Biznis

Quatrac 3 - cjelogodišnja guma

Cjelogodišnja guma za sve vremenske uvjete

Cjelogodišnja guma za sve vremenske uvjete

Najbolje je ocjene dobila cjelogodišnja guma nizozemskog Vredesteina SEnD Quatrac 3, marke koja nije previše poznata u Hrvatskoj

U kojoj mjeri cjelogodišnja guma može biti nadomjestak za zimski ili ljetni pneumatik? To pitanje aktualno je na dalmatinskom području, odnosno u priobalju gdje nema jakih zima sa snježnim oborinama i poledicom. Većina Dalmatinaca vozi čitavu godinu na jednim gumama, najčešće su to ljetni pneumatici, piše slobodnadalmacija.hr

Ljetna guma tek ispod sedam stupnjeva gubi svoja svojstva, a koliko je to dana godišnje u Dalmaciji kada se temperatura spusti ispod sedam stupnjeva? Vrlo malo.  Naravno, vozače u priobalju i na otocima najviše će zanimati cjelogodišnje gume jer su one nekako najbolje rješenje ako se zimi ponekad odluče na “izlet” preko brda.

Novinari Auto Bilda su testirali deset cjelogodišnjih guma, te su zaključili kako najrazvikaniji brendovi nisu prošli baš najbolje na testovima cjelogodišnjih guma. Testiralo se deset guma različitih proizvođača dimenzija 185/60 R15: Bridgestone, Dunlop, Federal, Goodyear, Hankook, Kleber, Maxxis, Nankang, Toyo i Vredestein. Iznenađujuće, najbolje je ocjene dobila cjelogodišnja guma nizozemskog Vredesteina SEnD Quatrac 3, marke koja nije previše poznata u Hrvatskoj, a njoj uz bok idu Goodyear s modelom Vector 4Season i Hankook Optimo 4S. Vredestein Quatrac 3 s dimenzijama 185/60 R15 košta oko 800 kuna po komadu, što znači da nije pretjerano skupa.

Za ovu gumu kažu da ima ujednačeni multitalent s preciznim skretanjem i izvrsnim voznim karakteristikama na mokrim kolnicima. Razina sigurnosti kod akvaplaninga je vrlo visoka, a na snježnim podlogama i mokrim kolnicima put kočenja je kratak. Goodyear Vector 4Season je besprijekorna vrhunska cjelogodišnja guma s cijenom od oko 950 kuna. Krase je visoka trakcija i kratak put kočenja na snježnim kolnicima.

Iza nje je Hankook Optimo 4S, guma koja spada među jeftinije s cijenom od 780 kuna po komadu. To je svenamjenska guma s kratkim putem kočenja i stabilnom kontrolom vozila na snijegu, uz najvišu razinu sigurnosti kod akvaplaninga. Ostalih sedam cjelogodišnjih guma, barem kad su u pitanju Dunlop SP Sport A/S, Bridgestone All Weather, Toyo Vario V2+ i Kleber Quadraxer imaju više vrlina nego mana.

Uglavnom, Dunlop ima sportsko-dinamičke vozne karakteristike s odličnom trakcijom i upravljanjem na suhim, ali i snijegom pokrivenim površinama. Bridgestone ima guma specijalisticu za kišu s visokom preciznošću skretanja, ali i dobrim rezultatima kod akvaplaninga. Toyo ima kratak put kočenja na snijegu, dobru udobnost vožnje i nisku razinu buke. Kleber karakteriziraju sigurne upravljačke odlike s kratkim putem kočenja i dobrom trakcijom na snijegu, te najbolja udobnost.


Prve tri gume (Vredestein, Goodyear i Hankook) u prijelaznim razdobljima s promjenjivim vremenskim uvjetima nadmašuju čak i ljetne, odnosno zimske gume. Međutim, od cjelogodišnjih guma pouzdane su samo one manjih i srednjih dimenzija, do 205/55 R16, i to za vozila male i kompaktne klase (vozila manje težine). To ipak ne bi trebalo zabrinjavati vozače u Dalmaciji, odnosno priobalju i na otocima, upravo zbog malog broja hladnih dana i slabih ili nikakvih snježnih oborina.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.