Biznis

Cestarine

U osam mjeseci HAC uprihodovao 900 milijuna kuna od cestarine

U osam mjeseci HAC uprihodovao 900 milijuna kuna od cestarine

U odnosu na lanjski kolovoz, promet je povećan 7,72 posto, a prihod 9,93 posto. Uz to, u kolovozu je najveći promet ostvaren na autocesti A1 Zagreb-Split-Ravča, i to za čak 15 posto nego u istom mjesecu prošle godine

Hrvatske autoceste bilježe ove godine rekordne rezultate i kad je riječ o prometu vozila i naplaćenoj cestarini.

»Na svim autocestama u nadležnosti HAC-a u prvih osam mjeseci ove godine zabilježen je promet od 23,25 milijuna vozila i naplaćena cestarina u iznosu od 889,83 milijuna kuna bez PDV-a. Te brojke znače da smo u prvih osam mjeseci imali povećanje prometa za 5,84 posto i prihoda za 2,04 posto u odnosu na isto razdoblje lani«, kažu u HAC-u, piše Vjesnik

Najveći promet i prihod u prvih osam mjeseci ostvaren je na autocesti A3 Zagreb-Lipovac, gdje je HAC zabilježio povećanje prometa za 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

No, treba spomenuti da je i kolovoz znatno pridonio tim izvrsnim rezultatima. Na autocestama u HAC-ovoj nadležnosti prošli je mjesec registrirano 4,56 milijuna vozila, a naplaćena je cestarina od 194,1 milijun kuna bez PDV-a.

»U odnosu na lanjski kolovoz, promet je povećan 7,72 posto, a prihod 9,93 posto. Uz to, u kolovozu je najveći promet ostvaren na autocesti A1 Zagreb-Split-Ravča, i to za čak 15 posto nego u istom mjesecu prošle godine«, tvrde u HAC-u.

Nakon tih izvrsnih rezultata nameće se pitanje o uzrocima koji su im pridonijeli. Po svemu sudeći, dva su najveća razloga bila presudna za uspjeh. Prvi je vezan uz činjenicu da je ove godine zbog krize i smanjene platežne moći najviše turista u Hrvatsku došlo automobilima. Za drugi razlog zaslužni su HAC i i Vlada. Riječ je o dugoočekivanom otvaranju drugih cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok.

Iako se možda čini da otvaranje druge cijevi tunela, nema veze s povećanjem iznosa cestarine jer su time samo smanjene dotadašnje nesnosne gužve, iskustva govore drukčije.

Vozači autocestom A1, upravo da bi izbjegli kilometarske kolone pred tunelima, najčešće su išli do čvora Sveti Rok ili čvora Maslenice (od juga prema sjeveru). Tamo bi silazili s autoceste i nastavljali putovanje starom cestom, te se u velikom broju slučajeva ne bi ni vraćali na autocestu. Upravo je zbog toga HAC gubio dragocjene milijune.

U HAC-u potvrđuju da je izgradnjom druge cijevi obaju tunela omogućeno prometovanje autocestom u njezinu punom profilu od Zagreba do Ravče bez ograničenja i zastoja tijekom turističke sezone.

»Opravdanost ulaganja u izgradnju drugih cijevi najbolje potvrđuje povećanje broja korisnika A1 ove turističke sezone, posebice kad je riječ o tunelu Sveti Rok. U zoni tunela bilježimo povećanje prometa tijekom vikenda za 16,5 posto u odnosu na lani.

Najveći promet u tom tunelu ostvaren je u vikendu od 31. srpnja do 2. kolovoza. Tada je kroz njega prošlo 167.900 vozila ili 28,68 posto više nego lani. Uz to, vršni vikend iz 2008. tijekom ljetnih mjeseci ove godine u tunelu Sveti Rok premašen je čak šest puta«, ističu u HAC-u.

Najprodavaniji paketi od 420 i 1000 kuna
Iako možda nije među glavnim razlozima HAC-ova uspjeha, svakako treba spomenuti izvrsne rezultate prodaje uređaja za elektroničku naplatu cestarine (ENC). Te pakete HAC je, osim na svojim prodajnim mjestima, ove godine uveo i na benzinskim postajama Ine, OMV-a i Tifona, a nadoplatu ENC-računa na naplatnim postajama. »Trenutačno HAC ima 87.000 aktivnih ENC-uređaja, što je povećanje od oko 40.000 u odnosu na isto razdoblje prošle godine ili gotovo 50 posto, čime smo ispunili naša očekivanja. Od svih ENC-paketa najprodavaniji su oni od 420 i 1000 kuna i čine više od 70 posto prodaje«, tvrde u HAC-u. Moderni elektronički sustav naplate cestarine putem ENC-a omogućava korisnicima autocesta brže, lakše i jednostavnije putovanje.

Radovi na tri četvorna kilometra
Trenutno je u Hrvatskoj aktivno osam projekata razminiranja šumskih prostora. Od mina se čisti više od tri četvorna kilometra. Riječ je o minski-sumnjivim područjima u Vukovarsko-srijemskoj, Ličko-senjskoj i Osječko-baranjskoj županiji.


Reci što misliš!