Sci-Tech

#marketing

iOS obavijesti sada mogu uključivati oglašavanje na iPhone mobitelima

iOS obavijesti sada mogu uključivati oglašavanje na iPhone mobitelima

Apple će prikazivati oglase na vašem iPhoneu, gdje ih nikada ne biste željeli vidjeti.

Apple je  napravio neke promjene smjernica za App Store, koje stupaju na snagu od 30. travnja 2020. Jedna od njih povezana je s oglasima koje ćete vidjeti na iPhoneu.  Prikazivat će se čak i na zaslonu zaključanog uređaja.

Do sada je  bilo strogo ograničeno programerima korištenje funkcije obavijesti za promociju bilo kakvih   reklama,  ali situacija   se mijenja. Prema novim uvjetima  tvrtka iz Cupertina  omogućuje programerima aplikacija da koriste push  obavijesti  za oglašavanja, promocije ili izravan marketing. To znači da će aplikacije moći prikazivati  oglase na  iPhoneu izravno na traci s obavijestima ili kao banere.  

Iz perspektive programera aplikacija,  ova  promjena  je doista   dobra vijest, ali  za korisnike uređaja zasigurno nije.  Srećom, sve nije tako kritično za korisnike.  Činjenica je da će se  oglašavanja početi pojavljivati tek nakon što korisnik da svoj pristanak.   Postoji i mogućnost trajnog blokiranja prikazivanja  oglasa. 

Push Obavijesti se ne smiju koristiti u svrhu promocije ili izravnog marketinga, osim ako kupci nisu izričito odlučili primati ih putem jezika suglasnosti koji je prikazan u korisničkom sučelju vaše aplikacije, a korisniku pružite metodu u svojoj aplikaciji za odustajanje od primanja takvih poruka. Zloupotreba tih usluga može rezultirati opozivom vaših privilegija.

S jedne strane  čini se korektno,  a druge  postoji  određena doza skepse.  Primjerice, ako  kao korisnici  pristanemo na uključivanje oglasa, programeri loših aplikacija mogli bi  nas  doslovce  "bombardirati porukama" za širenje promotivnih informacija. Isto tako neki bi  mogli sakriti gumb za isključivanje  na  neko teško dostupno mjesto. No, to su problemi s kojima će se Apple u budućnosti morati vjerojatno suočiti.

Apple također obećava pažljivo filtriranje popisa programera čiji programi mogu slati oglase. Na primjer, funkcionalnost usluga za upoznavanje i aplikacija za sastavljanje horoskopa pomno će se nadzirati. U tom slučaju, ako softver nije u mogućnosti pružiti "jedinstveno i visokokvalitetno iskustvo korištenja", tada ne bi trebao računati na prikazivanje obavijesti.

Pogledajte Spot Lady Gage "Stupid Love", snimljen na iPhoneu 11 Pro

Od ostalih ažuriranja, vrijedno je spomenuti integraciju značajke sustava  autentifikacije "Prijava s Appleom".  Omogućiti  će   prijavu u razne usluge trećih strana putem jedinstvenog Apple ID-a ( Face ID-a, prepoznavanja  otiska prsta...).

Prema Appleu  za korisnike je  sigurnija opciju od provjere autentičnosti s Googleom ili Facebookom . Još jedna novost je  da  programeri moraju  nadograditi  SDK  na iOS 13, kako bi se iskoristile najnovije značajke poput Dark Mode, ARKit 3, Core ML 3  itd.

Appleove promjene politike mogu biti povezane s prethodnim sporovima koje je sam izazvao postavljanjem pravila kojih se nisu dosljedno  pridržavali.  U  protekle dvije godine, Apple je na iPhone uređaje također slao push  obavijesti  koje  su u stvari bile reklama.  S druge strane,    tvrtke  koje su pokušale učiniti isto, bile su  onemogućene.  S ovim novim promjenama za programere Apple bi nudio jednake uvijete za sve tvrtke  u svezi oglašavanja  istovremeno dajući  korisnicima kontrolu da  ih zaista  prikazuju  ili ne  prikazuju.

Recenzija: iPhone 11 - visokokvalitetna alternativa skupljim Apple pametnim telefonima

Sada moramo  samo  pričekati vidjeti  kako se provode ova nova pravila.    Nadamo se da to ne znači nedostatak kontrole i  prihvaćanje/odbijanje prikaza izričito za svaku aplikaciju.  


Reci što misliš!