Sport

nogomet, sp 2018

Pitate se zašto se finale igra u nepopularnom terminu? Donosimo odgovore

Pitate se zašto se finale igra u nepopularnom terminu? Donosimo odgovore
Duško Jaramaz/ PIXSELL

Utakmica finala neće se održati u 'prime timeu' već u popodnevnom terminu, što je iznenadilo mnoge navijače

Finale prvenstva bit će pravi europski događaj koji ipak neće početi u tipičnom europskom terminu. Navijači u Hrvatskoj i Francuskoj koji su naviknuli nastupe svoje reprezentacije gledati u večernjim satima, ovaj put će pred male ekrane sjesti već u 17 sati. 

Utakmica započinje u 18 sati po ruskom vremenu zato što je, kako piše New York Times, FIFA posljednjih godina, prilikom odabira termina prikazivanja, nakon što je desetljećima termine prilagođavala zapadnoj Europi, odlučila termine prilagoditi istoku, tj. Aziji.  

Kineske kompanije izdašno financiraju tijela svjetskog nogometa, a Kina ulaže snažne napore kako bi od svoje zemlje napravila jaku nogometnu silu. Ovo je prvi put kako Kinezi neće morati ostati budni cijelu noći da bi gledali finale. Finale prvenstva u Rio de Janeiru 2014. godine u Pekingu se moglo gledati od 3 ujutro, a u Tokiju u od 4. 

Ova utakmica započet će u 23 sati u Pekingu, a u Japanu u ponoć. 

Fabrice Jouhaud, glasnogovornik FIFA-e, rekao je kako je termin ovogodišnjeg finala odabran još prije tri godine u suradnji sa "različitim sudionicima". Rekao je kako su organizatori "uzeli u obzir niz aspekata kao što je globalno tržište emitiranja i izvodljivost za navijače". Ipak nije rekao koliko veliki utjecaj je imalo azijsko tržište. 

FIFA će zaraditi oko 1,65 milijarde dolara od sponzorstava na ovom prvenstvu, što je 14 posto više od njihovih očekivanja, piše Express.hr. U velikoj mjeri upravo zbog kineskih kompanija. Sedam od 20 službenih sponzora prvenstva su kineske kompanije, uključujući i Wanda Group, tvrtku za izgradnju i prodaju nekretnina, koja je s FIFA-om potpisala najveću razinu sponzorstva.  Dio su snažnog kineskog državnog ulaganja u nogomet. 

Iako se Kina samo jednom plasirala na prvenstvo, imaju želje osvojiti ovaj turnir jednog dana. Domaći kineski klubovi kupuju strane nogometne zvijezde, a njihovi građani i kompanije kupuju europske klubove, kao što su Inter Milano, Espanyol i Aston Villa, i vlasnici su veliki udjela u Atletico Madridu, Manchester Cityju i Lyonu.


Reci što misliš!