Događaji

Splitski “Jadroplov”

Premijerko Kosor, odobrite potporu ili je ‘Brodosplit’ mrtav za 2 mjeseca!

Premijerko Kosor, odobrite potporu ili je ‘Brodosplit’ mrtav za 2 mjeseca!

Usprkos obećanjima, danim za vrijeme posjeta premijerke Jadranke Kosor, Ministarstvo gospodarstva još uvijek nije odobrilo potporu “Brodosplitu” za izgradnju broda za “Jadroplov”

Ako Vlada “Brodosplitu” ne odobri potporu za izgradnju bulk carriera, broda za sipke terete za splitski “Jadroplov”, u sljedeća dva mjeseca potpuno će stati proizvodnja na splitskim navozima, a 1100 proizvodnih radnika ostat će bez posla, piše slobodnadalmacija.hr

U škverskom bazenu trenutačno se radi na dva broda. Tanker za naftne derivate švedske “Stene” je pred predajom vlasniku i u završnoj je fazi ispitivanja. Veliki putnički ro-pax za francuskog brodara je pri završetku opremanja i sprema se za dokovanje. Na ro-paxu radi oko 600 radnika, a preostalih 500-tinjak proizvodnih radnika je već na tzv. čekanju kod kuće. Uz problem gašenja proizvodnje, sasvim su realni izgledi da samoborski DIV na koncu odustane od kupnje brodogradilišta.

- Ne mogu reći hoćemo li ili nećemo odustati od kupnje “Brodosplita” ako se do 30. lipnja, do kada trebamo potpisati kupoprodajni ugovor o preuzimanju škvera, ne ugovore novi poslovi. No, situacija u poduzeću je kritična i zato novi poslovi škveru hitno trebaju. Ako proizvodnja u “Brodosplitu” stane, bit će je teško ponovo pokrenuti - kazao nam je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave samoborskog DIV-a.

Usprkos obećanjima, danim za vrijeme posjeta premijerke Jadranke Kosor, Ministarstvo gospodarstva još uvijek nije odobrilo potporu “Brodosplitu” za izgradnju broda za “Jadroplov”. Puna tri mjeseca traje neizvjesnost oko izdavanja potpora, a brodski limovi i profili odavno su kompletirani u splitskom brodogradilištu.Ministar gospodarstva Đuro Popijač rekao je kako više nije moguće davati državna jamstva za izgradnju brodova. No, prema programu restrukturiranja i pravilima Europske komisije, moguće je dati tzv. vertikalne potpore kojima se pomaže poduzeću u teškoćama i temeljem čega bi mogla početi izgradnja broda za “Jadroplov”. U Ministarstvu gospodarstva će tek do 30. lipnja definirati koliki bi bio iznos tih potpora. Prema izvorima iz resornog ministarstva, prije kraja lipnja, odnosno izračuna iznosa potpore, teško se može očekivati početak izgradnje broda za “Jadroplov”.

Kako doznajemo, prema Programu restrukturiranja “Brodosplita”, koji nije javno dostupan dokument, Vlada se obvezala da će u sljedeće dvije do tri godine, nakon što novi vlasnik preuzme brodogradilište, na državni proračun preuzeti i moguće gubitke vlasnika do 800 milijuna kuna. Drugim riječima, program je rezervirao 800 milijuna kuna na teret državnog proračuna, uključujući i gubitke koji se već sada zbog manjka poslova generiraju u splitskom brodogradilištu.

Premda će hrvatski porezni obveznici podmiriti dubioze splitskog škvera, program restrukturiranja je tajan. Podsjetimo, kako smo već pisali, ustupanjem golemog zemljišta hrvatskoj Vladi škver je značajno smanjio svoje dubioze sa 5,9 na 3,9 milijardi kuna. U ponedjeljak je održana sjednica Nadzornog odbora “Brodosplita” na kojoj je trebalo biti riječi o početku izgradnje broda za “Jadroplov”. Ali ni 30 minuta prije početka sjednice, predsjednik NO-a Vedran Duvnjak naglo je otkazao dolazak. Ni na zadnjoj sjednici NO-a prošlog tjedna Duvnjak se nije pojavio. Jučerašnji sastanak eskivirao je i istaknuti član NO-a, državni tajnik Jozo Sarać.

- To je totalno neozbiljno ponašanje Duvnjaka i Vlade. Očekujem od Vlade da u roku od 24 sata smijeni Duvnjaka s mjesta predsjednika NO-a i imenuje novog čovjeka koji će znati pomoći brodogradilištu.
Ovo je vrlo zabrinjavajuće ponašanje, jer ne znamo kamo Vlada želi odvesti škver. Zatražit ćemo sastanak sa svim sindikatima u škveru kako bismo ramotrili sindikalne poteze - ogorčen je bio Vedran Dragičević, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske.

- Jako mi je čudno da se dolazak na NO otkazuje pola sata prije početka sjednice. Odnos Vlade prema škveru je toplo-hladno. Prvo nam premijerka Jadranka Kosor obeća podršku i nove brodove, a onda nas naknadno ministar Popijač danima zavlači s izdavanjem potpora za brodove. Nismo mi u škveru štrace da nas se tako tretira. Zna li Popijač gdje se nalazi splitski škver, u Hrvatskoj ili u Italiji? - pita se Zvonko Šegvić, predsjednik Nezavisnog sindikata “Brodosplita”.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.