Zabava

Saab 9-3 Sport Sedan Aero

Saab 9-3 Sport Sedan Aero

Kupeovska silueta i snažan sportski stav daju dojam kretanja čak i pri potpunom mirovanju

Glavna misao vodilja inženjera Saaba pri projektiranju 9-3 Sport Sedana bilo je stvaranje automobila koji će pružiti jedinstveno zabavno iskustvo u vožnji koje će ga smjestiti uz bok vodećima u klasi zahvaljujući sportskim performansama i odličnim dinamičkim svojstvima šasije.

Kupeovska silueta i snažan sportski stav daju dojam kretanja čak i pri potpunom mirovanju, a smješten u premium segment srednje klase pruža zanimljivu alternativu velikoj trojki, BMW-u serije 3, Audiju A4 i Mercedesu C klase.

Što se tiče pogona, na raspolaganju su tri vrste motora, benzinski, dizel i na bioetanol (teško da ćemo to tako skoro viđati na našim cestama, no pruža zanimljivu opciju), a vrh ponude predstavlja potpuno aluminijski 2.8 litarski V6 potpomognut turbopunjačem koji u kombinaciji sa pogonom na sve kotače (Saab XWD) razvija nemalih 280 KS.

Vrlo karakterističan izgled modela 9-3 jasno ga postavlja u domenu proizvoda koji mogu doći jedino iz Saaba. Strategija pri stiliziranju bila je spajanje novih modernih i klasičnih Saabovih linija u progresivnoj, modernoj ekspresiji prepoznatljivog karaktera ove marke. Rezultat je hrabar i čvrsti stav u oblikovanju koji odražava snažan sportski užitak vožnje.

Prednjim krajem dominira karakteristična Saabova maska u ponešto evoluiranom obliku prvi put viđenom na konceptu Aero X, a sam motiv krila na masci poveznica je sa bogatim naslijeđem ove tvrtke u zrakoplovnoj industriji. Uz masku, prednji kraj dizajnerski obilježava svjetlosni sklop sa tankim obrvama, još jednim karakterističnim elementom ove tvrtke.

Pažljivim oblikovanjem bočne siluete i elemenata stražnjeg kraja postignut je uistinu impresivan koeficijent otpora zraka od 0.28, posebno kad se uzme u obzir da se radi o limuzini, a ne o maloj sportskoj jurilici.

Interijer 9-3 je projektiran da pruži gotovo savršen vozački položaj većini vozača bez obzira na visinu vozača zahvaljujući potpuno prilagodljivom vozačkom sjedalu i upravljaču prilagodljivom po visini i dubini.

Instrumentna ploča se lagano obavija oko vozača i predstavlja evoluciju iste iz prethodnog modela. U tipičnoj Saabovoj maniri, sve kontrole su logično grupirane i smještene, one koje se najčešće koriste su blizu ruci i što je bliže moguće prirodnom vidnom polju vozača za vrijeme vožnje, a na dohvat ruke je i kratka ručica mjenjača.

Od glavnih pokazivača veliki brzinomjer zauzima središnju poziciju, sa lijeve strane se nalazi manji obrtomjer, a sa desne kombinirani pokazivač temperature, količine goriva i pritiska u turbopunjaču, sve u tradicionalnom Saabovom rasporedu.

Za ugodniju vožnju brine se posebni Saabov ‘Profiler’ odjel, a moguće je odabrati iz mnoštva opcija. Tu su među ostalim i iluminacija instrumenata, posebni modovi automatskog klima uređaja, sustav pomoći pri parkingu, brisači koji se automatski uključuju, grijana sjedala i mnoge druge.

2.8 V6 Turbo motor je dostupan samo uz Aero varijantu opreme, razvija 280 KS i izniman okretni moment od 400 Nm, a dolazi samo sa Saab XWD pogonom na sve kotače. Kut među cilindrima je 60 stupnjeva i u kombinaciji sa potpuno aluminijskom konstrukcijom omogućuje laganu i kompaktnu arhitekturu koja posebno odgovara poprečnom smještaju motora.

Sa 2.8 V6 Turbo standardno dolazi ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, a kao opcija nudi se i 6-stupanjska automatika koja uključuje i „Saab Sentronic“ opciju sekvencijalnog ručnog mijenjanja brzina omogućujući vozaču veću uključenost u vožnji. Opcija mijenjanja brzina može se vršiti pomakom ručice mjenjača naprijed-nazad ili prekidačima postavljenima na kolo upravljača.

Dakle za sve one koji žele biti malo drugačiji i ne utapati se u gomili klonova na cestama uskoro je na raspolaganju zanimljiva alternativa pa „ko voli nek izvoli“.


Reci što misliš!