Biznis

Hrvatska i turizam

Istra može postati turistički lider Mediterana

Istra može postati turistički lider Mediterana

U diskusiji je naime više puta istaknuto kako je Štajerska dobar primjer nekada siromašne poljoprivredne regije koja danas ima najveći postotak popunjenosti hotela u godini

Istarskom i hrvatskom turizmu definitvno treba novi iskorak, drugačiji model razvoja koji će produžiti broavak gostiju a za privući ih moramo pronaći nove turističke proizvode, složili su se sudinici današnjeg Croatia Business Open Umaga, poslovne konferencije koja bi ubuduće trebala postati tradicionalna u okviru poznatog ATP turnira, piše slobodnadalmacija.hr

Župan Ivan Jakovčić optimistično procjenjuje da Istra do 2020. može postati najjača turistička regija Mediterana a za to je nužno ulagati u podizanje kvalitete postojećih hotela, izgraditi deset golf igrališta i naravno realizirati najambiciozniji istarski razvojni projekt Brijuni rivijera. Istra ima sve predipozicije da napravi iskorak iz sadašnjeg tipičnog mediteranskog odmorišnog turizma, a to je moguće samo uz snažnu koordinaciju javnog i privatnog sektora, ocjenjeno je na konferenciji.

Premda se ministar Bajs pohvalio kako smo po broju dolazak gostiju 23 zemlja svijeta, SDP-ov ekonomski strateg Branko Grčić ustvrdio je kako turistička inudustrija u Hrvatskoj zadnjih 20 godina nije niti jedne godine završila s pozitivnim poslovnim rezultatom, što je po njemu ključni indikator da postojeći model ne funkcionira.

Grčić je stava kako u razvoju novog proizovda moramo krenuti od tržišta, jer ako želimo produžiti sezonu onda to nisu obitelji s djecom, mladi, zaposleni. Ministar Bajs smatra da je izlaz u otvaranju novih daleokistočnih tržišta, Indije, Kine i Japana jer iz tih područja nitko ne ide na odmor radi mora i sunca. Naredna će godina kaže Bajs niti početka novih investicija, što će najvećih djelom omogućiti i novi zakon o turističkom zemljištu, kojeg je vlada odluičila neprodavati već dati u dugogodišnje koncesije.

Ulaskom u EU nas čekaju sredstva strrukturnih fondova kakve su primjerice naši susjedi Slovenci najbolje iskoristili upravo u razvoju turističkog proizvoda. U pitanju je 100 do 150 milijuna eura godišnje. Njegov potencijalni nasljednik, predsjednik Uprave Rivere Poreč, Veljko Ostojić, mišljenja je da novim sadržajima kao što je primjerice biciklistički turizam, jedrenje, etno, gastro i kultrunu podnudu možemo privući goste sa svojih najjačih europskih tržišta i uvjeren je da Istra može postati Južni Tirol Meiditerana.

U diskusiji je naime više puta istaknuto kako je Štajerska dobar primjer nekada siromašne poljoprivredne regije koja danas ima najveći postotak popunjenosti hotela u godini i lider je u wellnes te zdravstvenom turizmu. Franjo Luković, predsjednik uprave Zagrebačke banke, koja je i organizator konfernecije, rekao je kako se u Istri susreće s paradoksom.

- Istra je svi to tvrde vrlo perpsektivna za ulaganja a u isto vrijeme veoma je malo projekata koji su s bankarske strane održivi. U razvoj turizma po njemu je potrebno uključiti ne samo političare i velike korporacije već i sve one koji žive od turističkog proizvoda. S time se složio i Ivica Matošević, predsjednik udruge Vinistra koji smatra da šansu dobivamo samo ponudom vrhunskog proizvoda, jer smo premala zemlja da se tučemo s globalnim igračima koji nude prosjek.

slobodnadalmacija.hr/ezadar


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.