Biznis

Inspektorat prelazi pod Ministarstvo:

Hrvatskoj nedostaje stotinjak inspektora rada

Hrvatskoj nedostaje stotinjak inspektora rada

Inspektorat rada, od prvog dana iduće godine, ustrojit će se kao upravna organizacija u sastavu Ministarstva rada i mirovinskog sustava i u njega bi trebalo preći najmanje 242 inspektora rada, odnosno inspektora zaštite na radu. Središnji ured Inspektorata rada bit će u Zagrebu, a službenici tog ureda bit će ovlašteni za obavljanje inspekcijskog nadzora u svim djelovima zemlje, piše Novi list

Prebacivanje inspektora rada i inspektora zaštite na radu u okrilje resornog ministarstva najavljeno je transformacijom Državnog inspektorata, baš kao i namjera da inspektori rada u budućnosti budu što mobilniji, odnosno da po uzoru na poreznike radi što učinkovitijeg nadzora pokrivaju područje cijele zemlje. U pripremi je i poseban zakon kojim će se regulirati Inspektorat rada, a njegov radni materijal pokazuje da Hrvatskoj nedostaje do 100-tinjak inspektora stručnih za područje rada i zaštite na radu.

Naime, broj inspektora rada određuje se ovisno o broju radnika u djelatnostima koje nadziru i području na kojem obavljaju poslove nadzora, pri čemu u pravilu po jedan ispektor na četiri do pet tisuća radnika. Godišnja izvješća o radu Državnog ispektorata pokazuju kako ta služba godinama ima odljev kadrova koji prelaze ili u druge sustave unutar državne uprave ili odlaze u privatni sektor. Radna mjesta se popunjavaju, ali je evidento da je državni inspektorat godinama tražio inspektora više. Primjerice, u području radnih odnosa lani je radilo 242 inspektora, iako je na tim poslovima pravilnikom o ustrojstvu predviđeno 56 inspektora više. Odnosno, ukupno 298 inspektora rada i zaštite na radu na nešto više od 1,3 milijuna zaposlenih.

Inspektore rada moći se se zbog potreba posla ili učinkovitijeg obavljanja poslova inspekcijskog nadzora, privremeno preseliti. No, takav rad u drugoj ispostavi ili drugom područnom uredu ne može trajati duže od tri mjeseca neprekidno. Trebaju biti spremni i na rad izvan radnog vremena, ali i da im se odgodi početak korištenja godišnjeg odmora ili prekine započeto korištenje godišnjeg odmora radi obavljanja inspekcijskog nadzora koji ne trpi odgodu. Među ostalim, predviđa se i da će inspektori osobne i druge podatke i obavijesti moći prikupljati u službenim prostorima, na radnom mjestu osobe, drugom pogodnom mjestu, a uz prethodni pristanak osobe i u njezinu domu.

Inspektorat rada ubuduće bi osim Središnjeg ureda u Zagrebu imao i pet područnih ureda - u Rijeci, Splitu, Osijeku, Varaždinu i Zagrebu. Riječki područni ured tako bi bio zadužen za obavljanje inspekcijskog nadzora na području Istarske, Ličko-senjske, Primorsko-goranske županije te na dijelu otoka Paga koji pripada Zadarskoj županiji.

Novi list


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.