Događaji

Odlučuje Europska komisija

Rezultati studije izvodljivosti - gradimo li Pelješki most?

Rezultati studije izvodljivosti - gradimo li Pelješki most?

Nema straha od odgode projekta Pelješkog mosta, a ni šoka u Vladi zbog navodnog odbijanja Europske komisije da ovaj mjesec predstavi rezultate predstudije izvedivosti, rekao je za Jutarnji list ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić. Kaže da je francuskim konzultantima rok za dostavu studije 22. rujna i da će ga oni poštovati. Podsjetimo, Europska komisija odgodila je odluku o Pelješkom mostu - trebala ju je objaviti 18. kolovoza. A kako je tekla priča oko Pelješkog mosta?

Predstudija izvodljivosti koju je naručila Europska komisija pokazala je da je Pelješki most najbolja opcija.

"Dvije varijante mosta s pristupnim cestama i cestom po Pelješcu su dobile 14 bodova, a koridor kroz Bosnu i Hercegovinu je dobio -19", otkrila je u svibnju potpredsjednica Vlade Vesna Pusić.

Sudeći po rezultatima predstudije, teško je zamisliti da bi konačna studija mogla pokazati drugačije rezultate. Na Hrvatskoj je potom da pripremi dovoljno dobar projekt koji bi se sufinancirao iz europskih fondova. Iznos ovisi o mnogo faktora, Europska unija mogla bi nam dati između 20 i 50 posto sredstava za projekt.

"Da kažemo nogometnim žargonom, došli smo do 65. minute, dakle dobili smo prvi draft koji pokazuje da je jedno od rješenja mosta najbolje rješenje", govorio je resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.

S rezultatima predstudije upoznata je i Bosna i Hercegovina, a Hrvatska jamči da će se prilikom izgradnje mosta maksimalno voditi računa i o interesima BiH.

"Smatramo to primarno našim pitanjem, kako ćemo povezati naš teritorij, ali s druge strane smo svjesni obaveze i to smo prihvatili, da Bosni i Hercegovini osiguramo nesmetani pristup moru i obali. Sva moguća gradnja koja bude vezana za Pelješki most će biti takva da ni u čemu ne ograničava Bosnu i Hercegovinu", poručuje predsjednik Ivo Josipović.

Pelješki most kao mogućnost povezivanja hrvatskog juga prvi je put spomenuo tadašnji predsjednik HDZ-a Ivo Sanader u kampanji za parlamentarne izbore 2003. Predradnje za projektiranje počele su 2004., a a u studenome 2005. održano je prvo od nekoliko rezanja vrpci i navodnih početaka radova. Projekt se mijenjao nekoliko puta, a cijena je rasla i rasla. Iako smo na korak do odobrenja Europske komisije, premijer Zoran Milanović u svojim se izjavama nije želio 'zaletjeti'.

"Ne pada mi zaista na pamet da odem na Pelješac i još jednom otvorim gradilište, bez da znam da postoji novac, da su ugovori tu, da ćemo te ugovore moći poštivati i da je financijska konstrukcija zatvorena. To nije Potemkinovo selo kako se gradilo, to je Skadar na Bojarni, Potemkinovo selo barem ima fasadu", govorio je Milanović.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.