Biznis

Internet i oglašavanje

Valicon: Prodaja online oglasnog prostora je posao sa svjetlom budućnošću

Valicon: Prodaja online oglasnog prostora je posao sa svjetlom budućnošću

Sanja Dekić (AdLINK Internet Media): Udio internetskog oglašavanja bi u budžetima oglašivača mogao (morao) biti veći razmjerno vremenu provedenom na tom mediju

Internet je u sve većem zamahu u Hrvatskoj. Rast internetskih korisnika raste iz dana u dan, a jednakom brzinom raste i broj internetskih izdavača.

Ono što bode u oči je nesrazmjer ili bolje rečeno slabo prepoznavanje interneta kao medija koji nudi obilje izuzetnih oglašivačkih alata, koji svakim danom ima sve više korisnika koji provode sve više vremena surfajući prostranstvima interneta, od strane oglašivača .

U članku vam prenosimo istraživanje koje je napravila tvrtka Valicon, koja u Hrvatskoj provodi mjesečno istraživanje gemiusAudience o trenutačnom stanju na hrvatskom internetskom nebu, u kojemu se iznose vrijedni podaci o trenutačnom stanju te razmišljanja sugovornika iz četiri velike oglašivačke agencije o budućnosti internetskog oglašavanja u Hrvatskoj.

Oglašivači pažnja: Internet je vašim potrošačima sve bitniji!

Analiza internet penetracije u Hrvatskoj pokazuje kako web u  potrošačkoj  svakodnevnici postaje sve važniji medij. Prema  rezultatima tvrtke Valicon koja za potrebe istraživanja gemiusAudience izvodi telefonsko istraživanje, potvrđuje se kako udio hrvatske  populacije koja vrijeme provodi na internetu kontinuirano raste!

Izvor: Gemius S.A., prosinac 2008.

Tako Hrvatska zajedno sa cjelokupnim područjem centralne i jugoistočne Europe postaje bitno središte za tvrtke koje zanima investiranje u internet, kao i za oglašivače koji u Internetu vide prostor za direktnu komunikaciju sa svojim konačnim potrošačima. 

Istraživanje gemiusAudience na hrvatskom tržištu izvodi se treću godinu zaredom. Pored spomenutog rasta prema kriteriju Internet penetracije, porast značenja Interneta pokazuju i brojni drugi indikatori.

Prema usporedbi rezultata istraživanja gemiusAudience za 2007. i 2009. godinu možemo zaključiti kako se hrvatski  potrošači sve aktivnije uključuju na Internet.

Dok je u veljači 2007. godine prosječni domaći Internet korisnik  generirao 252 prikaza stranica mjesečno, danas pregleda 387 stranica.

Ako je u veljači 2007. prosječni hrvatski korisnik proveo na Internetu 5 sati i 37 minuta, danas za surfanje internetom u prosjeku  potroši dva sata više.

eZadar.hr - 14 mjeseci za redom najčitaniji hrvatski gradski i regionalni portal

Zadarski internetski portal eZadar.hr i 14. mjesec uzastopce je najčitaniji gradski i regionalni portal u Hrvatskoj. U veljači bilježi 113.322 hrvatska korisnika ciljane skupine s dosegom 6,97% hrvatske internetske populacije.

Potpuno istraživanje gemiusAudience za veljaču (i za prehodno razdoblje) možete pronaći ovdje .

Svoju lojalnost hrvatski korisnik potvrđuje i sve većim brojem online posjeta na na mjesec. Dok je u veljači 2007. prosječni posjetitelj napravio 35 različitih posjeta, danas u prosjeku napravi 58 posjeta na mjesečnoj razini.

Rezultati gemiusAudience tako potvrđuju sve veću prisutnost hrvatskih potrošača na Internetu kao i njihovu povećanu involviranost.

Pitanje koje ostaje je, da li oglašivači imaju dovoljno sluha za spomenute promjene i kako se odazivaju na promjene u navikama svojih potrošača kad je riječ o medijskoj konzumaciji. O tome, kako razvoj hrvatskog Internet tržišta u posljednje dvije godine vide agencije i njihovi  klijenti, pitali smo nekoliko hrvatskih agencija. 

Anđela Buljan Šiber, direktor McCann Digiparka:

„U posljednjih godinu dana vidljiv je značajan pomak - agencije su postale aktivnije, oglašivači spremnije ulaze u internet oglašavanje, većina glavnih izdavača se uključila u gemiusAudience. Tržište je vrlo heterogeno - mogu se sresti slučajevi od potpuno neupućenosti u internet kao medij do onih koji su po svojim aktivnostima ravnopravni svjetskim trendovima. U prosjeku je tržište još uvijek dosta nezrelo i nerazvijeno pa je tako najprisutniji trend adaptiranja kampanja osmišljenih za tradicionalne medije na internet."

Sanja Dekić, Media&Sales direktor u AdLINK Internet Media:

„Tržište je prilično napredovalo što ne znači da nije moglo više i bolje. Udio internetskog oglašavanja bi u budžetima oglašivača mogao (morao) biti veći razmjerno vremenu provedenom na tom mediju. Doseg, odaziv, kreativnost, interaktivnost, mjerljivost, direktna komunikacija i vrlo mjerljiv ROI neke su od karakteristika ovog medija. Kod oglašivača kojima je "internet" sastavni dio strategije to polako postaju i to ne samo kao oglašavanje već kao kanal prodaje. U Hrvatskoj bi to trebalo postati apsolutni trend, no zadovoljili bi se i s porastom oglašavanja u 2009. na npr. pretraživačima."

U usporedbi sa ostalim medijima, prednost interneta je i njegova transparentost, podržana činjenicom,  da se na internetu može sve izmjeriti. Sa gemiusAudience istraživanjem i hrvatskim oglašivačima
ponuđeno je znanje o online potrošačima i njihovom životnom stilu, kao osnova za medijsko planiranje.

Oglašivačima su ponuđeni i metrički sustavi uz pomoć kojih mogu u realnom vremenu pratiti efikasnost web oglašavanja i dobiti odgovore na pitanje da li su dobili pravu vrijednost za svoj novac. Agencije smo pitali da li i kako hrvatski oglašivači razumiju efekteiInternet oglašavanja.  

Naši sugovornici izrazili su i mišljenje o ulozi gemiusAudience istraživanja na razvoj hrvatskog Internet tržišta.

Kako je cilj svih upletenih aktera pomoći internetu u njegovom daljnjem ambicioznom razvoju, pitali smo agencije koje su njihove preporuke za oglašivače, publishere i nas kao agenciju koja izvodi istraživanje gemiusAudience, na putu k daljnjem razvoju. 

Može se zaključiti, kako Hrvatska doživljava svoj internet „boom" po pitanju rasta broja izdavača.

Oglašavanje internet stranica i prodaja online oglasnog prostora postaje posao sa svjetlom budućnošću, ali je u sadašnjosti potrebno izgraditi razumijevanje tog medija na razini svih upletenih.

Izdavači moraju shvatiti kako je bitno za njihov dugoročni opstanak izgraditi bazu lojalnih korisnika, a oglašivači razumjeti kako i u čemu je internet drugačiji medij, jer će samo tako razumjeti zašto su potrebni drugačiji pristupi i sadržaji za oglašavanje na internetu.

A agencije, da li istraživačke ili oglašivačke, sa svojim produktima, alatima i iskustvima mogu pripomoći u razumijevanju interneta!

Oglašivači, tekst je malo poduži, ali vjerujemo da je poruka stigla do vas!


Reci što misliš!