#automobili
Muče vas visoke cijene goriva? Ovo su tri automobila koji najmanje troše
S rastom cijena goriva opet se aktualizirala potrošnja goriva kao jedna od najvažnijih karakteristika vozila.
Nakon što su veličine dijagonale ekrana i sustavi asistencija preuzeli primat kao najčešće teme o automobilima, aktualna stanja na tržištu diktiraju neke nove trendove. Jedan od njih svakako je potrošnja goriva koja sada ima sve veći udio u kućnom budžetu.
Prelazite li dnevno oko 30 km, to je oko 1000 km mjesečno. Uzmemo li u obzir prosječnu potrošnju od bar 8 l/100 km, to je još donedavno bio trošak od oko 800 kn mjesečno. Danas je to preko 900 kn, pa ako imate dva automobila, računica je jasna - živite sve teže.
Međutim, postoje i automobili čiji se vlasnici ne brinu previše oko potrošnje. Tu ne mislimo na vlasnike vozila s plinskom instalacijom, one skupljih hibrida ili još skupljih električnih automobila, već na vlasnike nekih itekako štedljivih automobila.
Primjerice, početkom 1990-ih takvi su automobili bili Daihatsu Charade, Suzuki Swift i Citroen AX (poslije Saxo), koji su i tada trošili ispod 5 l/100 km. A to je bila drastična razlika u odnosu na najzastupljenija Zastavina vozila koja su s klasičnim rasplinjačima bila duplo žednija, bez obzira na to koliko laganu nogu na gasu imali.
Danas su tu ulogu preuzeli neki drugi automobili, a njima potrošnja usprkos tehnološkom napretku i nije značajno pala. Veći i teži, ovi su automobili ostali na razini nekadašnjih štediša, a to znači da se vrte oko 5 l/100 km.
Tako je britanski magazin What Car? sastavio listu 10 najekonomičnijih automobila, a među njima je malo onih s obiteljskom funkcijom.
Na 10. mjestu je hrvatski i europski bestseler, Dacia Sandero 0.9 TCe (90 KS) koja troši 4.45 l/100 km. Povoljna cijena i mogućnost plinske instalacije čine ovaj model vjerojatno najboljim izborom u krizna vremena.
Dalje slijedi Seat Leon 1.0 TSI s 95 KS koji ima istu potrošnju, ali i osjetno višu cijenu. Nakon Leona idu redom gradski mališani, počevši s Kijom Picanto, preko VW Upa, Škode Citigo i sl, a svi su u rasponu od 4.3 do 4.2 l/100 km. Na trećem mjestu je Up s još slabijim motorom od 75 KS i 4.21 l/100 km. A u samom vrhu je poznato ime, Suzuki, među kojima je Ignis 1.2 jedini koji može trošiti i manje od 4 l/100 km.
Ubacimo li u priču dizelaše, oni koji su svakako vrijedni pohvale su Opel Astra 1.6 CDTI s prosječnih 4.18 l/100 km, Seat Leon 1.6 TDI s minimalno većom potrošnjom te Škoda Superb 2.0 TDI sa 150 KS i prosječnih 4.3 l/100 km, ističe britanski automagazin.
U sve ćemo ubaciti i 1.5 dCi motor iz Renaulta koji također može glatko odraditi prosjek ispod 5 l/100 km, i to u vjerojatno svim modelima koje pokreće. Proširimo li priču na hibride, posebno ove u jeftinijoj razini, koji su i stvoreni kako bi bili štedljivi, jasno je da su svi redom pametna kupovina.
Vezane vijesti
-
Vječna dilema vozača ljeti - štedi li se više goriva vožnjom sa spuštenim prozorima ili upaljenom klimom kada su vani paklene vrućine?
-
Više vozača uključilo se u inicijativu "Stop rastu cijena goriva" u sklopu koje je u 17 sati na deset minuta zaustavljen promet u više hrvatskih gradova, uključujući Zagreb, Rijeku i Osijek, kako bi se iskazalo nezadovoljstvo zbog rasta cijene goriva.
-
Danas se istraživanja o zračnim hibridima vrše na ETH u Švicarskoj, Orleansu u Francuskoj i Sveučilištu Lund u Švedskoj
-
Automobil bismo u serijskoj proizvodnji trebali vidjeti već iduće godine
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Reci što misliš!