Raspad sistema
HŽ nema za plaće pa ukida prometovanje na određenim dionicama!
Odluku može donijeti jedino Hrvatski sabor, no Kalmetino ministarstvo dosjetilo se problemu pa je počelo donositi rješenje o privremenim obustavama prometa s tendencijom trajnog zatvaranja
Božidar Kalmeta, ministar mora prometa i infrastruktura, započeo je s obustavom prometa na dijelu željezničkih pruga, i to zbog dotrajalosti pruga i ugrožavanja sigurnosti putnika.
Takvu odluku može donijeti jedino Hrvatski sabor, no Kalmetino ministarstvo dosjetilo se problemu pa je počelo donositi rješenje o privremenim obustavama prometa s tendencijom trajnog zatvaranja.
Privremeno zatvaranja s tendencijom trajnog
Ne postoje nikakvi rokovi za prekid zabrane. Nema datuma kada će se dionica početi sanirati, a kamoli kada će se završiti i ponovno pustiti u promet. To potvrđuje potpisani dokument o ukidanju tri pruge, kojega i objavljujemo.
Prema tom dokumentu od 5. svibnja ove godine obustavljen promet na dionici Sirač - Pčelić u dužini od pedesetak kilometara kao i Pleternica - Našice duga 40-tak kilometara te pruga R103 Martin Brod - Ličko Dugo Polje - Knin.
Sve navedene pruge koristile su se za promet putnika i robe. Prema našim informacijama neće se stati samo na ovim dionicama već će se krenuti u daljnja rezanja.
U Ministarstvu prometa potvrdili su nam da je zaista donesena takva odluka i to zbog vrlo lošeg stanja na pruzi. Štoviše, kako nam je potvrđeno, nije osiguran novac za sanaciju pruga koje se "privremeno zatvaraju", no zato su i dalje sigurne plaće za oko sedamsto "Barba Lukinih" različitih šefova s prosječnom neto plaćom od deset tisuća kuna te za oko 220 sindikalnih povjerenika.
"Sanirat ćemo kad stignu bolja vremena"
Kalmeta je, kako smo istražili, tako počeo stezati remen u Hrvatskim željeznicama na način da je počeo ukidati pruge što je izravni udar na krajnje korisnike odnosno putnike!
"Istina je da jedino Sabor smije i može donositi odluke o ukidanju željezničkih pruga, no u slučajevima koje ste nabrojali radi se tek o privremenoj obustavi prometa", objasnila nam je glasnogovornica Ministarstva Marina Halužan dodajući kako se putnici na spomenutim dionicama prevoze autobusima te da zapravo neće ni osjetiti prekid linije. Isto tako bode u oči činjenica kako u ovim slučajevima nema odluka povjerenstava o stanju na pruzi što je uobičajeno već se stekao dojam da se sve radilo ishitreno i na brzinu. Kada smo upitali Kalmetin ured zašto kod odluke o privremenoj obustavi nema i datuma kada će se pruga ponovno otvoriti kao i to da nema datuma kada će i hoće li početi sanacija dobili smo vrlo neodređen odgovor.
"Moramo biti svjesni vremena u kojem živimo. Recesija je i novca nema. Kada bude osiguran novac tada će i krenuti sanacija. Nažalost kada će to biti ne mogu vam odgovoriti", glasio je odgovorio glasnogovornice Halužan. Isto tako dobili smo i neodređen odgovor na pitanje može li se Kalmetin nedavni komentar kako je stanje na željeznicama "kritično ali da se može voziti", s ovom odlukom tumačiti na način da je stanje sada - alarmantno.
Sustavno izbjegavanje suočavanja s problemima
"Nemojte generalizirati. To su izolirani slučajevi", rekli su nam iz Kalmetinog ureda.
Prema neslužbenim informacijama navodna strategija ministra Kalmeta je da se u Hrvatskoj sustavno radi na zatvaranju niza željezničkih pruga odnosno prometa jer su - nerentabilne. Primjerice prema javno dostupnom dokumentu odnosno Nacionalnom programu željezničke infrastrukture sve pruge na području Virovitičko-podravske županije proglašene su nerentabilnim.
Procjena je da bi se nakon petogodišnjeg plana sve mogle zatvoriti, a ministar Kalmeta pritisnut velikim minusima u HŽ-u dosjetio se izbjegavanjem sanacija pruga i "privremenim zatvaranjima" jednostavno ukinuti te pruge i to bez političke bure i neugodnih pitanja u Saboru. Svrha HŽ -a tako je postala isplata plaća, a ne osiguravanje prijevoza putnika.
Bolje pješke nego glava u torbi
Valja naglasiti kako Kalmeta u već dva mandata nije uspio riješiti ogromne minuse, korupciju i rastuću birokraciju no sada bi, kako se čini, zbog toga ceh trebali platiti - putnici. Nadamo se tek s plaćenom autobusnom kartom ili gotovinom taxi vozaču, a ne vlastitim životima.
Vezane vijesti
-
Kalmeta je kazao da su spomenuta ulaganja od 18,5 milijardi kuna samo potencijalna raspoloživa sredstva
-
HŽ Infrastruktura priopćila je da se pozornost skrene na to da je strogo zabranjeno kretati se po kolosijeku ili po stazicama neposredno uz kolosijeke
-
-
Izdvojeno
-
U 12. kolu FavBet Premijer lige košarkaši Zadra gostovali su na vrućem terenu u Sinju kod Alkara gdje su odličnom obranom u posljednjoj dionici slavili rezutatom 61-71 (18-13-24, 26-15, 5-14) i zadržali stopostotni učinak.
-
Raštika biblijskih dimenzija narasla je u vrtu virskog domaćina Nevenka Kapovića kojeg na otoku Viru svi zovu Veno.
-
U derbiju 17. kola SuperSport HNL-a Hajduk i Rijeka su pred 29.489 gledatelja na Poljudu odigrali 2-2. Hajduk je dva puta vodio, ali se Rijeka oba puta vratila i sačuvala remi ostavši tako i nakon 17 kola bez poraza.
-
U 12. kolu FavBet Premijer lige košarkaši Zadra gostovali su na vrućem terenu u Sinju kod Alkara gdje su odličnom obranom u posljednjoj dionici slavili rezutatom 61-71 (18-13-24, 26-15, 5-14).
Reci što misliš!