Portošači
Hrvati će za blagdane potrošiti više od 12 milijardi kuna
Prosječna četveročlana obitelj prošle je godine potrošila 1.600 kuna više u prosincu nego tijekom ostalih mjeseci u godini, a ove će godine taj iznos još malo porasti
Predsjednik Hrvatskih nezavisnih sindikata Krešimir Sever rekao je da su Hrvati prošle godine u prosincu potrošili između 11 i 11,5 milijardi kuna samo u trgovinama i veletrgovinama, a ove godine ta brojka će se popeti na više od 12 milijardi potrošenih kuna, piše Vjesnik.
Predblagdanska potrošačka groznica samo što nije počela, a trgovine i hipermarketi uskoro će vrvjeti potrošačima koji će gotovo sumanuto kupovati više nego inače, želeći svoj blagdanski stol oplemeniti delicijama i kupiti prigodne darove za svoje najmilije.
I dok će trgovci trljati ruke zbog povećane prodaje, novčanici potrošača će se prazniti, a dopušteni minus na njihovom računu približavat će se 'crvenom'.
'Svake godine potrošnja se potkraj godine povećava za oko 1,1 milijardu kuna, ali u tu potrošnju nije ubrojeno i ono što se potroši na tržnicama, sajmovima, kupnjama preko telefona i slično, a to čini od 25 do 30 posto ukupne potrošnje. Doduše, jednim je dijelom taj postotak umanjen zbog velike pojave hipermarketa, ali još uvijek je znatan', rekao je Krešimir Sever.
Iznio je podatak da je prosječna četveročlana obitelj prošle godine potrošila 1.600 kuna više u prosincu nego tijekom ostalih mjeseci u godini, a ove će godine taj iznos još malo porasti. Poticaj tako velikoj potrošnji svakako su i božićnice i regresi, koje će dobiti većina zaposlenih, a ove godine neoporezivi dio za darove djece povećan je s 400 na 600 kuna.
Dio poslodavaca i darove za djecu isplaćuje u novcu, a ne kao naravni dar.
'Dobar dio potrošnje namiri se gotovinom od božićnica, darova djece i sličnih izvora, ali veliki dio građana zadužuje se u prosincu na nekoliko mjeseci, pa čak i pola godine', upozorava Sever.
Da prodaja u predbožićno vrijeme i te kako raste potvrđuju i trgovci. Tako u Getrou kažu da njihova prodaja u prosincu poraste i za 100 posto u odnosu na ostale mjesece u godini. U Pevecu kažu da prodaja poraste za oko 50 posto više no i to je dovoljno za zadovoljstvo trgovaca. Što se kupaca tiče, rijetki se uspiju oduprijeti prosinačkoj potrošačkoj groznici. Njene 'simptome' mnogi osjećaju još mjesecima nakon Božića..
Vezane vijesti
-
Hrvati se u velikim trgovačkim centrima najčešće zadržavaju do dva sata
-
SSSH upozorava i na sezonu grijanja, koja će idućih 8 mjeseci kućni proračun građana opteretiti za dodatnih 400 kuna
-
Podstanarske obitelji trebale su izdvojiti ukupno 8.087 kuna, a pokrivenost prosječnom plaćom iznosila je 60,20 posto
-
Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao je zahtjev za poboljšanjem internet kupovine.
Izdvojeno
-
Povodom obilježavanja Dana grada Zadra i blagdana njegova zaštitnika Sv. Krševana, na bazenu Športskog centra Višnjik 16. i 17. studenoga 2024. održat će se 15. međunarodni plivački miting "Sveti Krševan" u organizaciji Plivačkog kluba Zadar.
-
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u suradnji s Čistoćom Zadar organizira početnu konferenciju projekta RECIRCLE u srijedu, 20. studenoga 2024. godine s početkom u 11:00 sati u Inkubatoru „Bili Brig“ u Zadru (Bokokotorska ulica 2C, 23000 Zadar).
-
26. studenoga 2024. godine Gimnazija Vladimira Nazora, kao pravna sljednica, obilježava 220. godišnjicu osnivanja gimnazije u Zadru. što je važna obljetnica za našu školu, grad Zadar, Zadarsku županiju i Republiku Hrvatsku.
-
Još jedan divan susret Rentlio Rediscover je iza nas! Jednodnevno okupljanje lidera, entuzijasta i profesionalaca na kojem se propituje neizbježan spoj modernog turizma i tehnologije izaziva velik interes!
Reci što misliš!