Događaji

Za bolju nastavu

Mornar: Izmjenama zakona o odgoju i obrazovanju do efikasnijeg rada škola

Mornar: Izmjenama zakona o odgoju i obrazovanju do efikasnijeg rada škola

Najveći dio odredbi odnosi se, ističe, na prava i obveze učenika uvažavajući njegove individualne specifičnosti

Ministar znanosti obrazovanja i sporta Vedran Mornar kazao je u četvrtak saborskim zastupnicima kako će izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama pridonjeti efikasnijem radu škola sve do donošenja novih zakona, koji će Hrvatskom saboru biti predloženi paralelno s uvođenjem Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije.

"Izmjene su neophodne kako bi se prevladale dosad uočene prepreke i nedostatci u odgojno-obrazvnom procesu i radu", rekao je ministar Mornar predstavljajući izmjene tog zakona u Hrvatskom saboru.

Predlaže se da se uvođenje licencija za rad ravnatelja, koje je trebalo zaživjeti 1. siječnja iduće godine, odgodi na 1. siječnja 2017.

"Jasnije su propisani uvjeti koje mora završiti osoba koja se natječe za mjesto ravnatelja. Nacrt pravilnika o programu, postupku i načinu stjecanja i obnavljanja licencije za rad ravnatelja bit će pripremljen za javnu raspravu početkom sljedeće godine", rekao je ministar Mornar, pojašnjavajući da trenutno nisu osigurani uvjeti za stjecanje licencija što je i jedan od razloga hitnosti postupka predloženih zakonskih izmjena.

Izmjenama se, kaže, uklanjaju nedostatci vezanu uz mrežu škola, promjene programa, pohađanje izbornog predmeta, pedagoške mjere, zaključivanje ocjena te rješavaju druga važna pitanja.

Najveći dio odredbi odnosi se, ističe, na prava i obveze učenika uvažavajući njegove individualne specifičnosti.

"Učenicima starijim od 18 godina omogućava se, u izuzetnim slučajevima i uz odobrenje Ministarstva, da započnu srednjoškolsko obrazovanje u redovitom sustavu", kazao je Mornar.

Također se propisuje i mogućnost prestanka pohađanja izbornih predmeta te postupak zaključivanja ocjene iz vladanja na kraju nastavne godine, kao i način polaganja popravnih ispita.

Sve škole u kojima se školuju učenici s teškoćama u razvoju od iduće godine u odgojno-obrazovni i nastavni proces moći će uključiti pomoćnika ili stručno-komunikacijskog posrednika za pomoć tim učenicima.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.