Biznis

Pretjerujemo

Božićni Barometar: Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

Božićni Barometar: Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj, prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja.

Hrvati će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, na stvari potrebne za Božić dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja. Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te - alkohol.

Upitani hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je - isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije.

U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu, čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum Grupe u 21 zemalja diljem Europe i zemlje Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj.

Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke. U anketi je sudjelovalo 14.205 kućanstava. Ispitanici su osobe dobi između 21 i 65 godina, od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih 21 zemalja iznosi od 805 do 10-350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima, 3,2 osobe.

Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novaca te koliko šopinga obavljaju online.

U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje.

Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje. Svi ispitanici u anketi su sudjelovali anonimno.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.