada 'mizernih' tri milijuna eura po kilometru, izjave Radimira Čačića ne žele komentirati, a novinare Novog lista uputili su na HAC.
Vezane vijesti
-
Posao na devet kilometara dugoj brzoj cesti za Ploče počeo je u lipnju 2007. godine i trebao bi biti gotov, kao i dionica autoceste A1 Šestanovac-Ravča, do 31. prosinca ove godine
-
-
-
Izdvojeno
-
U hladniji ponedjeljak promjenjivo oblačno i nestabilno, uz povremenu kišu, ponegdje i obilnije pljuskove s grmljavinom pa i nevrijeme. Na moru jugo, često i olujno.
-
Svijet je ove svibanjske nedjelje po 12. put trčao za one koji ne mogu. Posebno dobra atmosfera bila je u Zadru, gdje je poslana jasna poruka nade i ispisana još jedna prekrasnu priča o zajedništvu.
-
Bogati program koji će se održati od svibnja do rujna u Bibinje će dovesti brojne zanimljive izvođače, a publika će uživati u raznovrsnim nastupima, gastronomskim manifestacijama te kulturnim i sportskim događanjima
-
Zadar je u pretposljednjem, 32. kolu FAVBET Premijer lige na Višnjiku porazio Split rezultatom 87:65
Reci što misliš!