Biznis

preko 450 izlagača i 500 plovila

Zatvoren 26. Biograd Boat Show – nautika kao naš adut i konkurentska prednost

Zatvoren 26. Biograd Boat Show – nautika kao naš adut i konkurentska prednost
Šime Zelić/PIXSELL

Najveći nautički sajam u Srednjoj Europi 26. Biograd Boat Show, nakon petodnevnog spektakla na moru i kopnu niza uspješnih poslovnih okupljanja i dogovora, zatvoren je u nedjelju u Marini Kornati.

Ilirija d.d., turistička tvrtka iz Biograda na Moru, u čijoj se organizaciji i domaćinstvu sajam odrava, na 26. izdanju Biograd Boat Showa okupila je rekordan broj od preko 450 izlagača i 500 plovila te je predstavljeno više od 25 premijernih plovila, čime se ovogodišnji sajam potvrdio kao najznačajnija nautička manifestacija u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe.

Posebnost ovogodišnjeg najvećeg sajma je ta što je nakon 25 godina održavanja u okviru Ilirijine Marine Kornati, a zbog iznimnog rasta interesa izlagača i partnera, sajam proširen na Gradsku luku Biograd, obuhvativši putničku i ribarsku luku te na taj način obgrlivši Biograd na Moru. To je omogućeno partnerskim odnosom i razumijevanjem grada Biograda na Moru, Županijske lučke uprave Zadar kao i nositelja ribarskog gospodarstva.

Biograd na moru: 26. Biograd Boat Show Biograd na moru: 26. Biograd Boat Show

Tvrtka Ilirija d.d. ima bogatu 67-godišnju povijest i duboko ukorijenjenu strast prema nautici koja traje preko 47 godina. Ilirija d.d. pionir je razvoja nautičkog turizma u Hrvatskoj koja je prije 47 godina izgradila prvu ciljanu i namjensku luku nautičkog turizma u Hrvatskoj, a iste je godine oformila i prvu vlastitu čarter flotu od 40 Elanovih brodova čime je krenuo i razvoj čarter turizma u Hrvatskoj. Time je i Biograd uzdigla u kolijevku nautičkog turizma u zemlji, te je i danas zahvaljujući predanosti i razvoju Ilirije treća najposjećenija nautička luka na hrvatskom Jadranu.

Petodnevni festival svjetske i europske nautike prerastao je ovogodišnjom izvedbom na „5 sajmova u jednom“ jer je na jednom mjestu sjedinio izlagački sajam brodova i opreme, kongresni, čarter i business to business, dodajući tome i novi sadržaj – sajam luksuznih putovanja i avanturističkog turizma, te je svojoj isprofiliranosti kao kongres hrvatske nautičke industrije i turizma, dodao tu notu glamura i luksuza odnosno hrvatske premium ponude, a koju je primjereno vezivati upravo uz nautiku kao naš najelitniji oblik turizma. Sve je to stalo u „5 sajmova u jednom“: 26. Biograd Boat Show – izlagački sajam, 8. HKG Dane hrvatske nautike – kongresni sajam, 6. Croatia Charter Expo – čarter sajam, 9. Biograd B2B – poslovni sajam te 1. Croatia Luxury and Adventure Travel Show – sajam luksuznog i pustolovnog turizma.

Iako su svake godine pravljene izmjene u izgledu sajma njegovim širenjem ovogodišnje je uvećanje dalo sasvim novu sliku ne samo sajmu već i Biogradu kao kolijevci hrvatske nautike koji je osvanuo obgrljen plovilima, osiguravajući širenje sajma na 50.000 četvornih metara. 

Izložbeni dio sajma oduševio je značajnim brojem premijera, sa sveukupnim predstavljanjem  preko 500 izlagača iz zemlje i svijeta. Ljubitelji brodova mogli su uživati u više od 25 premijera plovila. Među najistaknutijim premijerama bila je svjetska premijera novog konceptnog plovila  Groupe Beneteau pod nazivom Monomaran, a riječ je o električnom plovilu sa solarnim pločama kapaciteta osam osoba koji je predstavio radikalno novu verziju budućnosti nautike osmišljenu u najvećem svjetskom proizvođaču plovila za razonodu. Predstavljen je i niz luksuznih  brendova plovila poput Sanlorenza, Gulfcrafta, Frauschera...

Hrvatska gospodarska komora je kroz 8. Dane hrvatske nautike tradicionalno okupila  gospodarstvenike iz nautičkog sektora kako bi pred kraj nautičke sezone zajednički analizirali i raspravili ključne teme koje utječu na pomorstvo i nautički turizam kako i definiranje budućnosti ovog prestižnog segmenta hrvatskog turizma u svjetlu promjena k održivosti, kvaliteti i suživotu sa zadovoljstvom lokalnog stanovništva u skladu s Nacionalnim planom razvoja održivog turizma i novostima u Zakonu o turizmu.

Poslovni segment sajma je bio organiziran putem online B2B platforme za poslovno umrežavanje tvrtki iz nautičkog sektora, što je višegodišnja posebnost BBS-a. Više od 1.000 potvrđenih sastanaka ugovorenih putem B2B platforme ukazuje na sve veću važnost umrežavanja poslovnih partnera. Uz domaće predstavnike, u B2B programu su sudjelovali predstavnici iz Slovenije, Austrije, Poljske, Belgije, Njemačke, Mađarske, Slovačke, Srbije, Velike Britanije, Malte, Monaka, Andore, Francuske, Španjolske, Nizozemske, Švicarske, Litve, Ukrajine, Češke, Grčke, Danske, Švedske, Finske, Turske, SAD-a, Australije.

Ovogodišnji 6. Croatia Charter Expo uspješnošću je nadmašio sve dosadašnje. O potrebi stranih i domaćih čarter kompanija, agencija i tvrtki usko povezanih s čarterom za ovim okupljanjem svjedoči sudjelovanje poslovnih subjekata iz preko 40 zemalja iz čitavog svijeta. Preko 150 registriranih jaht čarter tvrtki, agenata i tvrtki koje nude usluge usko povezane s čarterom, s preko 500 akreditiranih sudionika, pretvorilo je ovaj ekskluzivni dvodnevni poslovni događaj u najveće globalno okupljanje čarteraša u sklopu nautičkog sajma, a okupljeni su predstavnici charter agencija koje raspolažu s preko 3.000 plovila.

1. Croatia Luxury and Adventure Travel Show – sajam luksuznog i pustolovnog turizma privukao je posebnu pažnju dok se impresivnom pokazala najveća izložba katamarana na Jadranu smještena u Gradskoj luci Biograd na Moru, sve traženijih i zastupljenijih, ponudom luksuznih plovila istaknutih, svjetskih brendova, kao i 20 vrhunskih automobila i niz lifestyle proizvoda.

Popratna događanja i sadržaji

Sajam je pratio i Festival izvornosti s 20-ak proizvođača hrvatskih izvornih proizvoda, kao i svekolika ponuda opreme i svega što prati nautiku. Ilirijin event brod „Nada“ bio je pozornica afterparty okupljanja. Osnažen je legendarni zabavni program poznat kao Biograd Boat Show doživljaj, omiljen među publikom zbog svoje dinamičnosti i živosti jer kad sunce zađe, a izlaganje prestaje, počinje zabavni program s kojim živi cijeli grad. Uključeno je više partyja i nastupa uživo, posebna modna revija brenda Duchess, te Izbor za Miss Zadarske županije za Miss HrvatskeOrion vatromet, uz koncerte Disco Magic Banda i Soul Fingersa.

 

Zahvala organizatora i domaćina

Kao domaćin i organizator sajma Ilirija d.d. želi zahvaliti svim posjetiteljima koje su svojom potporom doprinijeli da Biograd Boat Show zadrži vodeće mjesto na hrvatskoj i europskoj nautičkoj karti. Zahvala na vjernosti i podršci ide svim izlagačima koji su dali sadržaj sajmu, i u ovoj godini. Zahvaljujemo i državnim tijelima, prvenstveno Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvu turizma i sporta, potom jedinicama regionalne i lokalne samouprave, odnosno Zadarskoj županiji i Gradu Biogradu na Moru. Zahvaljujemo se i Hrvatskoj turističkoj zajednici, Turističkoj zajednici Zadarske županije i Turističkoj zajednici grada Biograda na Moru koji su nam pomogli da ovaj nautički sajam već 26 godine doprinosi temeljnom cilju hrvatskog turizma - cjelogodišnjoj turističkoj ponudi. Posebna zahvala Hrvatskoj gospodarskoj komori i Županijskoj komori Zadar koji doprinose razvoju i profiliranju sajma kao kongresa hrvatske nautičke industrije i turizma kroz organizaciju 8. HGK Dana hrvatske nautike i kao podrška organizaciji Croatia Charter Expoa. Konačno i Gradu Biogradu, Županijskoj lučkoj upravi Zadar i ribarskim tvrtkama što su omogućile širenje sajma na putničku i ribarsku luku Gradske luke Biograd.

Ističemo i dugogodišnje pokrovitelje Erste banku d.d., članice njene grupacije i Croatia osiguranje d.d. Zahvaljujemo i svim predstavnicima medija koji su vrijednosti i poruke sajma prenijeli javnosti, a i svim našim kolegama, posebice iz nautičkog sektora, predstavnicima marina i chartera i ostalim turističkim djelatnicima.

Pet dana sajma, izložbe brodova u moru te štandova izlagača na gatovima i prostoru treće najveće marine u Hrvatskoj, uz obalu i gatove biogradske Gradske luke omogućilo nam je rušenje svih rekorda ove manifestacije od iznimnog značenja za hrvatsku nautiku i turizam uopće.

Potvrdilo se ono što je na otvaranju istaknuo Goran Ražnjević, predsjednik uprave ILIRIJE d.d., domaćina i organizatora sajma, da je Biograd Boat Show mnogo više od same izložbe plovila i svojevrstan kongres nautike:

"To je mjesto okupljanja svih segmenata nautičke industrije i turizma, ne samo u Hrvatskoj, već i u ovom dijelu Europe. Kao organizator i domaćin sajma, Ilirija je svojom dugogodišnjom tradicijom, znanjem i iskustvom isprofilirala Biograd Boat Show u jedan od 36 najznačajnijih svjetskih nautičkih sajmova, odnosno vodeći nautički srednjoeuropski sajam i najveći nautički sajam u Hrvatskoj, a Biograd na Moru učinila centrom nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu. 

Neprekinuti kontinuitet poslovanja Biograd Boat Showa u svih ovih dvadeset i šest godina njegova održavanja, jedinog nautičkog sajma koji nije prekinut ni za globalne ekonomske niti zdravstvene krize, kvaliteta usluge i sadržaja sajma, rast svih njegovih segmenata i razvoj daljnjih usluga prepoznavanjem potreba nautičke industrije i turizma, zasigurno su garancija daljnje održivosti sajma i to kao dijela integriranog i cjelovitog turističkog proizvoda tvrtke ILIRIJA d.d.“

Doviđenja dogodine na 27. BBS-u

Bio je ovogodišnji Biograd Boat Show i iskaz zahvale i poštovanja hrvatske nautičke industrije sa strane Ilirije kao organizatora, kao i predstavnika Ministarstva turizma i sporta odnosno Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.  Nautika kao naš adut i konkurentska prednost, nautički turizam kao hrvatski najelitniji proizvod, po uvjerenju sudionika, bit će hrvatski adut i u turističkoj budućnosti.


Reci što misliš!