Zanimljivo istraživanje
Potrošači o trgovačkim markama: Jeftinije, a jednako kvalitetne
Više od polovice potrošača redovito kupuje trgovačke marke čija ekspanzija u Hrvatskoj u usporedbi sa svjetskim trendovima tek slijedi
Istraživanje magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal o udjelu proizvoda trgovačkih robnih marki u svakodnevnoj potrošnji hrvatskih građana provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 402 građana Republike Hrvatske tijekom listopada 2011. godine pokazalo je kako više od polovice anketiranih (55,2%) vjeruje trgovcima kupujući proizvode njihovih privatnih marki.
Kada je riječ o učestalosti kupnje, najveći dio ispitanih, njih 45%, kaže kako proizvode trgovačkih marki kupuje često. Nešto manji postotak ispitanika (34,2%) navodi kako rijetko kupuju ovakve proizvode, a da ih kupuju svaki put kad idu u nabavku proizvoda za kućanstvo kao svoj odgovor navodi 15,3% građana. Trgovačke marke vrlo rijetko kupuje 5,4% ispitanih.
Konzum je uvjerljivo vodeći prema povjerenju koje ispitani građani imaju prema privatnim markama pojedinih trgovačkih lanaca. Tako više od trećine ispitanika (36%) na prvo mjesto stavljaju Konzum, a slijede Lidl (9%), Kaufland (6,8%), Plodine (5,9%), Interspar (5%), Billa (4,5%), Mercator (4,1%) i Getro (2,3%).
Ukupno 66,7% ispitanih više kupuje prehrambene proizvode trgovačkih marki, dok neprehrambene proizvode preferira 12,2% sudionika ankete. S druge strane, da podjednako kupuju proizvode i prehrane i neprehrane navodi 21,2% anketiranih.
Na pitanje zašto kupuju proizvode trgovačkih marki, više od polovice ispitanika, njih 51,4%, odgovara "jer su jeftiniji, a jednako kvalitetni kao i brendirani". Po važnosti slijedi odgovor "jer su jeftiniji od brendiranih" s 31,5% glasova, dok 9,5 % ispitanika kaže da su kvalitetniji od brendiranih, a njih 7,7% navodi da su im trgovačke marke čak draže od brendova.
Kada je riječ o kvaliteti proizvoda privatnih marki trgovaca na hrvatskom tržištu, najveći dio građana (43,2%) smatra kako su dovoljno kvalitetni s obzirom na cijenu. Jednoznačno kvalitetnim ih smatra 40,5% ispitanika, dok preostalih 16,2% ne vjeruje u njihovu kvalitetu.
Istraživanje je provedeno krajem listopada 2011. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 402 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.Vezane vijesti
-
-
U 15 godina broj kartica povećan je za 3,6 puta, broj bankomata za pet, a broj EFT POS terminala za više od deset puta
-
Desezonirani promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u veljači ove godine realno je porastao u odnosu na siječanj za 0,1 posto, dok kalendarski prilagođeni podaci na godišnjoj razini, u odnosu na veljaču prošle godine, pokazuju da je realno ostao na istoj razini, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS)
-
Crne prognoze su se ostvarile. Više od 36o tisuća hrvatskih obitelj Božić je dočekalo bez posla. No, to ne znači da se nije trošilo
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz promjenljivu naoblaku. Povremene kiše bit će većinom prijepodne prema jugu Dalmacije gdje može i zagrmjeti.
-
U povodu Svjetskog dana slobode medija Hrvatsko novinarsko društvo dodijelio je godišnje nagrade.
-
Dubrovnik je dobio još jedan vrijedan izložbeni prostor, s neprocjenjivom zbirkom kovanica iz vremena Dubrovačke republike. Sama priča o bogatoj povijesti Republike privlači brojne posjetitelje.
-
U dolinu Neretve iz Španjolske je stigla prva pošiljka laboratorijski steriliziranih kukuljica mužjaka sredozemne voćne muhe. Riječ je o, takozvanoj, SIT tehnici biološke zaštite agruma, koja je ponovno uspostavljena kako bi se izbjegla, prije svega, velika šteta na nasadima mandarina.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.