Biznis

Odlazak na more postao luksuz

Koliko se uštedi kada se ide starom cestom?

Koliko se uštedi kada se ide starom cestom?

Usporedba vožnje od Zagreba do Splita starom cestom ili autocestom otkriva da vozači mogu ostvariti znatne uštede

Poskupljenje autocesta u Hrvatskoj donio je još jedan razlog za traženje alternativnih pravaca prema moru. Među brojnim odlukama o uštedi na gorivu i cestarinama ili razgledavanju prirodnih ljepota svakako treba voditi računa da se stanje na hrvatskim prometnicama uvelike promijenilo, piše danas.hr

Konkretno, autoceste prema Rijeci i Splitu na kojima se prijašnjih godina odvijalo oko 80 posto ukupnog prometa, sve češće su praznije. Prema izvještajima HAK-a, produljeni vikend potkraj šestog mjeseca donio je iznenađujuće veliki broj vozila na starim cestama prema Rijeci i Splitu. Takav razvoj situacije nikoga ne može iznenaditi budući da je u aktualnom stanju naše države čak i odlazak na more postao luksuz.

Usporedba vožnje od Zagreba do Splita starom cestom ili autocestom otkriva da vozači mogu ostvariti znatne uštede. Primjerice, ušteda od Zagreba prema Splitu u oba smjera iznosi 490 kuna, što nikako nije zanemariv iznos, a premda je vožnja u jednom smjeru gotovo dva sata dulja, financije tih dva sata čine neprimjetnom razlikom. Iskusnim vozačima putovanje starom cestom do Splita ili obrnuto neće predstavljati nikakav problem, ali velike gužve koje dodatno pogoršavaju kamioni i šleperi stvaraju kaotično stanje na toj prometnici.

Odlaskom na autocestu, bez obzira je li riječ u dionici Zagreb - Rijeka ili Zagreb - Split, osim mira u glavi dobivate i osjetno veću sigurnost te udobnost putovanja. U današnje vrijeme kad novac diktira sve važnije odluke, razlika od gotovo 500 kuna mnogima će biti preveliki uteg za odlazak na autocestu, piše Lider.

Zagreb - Rovinj (stara cesta D1)

Udaljenost: 269 kilometara, Prosječna potrošnja: 7 litara,  Trošak cestarina: 0 kuna,  Ukupan trošak: 160 kuna/ 5.20 sati

Presuda:

Stara cesta prema Rijeci, odnosno prema Rovinju idealna je gledano s financijske strane, ali gužva na Staroj karlovačkoj i izbjegavanje tunela Učka mogu biti teret za vaše živce. Budući da sve više vozača izbjegava autoceste kako bi uštedjeli koju kunu, nema sumnje da će promet starom cestom prema Rijeci biti još zagušeniji. Ovdje se možemo koristiti uzrečicom: koliko para, toliko muzike, odnosno ako želite uštedjeti 140 kuna, očekujte pravu nervozu u automobilu.

Zagreb - Rovinj (autocesta A6)

Udaljenost: 238 kilometara, Prosječna potrošnja: 8,5 litara, Trošak cestarina: 97 kuna, Ukupan trošak: 300 kuna/ 3.15 sati

Presuda:

Unatoč gustom prometu do Bosiljeva, nema sumnje da je autocesta do Rijeke idealno rješenje za put do Rovinja. Tek na pojedinim dionicama promet se odvija u samo jednoj traci kada ulazite u kolonu. Manjih problema možete imati oko Rijeke te na istarskom ipsilonu.

Zagreb - Split (stara cesta D1)

Udaljenost: 361 kilometar, Prosječna potrošnja: 6,8 litara, Trošak cestarina: 0 kuna, Ukupan trošak: 225 kuna/ 6 sati

Presuda:

Cesta koju su iskusniji, odnosno stariji vozači doktorirali i dalje je solidna alternativa autocesti. Nema nikakve sumnje da je autocesta A1 višestruko sigurnija, brža i komfornija od stare ceste, ali ako imate vremena i živaca voziti u koloni među brojnim automobilima i šleperima, D1 je svakako zanimljiva opcija. Samo na cestarinama vozač u oba smjera uštedi čak 362 kune, što je dodatan razlog za ispitivanje vaše odluke. Minus je vrijeme od šest sati koliko je potrebno do Splita jer na put gubite gotovo cijeli dan.

Zagreb - Split (autocesta A1)

Udaljenost: 396 kilometara, Prosječna potrošnja: 8,8 litara,
Trošak cestarina: 181 kuna, Ukupan trošak: 470 kuna/ 4.15 sati

Presuda:

Ta opcija putovanja do Splita vozače oduševljava komforom i vremenom putovanja. Brojna međunarodna priznanja autocesti A1 dokaz su kvalitetno napravljene ceste, ali vozače ipak brinu ukupni troškovi cestarine, koji su nedavno neočekivano narasli na 181 kunu u jednom smjeru. Spomenuti iznos još uvijek može biti opravdan, a svim vozačima kojima je vrijeme putovanja važnije od financijske strane, izbor autoceste neće biti sporan.

danas.hr/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.