Kupovina
Istraživanje: Hrvati vole velike trgovačke centre
Hrvati se u velikim trgovačkim centrima najčešće zadržavaju do dva sata
Foto: Girola.hr
Najnovije istraživanje GfK-a pokazuje da je čak 75 posto građana ove zemlje u posljednjih godinu dana kupovalo u nekom od velikih trgovačkih centara.
Poznata je činjenica da Hrvati vole kupovati. Preko polovine građana smatra da je kupovanje zabavno (76 posto žena misli tako). Posebno se, naročito u zadnje vrijeme, sve više orijentiramo na odlaske u velike 'shopping' centre.
U gradu Zagrebu je u posljednjih godinu dana 83 posto njegovih stanovnika bilo u kupnji u jednom od trgovačkih centara.
No, po odlasku u šoping-centre u ovoj godini ipak prednjače građani Dalmacije s 89 posto i zatim Istre s Primorjem - 87 posto.
Nema neke razlike između spolova jer u takvim je centrima kupovalo 76 posto žena i 75 posto muškaraca. Neoženjeni su, pak, više posjećivali trgovačke centre (89 posto) od oženjenih (76 posto).
Jednom do dva puta mjesečno, više od prosjeka, kupuju stanovnici Istre s Primorjem - njih oko 50 posto i zatim Slavonije - 48 posto. U Zagrebu s okolicom te Sjevernoj Hrvatskoj - to iznosi po 46 posto, Dalmaciji - 42 posto, a Lici, Kordunu, Banovini - 29 posto. Nešto malo češće tako kupuju žene - 47 posto te osobe između 15 i 44 godine (oko49 posto).
Najkraći boravak u trgovačkom centru (do dva sata ) karakterističan je za stanovnike Slavonije (65 posto), i zatim Sjeverne Hrvatske (58 posto). Najmanje tako kupuju građani Zagreba s okolicom - samo 33 posto. Kraći boravak preferiraju i muškarci (55 posto) te osobe između 55 i 64 godine (63 posto), kao i osobe s nižim osobnim mjesečnim primanjima (sve do 4 000 kuna) - oko 54 posto.
Trajanje boravka u trgovačkom centru između 2 i 3 sata zastupljeno je, nešto više od prosjeka, kod građana Zagreba s okolicom - 55 posto, žena - 44 posto, svih dobnih skupina do 54 godine starosti - oko 43 posto, ali i visoko obrazovanih - 45 posto.
Više od tri sata boravka u nekom trgovačkom centru malo je jače od prosjeka prisutno kod građana iz Istre s Primorjem, mladih do 34 godine, te osoba s visokim osobnim mjesečnim prihodima ili visokim prihodima kućanstva.
Kupci koji odlaze u trgovačke centre najčešće odlaze u više različitih centara (43 posto), nešto manji dio ide uvijek u isti šoping-centar (36 posto), a petina ih izabire između dva odabrana centra. Naravno, ovaj je odgovor nužno vezan i uz raspoloživost broja centara na nekom području priopćili su iz GfK-a.
Vezane vijesti
-
Rođendanska slavlja, promotivne akcije, besplatne igraonice za najmlađe i nove zimske kolekcije na policama trgovina dovoljan su razlog za odlazak u jedan od centara
-
Novi trgovački centar u Rijeci imat će oko 3000 četvornih metara prodajnog prostora, a u njemu će biti zaposleno oko 70 osoba
-
Prosječna četveročlana obitelj prošle je godine potrošila 1.600 kuna više u prosincu nego tijekom ostalih mjeseci u godini, a ove će godine taj iznos još malo porasti
-
Zbog sve većeg broja novozaraženih koronavirusom i dodatnih restriktivnih mjera, više vremena provodimo u vlastitom domu, izbjegavajući javna okupljanja
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!