Ceste
Autoceste: Već dogodine Dalmatinom do Ploča
Posao na devet kilometara dugoj brzoj cesti za Ploče počeo je u lipnju 2007. godine i trebao bi biti gotov, kao i dionica autoceste A1 Šestanovac-Ravča, do 31. prosinca ove godine
Na domaćim autocestama nastavljaju se radovi, a do kraja godine trebalo bi se u promet pustiti oko 50 kilometara potpuno novih dionica autocesta, dok će druge dionice poput one na autocesti Zagreb-Rijeka biti otvorene u punom profilu.
Prema informacijama iz Hrvatskih autocesta, na autocesti A1 do kraja 2008. godine u promet će se pustiti 40 kilometara autoceste na pravcu Split-Ploče i to dionica Šestanovac-Zagvozd dužine 13 kilometara te dionica Zagvozd-Ravča dužine 27 kilometara.
U neposrednoj blizini dovršit će se i radovi na brzoj cesti Ploče 1 - Luka Ploče dužine devet kilometara. Posao na devet kilometara dugoj brzoj cesti za Ploče počeo je u lipnju 2007. godine i trebao bi biti gotov, kao i dionica autoceste A1 Šestanovac-Ravča, do 31. prosinca ove godine. Na čvoru Čeveljuša pravce će presjeći Jadranska magistrala, brza cesta koja dolazi s autoceste i ulaz u sam grad Ploče.
Na autocesti A4 u promet će se do kraja ove godine u promet pustiti i novih 1,4 kilometara autoceste na pravcu Zagreb-Goričan i to do spoja na granicu s Republikom Mađarskom.
Imajući u vidu sadašnje stanje radova, do kraja ove godine Hrvatske autoceste upravljat će s 816 kilometara autocesta.
Radovi od Ravče na dionici Ravča-Ploče koja je duga 19,3 kilometra nastavit će se od 2009. godine. Ukupna vrijednost ugovorenih radova iznosi 2,3 milijarde kuna, a uključuje i gradnju dvaju objekata - vijadukte Kotezi te Otrič-Seoci. Dovršetkom te dionice vozači će se autocestom od Splita do Ploča voziti već potkraj 2009. godine.
Također, u HAC-u podsjećaju da su u tijeku i intenzivni radovi na autocesti A5 Beli Manastir-Osijek-Svilaj, dio paneuropskoga koridora Vc. Trenutačno se radi na dionici Đakovo-Osijek u dužini 32,5 kilometara. Ugovorena vrijednost radova iznosi 2,13 milijardi kuna bez PDV-a. Radovi bi trebali biti gotovi u prvom tromjesečju iduće godine, odnosno u travnju 2009., čime će se znatno pridonijeti sigurnosti prometa i skratiti put od Zagreba do Osijeka za čak 40 minuta.
Za tri godine puni profil Istarskog ipsilona
Opsežni radovi započet će i ove godine na području Istre. Tako je za rujan ove godine planiran početak radova na punom profilu Istarskog ipsilona. Zadnja dionica poluautoceste koju Bina-Istra ima u koncesiji - Istarski ipsilon puštena je u promet u prosincu 2006. godine. Nakon toga su već počele pripreme za udvostručenje profila, iako je Ugovorom o koncesiji definirano da će gradnja punog profila, odnosno četverotračne autoceste, početi tek kada promet dosegne vrijednost od 10.000 vozila na dan ili prosječan dnevni promet od 16.000 vozila u srpnju i kolovozu na određenoj dionici.
Planirani početak gradnje očekuje u rujnu ove godine i to na dionici Kanfanar-Pula, a dovršetak punog profila Istarskog ipsilona je planiran za 2011. godinu.
U srpnju ove godine potpisan je ugovor za izradu projektne dokumentacije i provedbe upravnog postupka za dionicu Doli-Osojnik dužine 28 kilometara. Početak građenja očekuje u prvoj polovici 2009. godine čime počinje gradnja dionice autoceste A1 na sektoru Ploče-Dubrovnik. Ugovorena vrijednost radova iznosi 79,5 milijuna kuna (bez PDV-a).
Druge cijevi tunela Mala Kapela i Sv. Rok u promet će biti puštene u lipnju 2009. godine, odnosno prije početka turističke sezone. Tako će najvjerojatnije kilometarske kolone i višesatno čekanje pred najdužim tunelima u Hrvatskoj postati prošlost. Otvaranjem drugih cijevi propusnost vozila kroz tunele bit će udvostručena. Postaja Demerje nakon dovršetka preuzet će dio naplate cestarine za vozila koja prometuju iz smjera juga, čime će se rasteretiti naplata u Lučkom, dok bi se u suprotnom mogle formirati i kolone duže od onih na koje smo navikli.
Tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb do početka turističke sezone iduće godine sagradit će novu naplatnu postaja u Demerju, tri kilometra od naplatnih kućica u Lučkom, gdje se u dane vikenda i blagdana stvaraju kilometarske kolone vozila. Nova će naplatna postaja imati devet naplatnih kućica.
Služit će isključivo za bezgotovinsku naplatu cestarine i imat će trake za elektronsku naplatu cestarine 'ENC trake' te prolaze za kartično plaćanje kao SMART, odnosno kreditne kartice. Postojeća naplata Lučko koristila bi se i nadalje za gotovinsko plaćanje cestarine, a promet koji je prije obavljao bezgotovinsku naplatu bit će ogradom odvojen od ostalog prometa na naplati Lučko te će uklanjanjem krajnje desne naplatne kućice biti omogućen neometan promet vozila kroz dva prolaza brzinom od 40 kilometara na sat.
Vezane vijesti
-
'Za 47 kilometara autoceste Zagreb-Sisak platit će se oko 5,1 milijardi kuna, a za 300 kilometara do Splita devet milijardi. Od Zagreba do Zadra je, valjda, 'pukla' Panonska ravnica, a od Zagreba do Siska bit će nebrojeno puno tunela, mostova i vijadukata!?
-
-
-
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Reci što misliš!