Biznis

Teška godina

Porazni poslovni rezultati triju najvećih nacionalnih televizija

Porazni poslovni rezultati triju najvećih nacionalnih televizija

Ovo je bila posebno teška godina za medije. Pogotovo za televiziju. Najprije je cijelo tržište na nacionalnim televizijama palo 3,6 posto u 2011. godini, na 92 milijuna eura, u odnosu na godinu prije. A ova godina bit će još gora.

Umjesto laganog pada, očekuje se strmoglavo poniranje od 11 posto, odnosno desetak milijuna eura, pa će ove godine jedva prevaliti 80 milijuna eura, piše Jutarnji list.

Toga su dobro svjesni i na svim nacionalnim televizijama, a pogotovo je toga svjestan Goran Radman, novoizabrani ravnatelj HRT-a.

Upravo je on osoba o kojoj ovisi preživljavanje cijelog tržišta. Iako HRT drži najmanji postotak oglašivačkog tržišta, trenutačno ima najveću moć da promijeni situaciju na nacionalnim televizijama. 2009. godine, usprkos i tadašnjem padu oglašavanja, HRT je uprihodio 1,5 milijardi kuna, od kojih je pretplata činila 1,2 milijarde kuna, a marketing 300 milijuna. Godinu dana poslije izgubili su 300 milijuna kuna nakon što je Sabor snizio cijenu pristojbe za 25 posto, na 60 kuna. Tada je već bilo prekasno. HRT je, naime, godinama optuživan za damping cijena; koristio je svoju financijsku prednost za snižavanje cijene oglasne minute, što se nepovoljno odrazilo i na cijenu oglasa u drugim medijima, od tiskanih izdanja, preko radija, pa do interneta, piše Jutarnji list.

Pred Radmanom je sada velika zadaća. Mora smanjiti broj ljudi na najvećoj televiziji. Njegovi najbliži suradnici uvjereni su da će povući najpametniji potez - povisiti cijenu oglasa na HRT-u.

Tako će prekinuti dugu tradiciju damping cijena i omogućiti da isto učine RTL i Nova, koji su se do sada morali boriti da bi održali konkurentnost. I dok jedni pozdravljaju takav potez novog ravnatelja, drugi su zabrinuti da će to biti dodatni udar na već oslabljeno marketinško tržište koje je u konstantnom padu. Jednostavno su u strahu da će s višim cijenama rezultati ostati isti, jer će biti manji broj zakupljenih oglasa.

RTL je 2011. godinu završio s gubitkom od 6 milijuna eura. Oglašavanje im je palo za 1,7 posto u odnosu na godinu ranije, pa je iznosilo 280 milijuna kuna. 2012. nije ništa bolja. U prvih šest mjeseci, izjavio je Zuell, prihod im je pao za nevjerojatnih 17 posto, pa su izgubili dodatnih 30 milijuna kuna. Na HRT-u situacija nije ništa bolja.

Prihodovali su 1,4 milijarde kuna, a oglašavanje im je palo na nešto više od 15 milijuna kuna, gotovo 50 milijuna manje nego godinu prije. A ove godine očekuje se još veća katastrofa - pad od 17 posto i iznos od samo 130 milijuna kuna. Što je neusporedivo s iznosom od 300 milijuna kuna od prije nekoliko godina, pogotovo uzimajući u obzir da HRT najmanje uprihodi baš od oglasa.
 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.