Događaji

HAK-ova studija o korištenju mobitela u vožnji

HAK poziva vozače da ne koriste u vožnji mobitele

HAK poziva vozače da ne koriste u vožnji mobitele

Hrvatski auto klub (HAK) pozvao je u srijedu vozače da ne koriste mobilne telefone tijekom vožnje jer predstavljaju opasnost za sigurnost u prometu, iznijeto je u na predstavljanju HAK-ove studije o korištenju mobitela u vožnji u središnjici HAK-a.

HAK je na osnovu ankete i promatranja ponašanja vozača u vožnji zaključio da većina vozača koristi mobitel u vožnji, i to u podjednakoj mjeri i žene i muškarci, a najveći broj vozača prilikom razgovora drži mobitel u ruci, a tek manji broj koristi slušalice (tzv. hands free).

Krešimir Viduka, Voditelj Ureda sigurnosti cestovnog prometa, rekao je da su engleska istraživanja dokazala da ako vozač razgovara na mobilni telefon tijekom vožnje, efekt je isti kao da ima 0,8 promila alkohola u krvi, a 23 puta povećava se opasnost za prometnu nesreću ako tipka po mobitelu tijekom vožnje.

Bez obzira na koji način pričamo na mobitel, držeći ga u ruci ili preko nekog od uređaja, rizik prometne nesreće se povećava za 4 puna, istaknuo je.

Čovjek ne može u isto vrijeme raditi dva posla i problem je u kognitivnim sposobnostima čovjeka, dodao je naglasivši da kada razgovaramo preko mobilnog telefona, vidno polje nam se ograničava za trećinu. Istaknuo je i da je tipkanje na mobitel tijekom vožnje velika opasnost istaknuvši da to nisu samo SMS poruke nego i korištenje društvenih mreža i mailova putem tzv. pametnih telefona.

Ono što što smo uočili je da oko 10 posto koristi mobitel tijekom vožnje, a dva posto tipka, rekao je. Uočili smo i da ljudi ne razgovaraju jer im je neki bitan posao ili zbog obiteljskih poslova nego zato što su sami u vozilu. Oko 93 posto vozača koji su koristili mobitel u vožnji koristili su ga zato što su bili sami u vozilu, rekao je Viduka nazvavši mobilni telefon "virtualnim suputnikom". Mi ne možemo očekivati da će iza svakog drveta stajati naš "anđeo čuvar" ili policajac koji će nas upozoravati na to što trebamo ili ne trebamo napraviti već jedni drugima moramo biti savjetnici i prijatelji pa i prekoriti kada se neodgovorno ponašamo u prometu, rekao je.

Izvijestio je kako je Međunarodna automobilska organizacija raspisala u ljeto 2015. godine natječaj FIA "Road Safety Grand Programme" za sufinanciranje kampanje podizanja svijesti, obrazovnih programa i treninga, zaštitu ugroženih sudionika u prometu u kojem je sudjelovalo 70 autoklubova iz cijelog svijeta.

HAK je nominirao projekt interaktivne kampanje protiv korištenja mobitela tijekom vožnje pod nazivom "Pravilo 7" a koje se odnosi na ponašanje vozača u vožnji i korištenje mobitela. Napravljeno je i istraživanje te je zabilježeno postupanje 11.504 vozača na 45 lokacija, odnosno cesta. Podaci se odnose na 27 gradova i pet izdvojenih cesta. Na anketno pitanje je li upotreba mobitela u vožnji opasna, gotovo svi su ispitani (96,3 %) odgovorili potvrdno.

Međutim, navode u HAK-u, proučavanjem njihova postupanja u prometu uočeno je da svjesno zanemaruju opasnost telefoniranja u vožnji. Vozači nisu u strahu niti od nezgoda niti od eventualnih kazni.

To potvrđuje i podatak prikupljen u anketi. Na pitanje kazne za korištenja mobitela u vožnji ako se drži mobitel u ruci ponuđena su tri odgovora: 300 kuna, 500 kuna i 700 kuna. Točno je odgovorilo 70% ispitanika.  Sudeći po ponašanju u vožnji, muškarci su skloniji razgovoru - usmenoj konverzaciji telefonom (80,17%) od žena (73,36%). S druge strane, žene češće (26,64%) tipkaju po mobitelu nego muškarci (19,38%).

Viduka je rekao da je tijekom prošle godine, prema podacima MUP-a, zabiježeno skoro 39 tisuća prometnih prekršaja - korištenje mobitela u vožnji.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.