Budućnost MORH-a
Kotromanović: MORH mora biti brži, efikasniji i operativniji
S obzirom na manji vojni proračun, obnova Hrvatskog ratnog zrakoplovstva ovisit će o proračunu
Samo pola sata bilo je dovoljno novom ministru obrane Anti Kotromanoviću da u utorak okupi vodeće ljude MORH-a i Oružanih snaga RH i kaže im svoju viziju MORH-a i OSRH, planove i smjernice rada za ovu godinu, piše slobodnadalmacija.hr
- Čeka nas veliki posao. Moramo izraditi niz strateških dokumenata. Hrvatska je ušla u NATO, ulazi u Europsku uniju i moramo s tim uskladili naše obrambeno zakonodavstvo. Moramo izraditi strategiju Nacionalne sigurnosti, strategiju obrane, strateški pregled obrane, Dugoročni plan razvoja OSRH kao temeljni dokument koji mora odgovoriti na to kakva će biti HV u idućih sedam-osam godina“, rekao je uvodno ministar Kotromanović.
Istaknuo je kako Ministarstvo obrane mora biti brže, efikasnije, operativnije i da mora provoditi civilni nadzor nad Glavnim stožerom. Zadovoljan je učinjenim u OSRH, ali je napomenuo kako treba dovršiti plan integriranja u NATO do 2014. godine.
- Imamo odlične časnike koji su se dokazali u Domovinskom ratu, a i svakodnevno u međunarodnim mirovnim misijama u Afganistanu, na Golanskoj visoravni i drugima. Imamo veliko iskustvo i podići ćemo Oružane snage na višu razinu“, napomenuo je te najavio reformu MORH-a i Glavnog stožera. Od Oružanih snaga očekuje da bude mala, dobro obučena vojska visoke borbene spremnosti.
Nije, međutim, mogao odgovoriti na upit može li to učiniti s financijskim sredstvima s kojima MORH raspolaže. Rekao je da je u MORH-u zatekao solidno stanje, da će vojni sustav biti na 'nuli', te je dodajući kako će tek početkom veljače o tome imati jasniju sliku i vjeruje kako s postojećim sredstvima može odraditi postavljene zadaće. Izrazio je namjeru pojačati sredstva za obuku kako bi podigli efikasnost HV-a na višu razinu.
S obzirom na manji vojni proračun, rekao je da je, što se tiče obnove Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, to prvorazredna tema i naglasio i smatra kako treba održati na sposobnost. To će, rekao je, ovisi o proračunu. - Voljeli bi da održimo tu sposobnost. Mi imamo dobre pilote i te sposobnosti trebaju ostati“, rekao je.
Na upit kako to da je kao svoj prvi porez najavio povratak MORH-a na Krešimirov trg u centar grada Kotromanović je objasnio kako je vojarnu Croatia preseljen samo jedan dio MORH-a te da bi za potpuno preseljenje trebalo oko 140 milijuna kuna. Načelnik Glavnog stožera OSRH general pukovnik Drago Lovrić rekao je da su u vojarni Croatia uređene samo određene zgrade, ali da se Ministarstvo nije potpuno preselilo. Za dijelove vojarne koji su uređeni utrošeno je oko 240 milijuna i da top nije bačen novac.
Smatra da će povratkom na Krešimirov trg MORH zapravo uštedjeti novac, jer da se ionako 75 posto objekta na 'Krešimircu' ionako korist MORH. U vojarnu Croatia iseljen je samo kabinet ministra, kabinet načelnika GS i dio službi. Povratak na Krešimirov trg, dodao je ministar, ništa neće koštati.
SD/eZd
Vezane vijesti
-
-
-
-
Da bi se ostvarile namjere ministra obrane Ante Kotromanovića potrebno će biti donijeti izmjene Zakona o mirovinskom osiguranju
Izdvojeno
-
Imate li društvene mreže, zasigurno ste primijetili da su posljednjih godina neizmjerno popularni raznorazni programi u obliku detox sokova. Uglavnom se radi o sokovima na bazi voća i povrća te programima koji se provode tri ili više dana. U tom periodu, piju se isključivo sokovi – bez unosa krute hrane.
-
Baš svaki detalj u prostoru Morlacco nedaleko Zadra priča o otpornosti i bogatom dalmatinskom nasljeđu. Kad tako posebnom ambijentu dodate ukusnu hranu i vino, dobijete savršen spoj.
-
Sudjelovanjem na festivalu prijavljeni doprinose promoviranju potencijala i mogućnosti poduzetništva Ravnih kotara i Bukovice, a ujedno i stvaranju uvjeta za razvoj poduzetničkog okružja.
-
Kanjon Velike Paklenice najatraktivniji je penjački lokalitet u Hrvatskoj, tako da za djelatnike Nacionaloog parka sezona traje cijelu godinu. Ipak, s proljećem se broj gostiju višestruko poveća, pa je naša zadarska ekipa provjerila kako su pripremljeni za sve veće gužve.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.