#automobili
Europska unija traži potpunu zabranu vožnje od utjecajem alkohola i struže kazne
EU nije uspjela u svom planu da cestovni promet učini osjetno sigurnijim, pa se razmatra uvođenje novih ograničenja.
Plan EU je bio da od 2010. do 2020. godine smanji broj smrtnih slučajeva za polovinu, već je pad iznosio i dalje više no solidnih 36%. Svejedno, ovo je odličan povod za nova ograničenja, a upravo u tom smjeru ide nova rezolucija Europskog parlamenta o sigurnosti na cestama EU. Napominje se da godišnje u Uniji u prometu život izgubi oko 22.700 ljudi, a oko 120.000 zadobije teške ozlijede. A svemu su, izgleda, krivi alkohol i brzina, pa i prijedlozi idu u tom smjeru.
Tako se traži primjene najveće dopuštene brzine od 30 km/h u stambenim područjima i područjima s puno biciklista i pješaka, a opravdanje je to da je prekoračenje brzine ključan faktor u oko 30% smrtonosnih sudara na cesti. Nadalje, drugi smjer djelovanja je ukidanje alkohola za volanom, odnosno nulta tolerancija vožnje pod utjecajem alkohola. Opravdanje je da je alkohol bio prisutan u oko 25% svih smrtnih slučajeva na cestama. Time bi se zakon o dopuštenih 0.0 promila, poznat iz zemalja bivše željezne zavjese (Češka, Mađarska, Rusija i Slovačka), preselio na cijelu Europsku uniju.
Treći smjer djelovanja je uvođenje zahtjeva za opremanje mobilnih i elektroničkih uređaja vozača opcijom "sigurnog načina vožnje". Tek potom na red dolazi infrastruktura i ideja osnivanja fondova iz kojih bi se financirale sanacije u zonama s najvećim brojem prometnih nesreća.
Sve rečeno trebalo bi uroditi plodom da Europa postane oaza sigurnosti po pitanju cestovnog prijevoza. Tako izvjestiteljica Europskog parlamenta Elena Kountoura ističe: "Ako se Komisija i države članice obvežu unaprijediti cestovnu sigurnost te uz snažnu političku volju i primjereno financiranje, realno je težiti tome da se broj smrtnih slučajeva na cestama prepolovi do 2030. godine. Stoga pozivamo Komisiju i vlade država članica da primijene posebne mjere za potporu naporima spašavanja života. Primjerice, uvođenje ograničenja brzine, posebno automatske primjene limita od 30 km/h u gradovima, ubrzani prelazak na druge načine javnog prijevoza te uspostava nove Europske agencije za cestovni promet."
A što kažu službeni podaci?
Prema podacima Europske komisije, Švedska ima najsigurnije ceste (18 smrtnih slučajeva na milijun stanovnika), a Rumunjska je na začelju te je prošle godine zabilježila 85 smrti u prometu na milijun ljudi. U Hrvatskoj je na milijun stanovnika bilo 58 poginulih, a prosjek u EU je 42.
Vezane vijesti
-
Kradljivci u Njemačkoj prate trendove pa su prošle godine najčešće birali povišene crossovere.
-
Automobili su sve nepoželjniji u velikim gradovima.
-
Objavljeni su podaci istraživanja o navikama konzumiranja alkohola u državama članicama Europske unije.
-
Odvjetnik Europske unije optužio je u srijedu AstraZenecu za kršenje ugovora o nabavi cjepiva protiv covida-19 i zatražio od belgijskog suda da izrekne kompaniji veliku novčanu kaznu.
Izdvojeno
-
Večeras, u nedjelju, 15. prosinca s početkom u 18 sati predstava “Bolna djeca u cvijeću” u režiji Vinka Radovčića prikazat će se u HNK Zagreb.
-
U petak. 13. prosinca u 23.20 sati u Zadru u Ulici Put biliga policijski službenici Postaje prometne policije Zadar su zaustavili 35-godišnjeg hrvatskog državljanina koji je upravljao automobilom zadarskih registarskih oznaka.
-
Policijski službenici Postaje prometne policije Zadar su u kontroli prometa u petak, 13. prosinca u 15.35 sati u Bibinjama zaustavili automobil zadarskih registarskih oznaka s kojim je upravljao 55-godišnji hrvatski državljanin prije stjecanja prava na upravljanje, odnosno prije položenog vozačkog ispita.
-
Odjel za sociologiju poziva na tradicionalni Otvoreni dan sociologije koji se ove godine održava 16. i 17. prosinca u zgradi SEP.
Reci što misliš!