Sve više vole domaće
Koliko domaće hrane zapravo pojedu gosti turisti u hotelima?
Samo prošle godine kupili su domaćih proizvoda u vrijednosti tri
milijuna kuna bez PDV-a. No, kupuju li i koliko ostale hotelske kuće
domaće proizvode s OPG-ova?
Na hotelskim stolovima pred goste se stavlja sve više domaćih proizvoda.
Za lošinjskom tvrtkom drugi, ipak, još uvijek samo kaskaju. Kupuju se
vino, sokovi, guske, patke, sir, šunka, kulen voće i povrće, a ukupna
potrošnja ovisno o tvrtki kreće se od tek nekoliko desetaka tisuća kuna
do milijunskih iznosa. Proširivanje suradnje s domaćim proizvođačima, svima je imperativ.
"Voće i povrće, vina te ostale autohtone domaće proizvode maksimalno
uključujemo u ponudu naših hotela i kampova, a sve prema zahtjevima i potrebama svakog pojedinog objekta. Zadovoljni
smo prošlogodišnjom količinom isporučenih proizvoda s partnerskih
obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava, s time da nam je u nadolazećem
razdoblju cilj ovaj broj još povećati i tako domaćoj proizvodnji dati dodatni poticaj, a kvalitetnim
domaćim proizvodima zasluženo mjesto u našoj turističkoj ponudi",
odgovara za tportal Željka Bolfan, specijalista korporativnih komunikacija Valamar Rivijere, najveće turističke grupacije po kapacitetima u Hrvatskoj koja uključuje 30 hotela i ljetovališta te 13 kampova na jadranskoj obali ukupnog kapaciteta za više od 48.000 gostiju.
Njihovi gosti ove godine imaju prilike kušati domaće proizvode s pet
OPG-ova, ali taj broj namjeravaju u narednim godinama povećavati. Hrana,
piće i suveniri u ovaj hrvatski turistički div stiže najvećim dijelom
iz Istre te s otoka Krka.
"Najčešće je riječ o svježem sezonskom voću i povrću, poput dinja,
breskvi, lubenicama, paprici, tikvicama, rajčici, peršinu, salati,
krumpiru, krastavacima, luku, ali i suvenirima poput smokvenjaka, te
vina s OPG Damjanić, Janković i San Tomasso koja obogaćuju vinsku kartu Valamarovih objekata", poručuju iz Valamar Riviere.
Ni u porečkoj Plavoj laguni
ne zaostaju za njima. S pet istarskih OPG-ova najčešće nabavljaju vina i
pjenušce. Na godišnjoj razini za takvu se kupovinu potroši oko 30.000 kuna bez PDV-a. Ivica Poropat, šef Odjela nabave Plave lagune ističe kako će se ponuda proširivati ovisno o potrebama njihovih gostiju.
U HUP Zagrebu prošle su godine na domaće proizvode potrošili 900.000 kuna.
Kupovali su s dvadesetak OPG-ova putem posrednika ili direktno. Ovisno o
kakvom je proizvodu riječ, on u luksuzno opremljene zagrebačke i
dubrovačke hotele stiže s područja cijele Hrvatske, od bliže zagrebačke
okolice preko Prigorja, Zagorja, Slavonije do Istre i Dalmacije.
"Sukladno zahtjevima naših gostiju i poslovnih partnera, uvijek tražimo
najbolje namirnice za pripremu obroka. Nabavljamo svježe meso, mesne
prerađevine, mliječne proizvode, vino, sokove, domaće rakije, voće i
povrće, med. S obzirom na to da nemaju svi OPG-ovi ili manje privatne
tvrtke mogućnost ili želju za direktnu, neposrednu dostavu manjih
količina svojih proizvoda, većinu toga uzimamo preko naših većih dobavljača.
Nekada se radi o svega nekoliko kilograma ili tek o manjoj količini
robe koja nam je hitno potrebna kako bi ispunili zadovoljstvo našeg
gosta. Tu dolazi do izražaja fleksibilnost dobavljača jer OPG-ovi nisu
uvijek u mogućnosti pozitivno odreagirati", ukazuje Gordana
Vujić-Majkus, referent nabave u HUP Zagreb u čijem su sastavu, između
ostalog, zagrebački hoteli Panorama, Westin, Sheraton i dubrovački
Sheraton, Mlini, Astarea i drugi.
Gotovo milijunski iznos prošle su godine ovdje potrošili na domaće
sireve, vina, šunke, pršute, svježe patke, guske, sezonsko voće i
povrće, ali i sve vrste ulja, meda, ručno rađenih slastica, pa čak i sapuna za goste.
"Svakim danom uvodimo nove namirnice kao i ostale proizvode u ponudu jer
se mijenja struktura gostiju, tako da su uvijek u planu i nabavke novih
domaćih proizvoda. Prava domaća šunka, kvalitetan kulen, sir, voće i povrće uvijek su traženi, a 'friško' ulovljena i brzo dobavljiva riba, također je izazov za nabavu", zaključuju u HUP Zagreb.
U istarskoj Maistri
već godinama surađuju s malim poljoprivredno-obiteljskim
gospodarstvima. Uglavnom je riječ o proizvođačima vina, maslinovog ulja,
sira, voća i povrća s područja Istre, ali i drugih dijelova Hrvatske.
"Budući da je turizam industrija doživljaja koja
proizlazi iz svega onoga što čini život jedne destinacije, želja nam je
da u visoko-kvalitetnu turističku ponudu Maistre u što većoj mjeri uključimo autohtone proizvode
koji će kod gosta izazvati intenzivniji doživljaj destinacije
činjenicom da on konzumira što je autohtono, hrvatsko i domaće",
poručuju iz Maistre.
Vezane vijesti
-
Ministarstvo poljoprivrede u četvrtak je obavijestilo potrošače da je zbog mogućeg prisustva komadića stakla opozvana marokanska konzerva SKUŠA FILETI u suncokretovom ulju 125g.
-
Potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić u srijedu je uoči užeg kabineta Vlade izjavio da s obzirom na pandemiju i sve izazove koje ona nosi u ovom trenutku još nije na stolu snižavanje stope PDV-a na hranu, no o tome se razmišlja.
-
Ministarstvo poljoprivrede u subotu je izvijestilo potrošače o opozivu tri vrste sladoleda u pakiranju od 2,5 litre zbog utvrđenog pesticida etilen oksida u aditivu koji se koristi u procesu njihove proizvodnje.
-
Hrvatski građani za stanovanje i hranu troše 34 posto svojih prihoda, a u Europskoj uniji na hranu više troše jedino Rumunji, piše u utorak Večernji list.
Izdvojeno
-
17.siječnja u 10:00 sati u HNK Zadar još jedna Kava s glumcima - imate priliku upoznati Alena Liverića!
-
Kako kukci znaju kada trebaju ići u hibernaciju, gdje i kako provode hladne periode – priču za The Conversation donosi doktorandica zoologije sa Sveučilišta u Stockholmu Anna Brødsgaard Shoshan.
-
Poziv za prijavu aktivnosti/projekata koji se odnose na kulturne, sportske, znanstvene i edukacijske aktivnosti te su isključivo namijenjene studentima vrijedi do kraja siječnja.
-
Svi koji imaju slab sluh, ali ne nose slušni aparat, trebali bi razmisliti još jednom jer je utvrđeno da pomaže ljudima da žive dulje, prema Sveučilištu Južne Kalifornije (USC).
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.