Događaji

Građani ocijenili kvalitetu zdravstva

Zdravstveni sustav i HZZO od građana dobili ocjenu "dobar"

Zdravstveni sustav i HZZO od građana dobili ocjenu

Hrvatsko zdravstvo od građana je dobilo ocjenu "dobar", a najveće zamjerke odnose se na preduge liste čekanja, pokazalo je ispitivanje javnog mnijenja koje je provela agencija Ipsos Puls o zdravstvenom sustavu i Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO) u 2013. godini.

Građani su kvaliteti zdravstva dali prosječnu ocjenu 3,2, što je za 0,1 bod bolja ocjena nego prošle godine, pokazuju rezultati Ipsosove ankete provedene na uzorku od 800 ispitanika, koju je HZZO danas predstavio medijima.

Liste čekanja na dijagnostičke i specijalističke preglede ponovno su izdvojene među najveće probleme. Kao prednosti zdravstva građani izdvajaju kvalitetan liječnički kadar i odnos medicinskog osoblja prema pacijentima, čime su građani sve zadovoljniji, a prednost su i dostupna zdravstvena zaštita i njezina niska cijena.

Zdravstvo nešto bolje ocjenjuju mlađe, ali i starije osobe te niže obrazovani. S druge strane, nešto su kritičniji menadžeri i oni višeg obrazovanja.

HZZO je od građana dobio prosječnu ocjenu 3,2 dok je Ministarstvo zdravlja ocijenjeno sa čistom trojkom.

Opća razina zadovoljstva primarnom zdravstvenom zaštitom u Hrvatskoj je i dalje zadovoljavajuća, gotovo dvije trećine građana navodi da je jako zadovoljno ili zadovoljno.

Čak 86 posto građana jako je zadovoljno svojim obiteljskim liječnicima. Razina zadovoljstva stomatolozima je nešto niža, ali i dalje visokih 68 posto, te također nema promjene u odnosu na prošlu godinu. Nezadovoljnije su mlađe osobe, ispitanici iz primorske Hrvatske i studenti.

Čak 68 posto građana zadovoljno je liječenjem u bolnici, što je 7 posto više u odnosu na 2012. godinu. Petina ispitanika se izjasnila da je koristila usluge privatnih liječnika.

U HZZO-u kažu da 84 posto građana koristi dopunsko zdravstveno osiguranje, a anketa pokazuje da ih je 87 posto time zadovoljno. Od svih koji koriste dopunsko zdravstveno osiguranje, čak se 94,8 posto odlučilo za korištenje HZZO-ova dopunskog.

Oko 15 posto ispitanika navelo je da je u protekle tri godine ponudilo neki oblik zahvalnosti liječniku, a njih 6 posto da ih je netko od liječnika ili osoblja tražio mito.

Zadovoljstvo radom HZZO-a naraslo je u odnosu na 2012. godinu pa sada Zavod ima prosječnu ocjenu 3,2. Građani relativno dobro poznaju ovlasti HZZO-a, no postoje izuzeci, primjerice čak tri četvrtine građana smatra da je u ovlasti HZZO-a liječenje pacijenata. Također, u velikoj mjeri pogrešno smatraju da je HZZO nadležan za utvrđivanje uvjeta za odlazak u invalidsku mirovinu.

Kontakt s HZZO-om je imala polovina ispitanika, a osobe koje su stupile u kontakt sa službenicima HZZO-a uglavnom su zadovoljni ljubaznošću i jasnoćom uputa.

Ljubaznošću HZZO-ovih službenika zadovoljno je 68 posto ispitanika, što je rast od 7 posto, dok je broj nezadovoljnih pao na 14 posto.

Zadovoljstvo jasnoćom uputa naraslo je za 11 posto i sada iznosi 68 posto, što, ističu u HZZO-u, pokazuje unaprjeđenje odnosa s osiguranicima. To dokazuje i broj nezadovoljnih, koji je pao sa 23 na 15 posto.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.