Biznis

promocija je važna

Hrvatski proizvodi na vodećemu svjetskom sajmu prehrambene industrije

Hrvatski proizvodi na vodećemu svjetskom sajmu prehrambene industrije

Otvoren je 82. berlinski sajam Grüne Woche 2018 – Međunarodni zeleni tjedan 2018., na kojemu se predstavlja gotovo 1700 izlagača iz 68 zemalja, a očekuje se i više od 400 tisuća posjetitelja, čime se potvrđuje da je riječ o vodećem svjetskom sajmu prehrane i poljoprivrede te nezaobilaznom događaju za cjelokupni agrarni sektor.

Zemlja partner ove godine je Bugarska.

Ovogodišnji sajam bit će otvoren za posjetitelje do 28. siječnja.

„Ovo je neizostavan događaj za prehrambeni sektor s obzirom na to da se na sajmu očekuje gotovo pola milijuna posjetitelja, a izlagači samo za vrijeme sajma ostvare promet od gotovo 50 milijuna eura izravnom prodajom posjetiteljima. Njemački turisti dobro poznaju naše proizvode, no nastup na ovakvom sajmu otvara vrata tržištima cijele Europe i svijeta. Sajam je iznimna prilika domaćim proizvođačima da prezentiraju svoju kvalitetu globalnim kupcima i zakorače na nova izvozna tržišta," istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo Ivan Škorić, dodajući da je Njemačka jedan od najznačajnijih hrvatskih vanjskotrgovinskih partnera u ovom sektoru, što jasno ilustriraju i brojke. Hrvatska je u prvih devet mjeseci ove godine u Njemačku izvezla poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti 116 milijuna eura, dok je u 2016. na razini cijele godine vrijednost izvoza iznosila 128 milijuna.   

Važnost Međunarodnog zelenog tjedna prepoznalo je i Ministarstvo poljoprivrede na čelu s ministrom Tomislavom Tolušićem, koji će sudjelovati u radu Globalnog foruma za hranu i poljoprivredu (GFFA) koji se održava u sklopu sajma.

„Hrvatska ima kvalitetne proizvode, nažalost, puno se toga i uvozi u Hrvatsku jer za neke stvari nismo još samodostatni, što je posljedica posljednjih skoro 20 godina stanja u gospodarstvu. Ali, evo i unatoč tomu, naši proizvodi su prepoznati na tržištu Europske unije, pogotovo ovdje u Njemačkoj. Dakle za kvalitetne proizvode koji mogu postići dobru cijenu ima prostora bilo gdje, treba probati, upornost se isplati,“ rekao je ministar Tolušić, pozvavši proizvođače da se jave na natječaj EU za promociju poljoprivrednih proizvoda koji je EU raspisala ovih dana.

Hrvatski štand obišli su među ostalima i Christian Schmidt, savezni ministar za prehranu i poljoprivredu Njemačke, Carola Schouten, ministrica poljoprivrede Nizozemske, Rudolf Nickenig, glavni tajnik Njemačkog vinarskog saveza i Jiri Milek, češki ministar poljoprivrede.

Izlaganjem na nacionalnim štandovima proizvođači prehrambenih proizvoda iz cijeloga svijeta koriste sajam kao platformu za komunikaciju prema kupcima i prezentaciju svojih tvrtki stručnoj i široj javnosti.

Hrvatska gospodarska komora 14. godinu za redom organizira zajednički nastup svojim članicama.

Na ovogodišnjem Međunarodnom zelenom tjednu na hrvatskom štandu površine 80 metara četvornih domaće kompanije prezentiraju kvalitetu svojih proizvoda. Tako će Belje predstaviti svoja vina, kulen i suhomesnate proizvode, tvrtka Badel 1862 vina i alkoholna pića, konditor Cremalat čokolade i praline, Aronia live proizvode od aronije, sokove i džemove, a OPG Riba Dražin inćune i srdele.

Uz njih će biti tvrtka Kapronca i obrt Đanić sa svojim voćnim likerima i rakijama, OPG Kalić s proizvodima od indijske konoplje te Nashe kozmetika s ručno rađenim prirodnim kozmetičkim proizvodima. Na hrvatskom štandu predstavlja se i turistička zajednica Osječko-baranjske županije, koja prezentira autohtone slavonske proizvode.

Goran Đanić svoje rakije i likere na Sajmu izlaže 12. godinu za redom.

„Nijemci nas već znaju. Odlično su prihvatili naše proizvode, dolaze s našim etiketama na sajam tražeći naše likere, a mi težimo tomu da nas upamte i potraže i kad dođu na Jadran. No veličina ovog sajma omogućila nam je, osim umrežavanja s Nijemcima, i kontakt i s drugim tržištima. Sklopili smo konkretne poslove s Crnom Gorom i Makedonijom,“ rekao je Đanić.

Vina Belje na sajmu su drugi put. „Sudjelovanje na ovom svjetski poznatom sajmu jedinstvena je prigoda da predstavimo naše vrhunske, autentične proizvode inozemnom tržištu,“ smatra Ivana Grepo iz marketinga Belja.

Na sajmu se, pored mogućnosti izravnog plasmana proizvoda, otvara i prilika za širenje poslovnih kontakata na globalnoj razini s predstavnicima svih područja poljoprivrede, maloprodaje, veleprodaje i gastronomije.

U fokusu će biti i obnovljivi izvori energije, organska poljoprivreda, vrtlarstvo, kao i ruralni razvoj u budućnosti.

Posjetitelji mogu vidjeti i izložbu mehanizacije i opreme, kao i repromaterijal. Događaj je namijenjen velikim proizvođačima, ali i vrtlarima, lovcima, ribolovcima, pa čak i ljubiteljima gastronomije, za koje također postoji izložbeni dio s opremom.

 


Reci što misliš!

  Vezane vijesti