Teška godina
Porazni poslovni rezultati triju najvećih nacionalnih televizija
Ovo je bila posebno teška godina za medije. Pogotovo za televiziju. Najprije je cijelo tržište na nacionalnim televizijama palo 3,6 posto u 2011. godini, na 92 milijuna eura, u odnosu na godinu prije. A ova godina bit će još gora.
Umjesto laganog pada, očekuje se strmoglavo poniranje od 11 posto, odnosno desetak milijuna eura, pa će ove godine jedva prevaliti 80 milijuna eura, piše Jutarnji list.
Toga su dobro svjesni i na svim nacionalnim televizijama, a pogotovo je toga svjestan Goran Radman, novoizabrani ravnatelj HRT-a.
Upravo je on
osoba o kojoj ovisi preživljavanje cijelog tržišta. Iako HRT drži
najmanji postotak oglašivačkog tržišta, trenutačno ima najveću moć da
promijeni situaciju na nacionalnim televizijama. 2009. godine, usprkos i
tadašnjem padu oglašavanja, HRT je uprihodio 1,5 milijardi kuna, od
kojih je pretplata činila 1,2 milijarde kuna, a marketing 300 milijuna.
Godinu dana poslije izgubili su 300 milijuna kuna nakon što je Sabor
snizio cijenu pristojbe za 25 posto, na 60 kuna. Tada je već bilo
prekasno. HRT je, naime, godinama optuživan za damping cijena; koristio
je svoju financijsku prednost za snižavanje cijene oglasne minute, što
se nepovoljno odrazilo i na cijenu oglasa u drugim medijima, od tiskanih
izdanja, preko radija, pa do interneta, piše Jutarnji list.
Pred Radmanom je sada velika zadaća. Mora smanjiti broj ljudi na
najvećoj televiziji. Njegovi najbliži suradnici uvjereni su da će povući
najpametniji potez - povisiti cijenu oglasa na HRT-u.
Tako će prekinuti
dugu tradiciju damping cijena i omogućiti da isto učine RTL i Nova,
koji su se do sada morali boriti da bi održali konkurentnost. I dok
jedni pozdravljaju takav potez novog ravnatelja, drugi su zabrinuti da
će to biti dodatni udar na već oslabljeno marketinško tržište koje je u
konstantnom padu. Jednostavno su u strahu da će s višim cijenama
rezultati ostati isti, jer će biti manji broj zakupljenih oglasa.
RTL je 2011. godinu završio s gubitkom od 6 milijuna eura. Oglašavanje
im je palo za 1,7 posto u odnosu na godinu ranije, pa je iznosilo 280
milijuna kuna. 2012. nije ništa bolja. U prvih šest mjeseci, izjavio je
Zuell, prihod im je pao za nevjerojatnih 17 posto, pa su izgubili
dodatnih 30 milijuna kuna. Na HRT-u situacija nije ništa bolja.
Prihodovali su 1,4 milijarde kuna, a oglašavanje im je palo na nešto
više od 15 milijuna kuna, gotovo 50 milijuna manje nego godinu prije. A
ove godine očekuje se još veća katastrofa - pad od 17 posto i iznos od
samo 130 milijuna kuna. Što je neusporedivo s iznosom od 300 milijuna
kuna od prije nekoliko godina, pogotovo uzimajući u obzir da HRT
najmanje uprihodi baš od oglasa.
Vezane vijesti
-
-
Glasnogovornice RTL-a i Nove TV potvrdile su kako razmatraju mogućnost podizanja tužbe
-
-
Iako je 'Dnevnik' prvog programa HTV-a još uvijek je najgledanija emisija večernjih vijesti, 'Dnevnik' Nove TV je neznatno manje gledan, ali mu se zato nešto više vjeruje. Ovakav rezultat mora zabrinuti javnu televiziju
Izdvojeno
-
Podsječamo vas na raspisane natječaje za potpore koje je raspisao UO za gospodarstvo, poduzetništvo i razvitak otoka, a kojim uskoro ističe rok za prijavu:
-
Istraživači su došli do teorije koja objašnjava zašto se smijemo nakon što se toliko uplašimo da poskočimo.
-
Dugoočekivani film Dražen, koji donosi intimnu priču o životu legendarnog hrvatskog košarkaša Dražena Petrovića, već je u prvom vikendu pogledalo 23.071 gledatelja diljem Hrvatske. Ujedno, prema utršku (box office) objavljenom na stranici boxoffice.hr, Dražen je ostvario najuspješnije kino otvaranje za hrvatski film u posljednjih 10 godina.
-
U Ustanovi za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija, u razdoblju od 13. studenog do 28. studenog 2024. godine, provodit će se tečaj studijske fotografije. Mjesto održavanja tečaja bit će Centar za kreativne industrije u Zadru (na adresi Put Murvice 3a, 23 000 Zadar).
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.