Biznis

Strateški razvoj

Vrdoljak: Zatvaranje rafinerija bio bi zločin, to se neće dogoditi

Vrdoljak: Zatvaranje rafinerija bio bi zločin, to se neće dogoditi

Obje rafinerije u Hrvatskoj neće se zatvoriti. "Nismo dobili strateški plan MOL-a i to je najveći problem", izjavio je nakon sjednice Vlade ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.

"Ako žele razgovarati o strateškom razvoju INA-e i energetskog tržišta INA-e, onda bi vjerojatno trebali dostaviti svoje prijedloge, a oni to nisu dostavili. Mi očekujemo da ćemo ih dobiti prije trećeg pregovaračkog kruga. To smo izrekli, a i pismo ćemo, naravno, tražiti. Onako kako smo mi konkretizirali naš prijedlog za korporativno upravljanje, očekujem da oni konkretiziraju strategiju kako bi uopće o tome mogli razgovarati. Ako je strategija, što danas piše u novinama, zatvaranje rafinerija, onda se sigurno nećemo dogovoriti. To bi bio zločin za zaposlenika INA-e, industriju Hrvatske i energetsku stabilnost Hrvatske. Zločini se ne mogu dogovoriti i to se neće dogoditi, obje rafinerije se neće zatvoriti", odlučan je Vrdoljak.

Ministar gospodarstva se osvrnuo na posjet katarskog izaslanstva i odgovorio što se radilo posljednjih godinu dana na ulaganju u LNG terminal. "Radilo se, napravljena je studija izvodljivosti", kazao je ministar.

"Katar je, naravno, partner na koji utječu globalna kretanja tako da se svaki dan nešto događa. To su veliki energetski projekti. Treba netko odlučiti uložiti 600 milijuna eura. Nekad se možda odlučivalo puno lakše pa se ne mnogim projektima gubilo, sada su vrlo dubinske analize. Barem srednjoročne, ako ne dugoročne kako bi takav fizibilno bio izvediv takav projekt. Prije godinu dana njihov stav je bio da su spremni opskrbljivati LNG plinom. Takav je i danas."

A dok ne nađemo strateške partnere, bio to Katar ili netko drugi, nećemo preuzeti rizik izgradnje LNG-a, nastavlja Vrdoljak:

"Mislimo da bi nam to bio preveliki rizik, bili bi preneozbiljni da se možemo igrati s 600 milijuna eura hrvatskih građana. Kada nađemo partnera, a, evo, tu su dva dana da razgovaramo s njima, da bi potencijalno investirali s nama u terminal, tada će biti i razgovora o opskrbi, ali dobra je stvar da uopće imaš opskrbu. Od toga se kreće."

Vezano za Južni tok, novinare je zanimalo što je nužnim potpisivanjem novih ugovora svih EU članica s Rusijom, jer potpisano nije u skladu s europskim pravilima. Vrdoljak je izvijestio da Hrvatska nema taj problem.

"Sve ono što smo potpisali u mandatu ove Vlade se veže za odvojak Južnog toka kako nemamo glavni tok. U samom tekstu, a i u mojim i svim drugim izjavama, govorimo kada sve ostale države članice Europske unije dogovore s Rusijom ugovor o Južnom toku, nakon svih će doći Hrvatska i pod istim uvjetima potpisati obvezujući ugovor. Mi smo napravili sve pripreme za suradnju - definirali smo trasu, izradili studiju utjecaja na okoliš i drugo. Mi smo spremni", zaključio je Vrdoljak.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.