Biznis

Portošači

Hrvati će za blagdane potrošiti više od 12 milijardi kuna

Hrvati će za blagdane potrošiti više od 12 milijardi kuna

Prosječna četveročlana obitelj prošle je godine potrošila 1.600 kuna više u prosincu nego tijekom ostalih mjeseci u godini, a ove će godine taj iznos još malo porasti

Predsjednik Hrvatskih nezavisnih sindikata Krešimir Sever rekao je da su Hrvati prošle godine u prosincu potrošili između 11 i 11,5 milijardi kuna samo u trgovinama i veletrgovinama, a ove godine ta brojka će se popeti na više od 12 milijardi potrošenih kuna, piše Vjesnik.

Predblagdanska potrošačka groznica samo što nije počela, a trgovine i hipermarketi uskoro će vrvjeti potrošačima koji će gotovo sumanuto kupovati više nego inače, želeći svoj blagdanski stol oplemeniti delicijama i kupiti prigodne darove za svoje najmilije.

I dok će trgovci trljati ruke zbog povećane prodaje, novčanici potrošača će se prazniti, a dopušteni minus na njihovom računu približavat će se 'crvenom'.

'Svake godine potrošnja se potkraj godine povećava za oko 1,1 milijardu kuna, ali u tu potrošnju nije ubrojeno i ono što se potroši na tržnicama, sajmovima, kupnjama preko telefona i slično, a to čini od 25 do 30 posto ukupne potrošnje. Doduše, jednim je dijelom taj postotak umanjen zbog velike pojave hipermarketa, ali još uvijek je znatan', rekao je Krešimir Sever.

Iznio je podatak da je prosječna četveročlana obitelj prošle godine potrošila 1.600 kuna više u prosincu nego tijekom ostalih mjeseci u godini, a ove će godine taj iznos još malo porasti. Poticaj tako velikoj potrošnji svakako su i božićnice i regresi, koje će dobiti većina zaposlenih, a ove godine neoporezivi dio za darove djece povećan je s 400 na 600 kuna.

Dio poslodavaca i darove za djecu isplaćuje u novcu, a ne kao naravni dar.

'Dobar dio potrošnje namiri se gotovinom od božićnica, darova djece i sličnih izvora, ali veliki dio građana zadužuje se u prosincu na nekoliko mjeseci, pa čak i pola godine', upozorava Sever.

Da prodaja u predbožićno vrijeme i te kako raste potvrđuju i trgovci. Tako u Getrou kažu da njihova prodaja u prosincu poraste i za 100 posto u odnosu na ostale mjesece u godini. U Pevecu kažu da prodaja poraste za oko 50 posto više no i to je dovoljno za zadovoljstvo trgovaca. Što se kupaca tiče, rijetki se uspiju oduprijeti prosinačkoj potrošačkoj groznici. Njene 'simptome' mnogi osjećaju još mjesecima nakon Božića..


Reci što misliš!