analiza
Hrvati i dalje rijetko putuju, a koje države najviše posjećuju?
U prošloj godini inozemni prihodi od turizma nadmašili su rekordnu pretpandemijsku godinu, a osjetno su povećani i izdaci za inozemna putovanja. Koliko su i kamo Hrvati putovali prošle godine te kakva je bilanca razmjene turističkih usluga?
Hrvatska narodna banka objavila je statistiku razmjene turističkih usluga u 2022. godini, piše tportal. Podaci potvrđuju pun oporavak turističkih putovanja nakon nekoliko pandemijskih godina. Prihodi od stranih turista dosegnuli su 13,1 milijardu eura, što je za 44 posto više nego u 2021. i za 24 posto više nego rekordne 2019. godine.
Snažan oporavak zabilježila je i turistička potrošnja
hrvatskih građana u inozemstvu.
Lani su Hrvati na turistička putovanja izvan Hrvatske potrošili 1,39 milijardi eura, što je 47,9 posto više nego 2021.
No potrošnja hrvatskih turista u inozemstvu još uvijek nije dosegnula rekordnu iz 2019., kada je potrošeno 1,57 milijardi eura.
U usporedbi s drugim europskim narodima, Hrvati još uvijek vrlo rijetko putuju u inozemne destinacije. Prema podacima DZS-a iz 2021., od 6,3 milijuna privatnih višednevnih putovanja, čak 85,4 posto ili 5,4 milijuna realizirano je u Hrvatskoj, a samo 981 tisuća (15,5 posto) u inozemstvu.
Pritom treba naglasiti da prilikom inozemnih putovanja prevladavaju posjeti rodbini i prijateljima, a tek manji dio odnosi se na klasična turistička putovanja što podrazumijevaju odmor, razonodu, obilaske i posjete događanjima.
O turističkim navikama Hrvata svjedoče i glavne inozemne destinacije. Hrvati najviše posjećuju zemlje u okruženju, a prednjače putovanja u Bosnu i Hercegovinu, u kojoj je ostvarena gotovo trećina turističke potrošnje u inozemstvu.
Među top pet destinacija još su susjedne Slovenija i Srbija te SAD i Njemačka, u kojima obitava najveći dio hrvatske dijaspore i novih hrvatskih iseljenika.
Zemlja koja Hrvate najviše privlači svojim turističkim sadržajima je Velika Britanija, a najveći rast dolazaka i potrošnje hrvatskih turista posljednjih godina bilježi Portugal. Zanimljivo je to da se među vodećim turističkim destinacijama putnika iz Hrvatske ne nalaze turističke meke Italija i Francuska. Na turistička putovanja u Italiju Hrvati su potrošili tek 13,9 milijuna eura, a na posjete Francuskoj još manje, 13,4 milijuna eura.
S druge je strane Hrvatska po privlačenju stranih turista prava velesila. Samo Nijemci su u Hrvatskoj lani potrošili 3,52 milijarde eura, što je gotovo tri puta više nego što su Hrvati ukupno potrošili na sva inozemna putovanja.
Uz Nijemce, više od milijardu eura lani su u Hrvatskoj potrošili turisti iz Slovenije, Austrije i Italije, zemalja kojima smo tradicionalno omiljena turistička destinacija.
Inozemni prihodi sa svih vodećih hrvatskih emitivnih tržišta premašili su prihode iz pretpandemijske 2019. godine. Pritom su najveći relativni rast u odnosu na prošlu godinu zabilježila tržišta Velike Britanije (154,1 posto) te Bosne i Hercegovine (50,7 posto).
Kad se promatra odnos turističke razmjene s pojedinim zemljama, jedino s Bosnom i Hercegovinom imamo donekle uravnoteženu razmjenu dok sa svim drugim turističkim partnerima bilježimo ogromne suficite.
Izdvojeno
-
Joško Čagalj Jole, omiljeni splitski pjevač poznat po energičnim nastupima i zaraznom veselju, ponovno će razveseliti Zadrane na Adventu.
-
Hrvatski premijer Andrej Plenković rekao je u petak u Zagrebu da Hrvatska želi da proces dijaloga između Kosova i Srbije dovede do normalizacije odnosa i međusobnog priznanja, no njegov kosovski kolega Albin Kurti je kazao da je za to potrebna "normalna Srbija", koja trenutno nije "demokratska".
-
„Kao što pomorci, boreći se s valovima, brodom sigurno uplove u porat, tako i CTG aparat, koristeći ultrazvučne valove, pomaže pri sigurnom porodu“; tako je ravnatelj Pomorske škole Zadar, Marin Perinić, sasvim lijepo dočarao još jednu u nizu donacija svoje škole usmjerene prema Općoj bolnici Zadar, točnije Službi za ginekologiju i opstetriciju.
-
Čovjek je ključ uspjeha u turizmu - poruka je akcije "Nasmiješeno sunce" kojom su nagrađeni najuspješniji u ostvarenju protekle turističke sezone.
Reci što misliš!