Događaji

Nadaju se odazivu

GONG-ov osvrt na kampanju za euroizbore

GONG-ov osvrt na kampanju za euroizbore

Uoči izbora za Europski parlament GONG je objavio osvrt na predizbornu kampanju. Kako su saželi, pozivanje na etiku i etiketiranje predvladavali su nad sadržajem.

U GONG-u su tijekom kampanje od 14. travnja do 21. svibnja pratili medijske istupe kandidata i lidera stranaka, vezano uz izbore za europski parlament. Objave su se pratile u šest tiskanih novian, na tri televizije i tri portala. U GONG-u su iznijeli podatak kako su 60 % izjava dali lideri stranaka, a čak 72% svih izjava odnosilo se na teme koje nisu vezane uz europske izbore. Dragan Zelić izrazio je nadu da će građani izaći na izbore, unatoč tome što se stranke, pogotovo glavne, nisu potrudile privući birače izvan svog članstva.

"Bez obzira što imamo samo 11 zastupnika u Europskom parlamentu svaki taj glas može biti presudan kod donošenja nekih bitnih odluka. Sljedećih 5 godina će preko 50 % pravila i zakona koji se donesu u EP itekako utjecati na svakodnevni život građana RJ u Europskoj uniji", rekao je Zelić.

GONG-ovi podaci govore da je u predizbornoj kampanji preneseno najviše izjava Mirele Holy zatim Nikice Gabrića, Vladimira Šišljagića i Nikole Vuljanića itd. Od lidera stranaka najviše su izjava dali Zoran Milanović i Tomislav Karamarko, a od 317 premijerovih za vrijeme kampanje samo se jedna odnosi na europske izbore i bavi sadržajem politika. Najviše su u kampanji druge etiketirali Nikica Gabrić i Nikola Vuljanić, kažu u GONG-u. Napominju kako nije bilo govora mržnje, bilo je malo diskriminatornog govora, ali ih brine izostanak reakcije na njega. Osim jedne izjave nije zabilježena niti jedan koja se tiče osjetljivih tema poput utjecaja lobista, transparentnog rada Vijeća i pregovora o slobodnoj trgovini s SAD-om.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.