ako niste znali
Facebook prati što radite čak i kada ste izlogirani
Više nije nikakva nepoznanica da Facebook prikuplja gomilu podataka o svojim korisnicima. Ono što je manje poznato jest da Facebook prati svoje korisnike čak i kada se ne služe njihovim servisom ili one koji uopće nisu njegovi korisnici.
Čak i ako nikad nisi bio prijavljen ili si odjavljen s Facebooka, ova društvena platforma vjerojatno prati tvoje virtualne korake – i ne nudi ti nikakav način da to izbjegneš.
Facebook prati korisnike koji posjećuju aplikacije i web stranice koje imaju ugrađene usluge kao što su “like” i “share”, izjavio je David Baser, direktor za upravljanje proizvodima u objavi na svom blogu.
Pošto web stranice i aplikacije ne znaju tko je od njihovih korisnika prijavljen preko Facebooka, ne mogu razlikovati korisnike od ne-korisnika društvene mreže kada šalju podatke Facebook-u.
“Kada posjetite web stranicu ili aplikaciju koja koristi naše usluge, mi primamo informacije čak i ako ste odlogirani ili uopće nemate Facebook račun” – rekao je Baser.
Među podacima koje Facebook prikuplja od ne-korisnika su njihove IP adrese, operativni sustav i pretraživač koji koriste, i prisustvo “kolačića”. IP adrese se mogu koristiti da se otkrije geografska lokacija, i “kolačići” često imaju funkciju “identifikatora koje web stranice koriste kako bi doznale jeste li ih već posjetili ranije” – nastavlja Baser.
“Nekorisnici” Facebooka ne mogu izbjeći ovo prikupljanje podataka
“Nekorisnici” Facebooka ne mogu izbjeći ovo prikupljanje podataka. No podaci koji su prikupljeni o njima ne koriste se kako bi ih se targetiralo za oglase njihovih partnera za oglašavanje. Niti se koriste za stvaranje profila ne-korisnika na osnovi njihovih aktivnosti izvan Facebooka.
Kako god, kompanija može iskoristiti činjenicu da je netko „nekorisnik“ kako bi im prikazivali reklame i potaknuli ih da se prijave na Facebook. Također prikuplja podatke da bi web stranicama i partnerima za aplikacije primjerice dao uvid u broj ljudi koji koristi njihove usluge, rekao je zastupnik. Na taj način, Facebook zapravo djeluje slično kao bilo koja druga web analitička firma.
Priča je nešto drugačija za Facebook korisnike koji pristupaju drugim aplikacijama i web stranicama kada nisu logirani na društvenu mrežu. Facebook ne samo da koristi te aktivnosti, već ih povezuje s korisnikovim Facebook računom i može ih koristiti za ciljano oglašavanje.
Na Facebook stranici, korisnici mogu isključiti opciju da se njihove aktivnosti van Facebooka koriste kako bi ih se targetiralo za reklame na Facebook-u. Također mogu isključiti opciju da ih Facebook targetira za reklame na drugim stranicama i uslugama. No, nemogu izbjeći i to da kompanija prati njihove aktivnosti na tim stranicama i uslugama.
Korisnici i ne-korisnici ipak imaju drugu opciju. To su aplikacije za blokiranje oglasa koje onemogućavaju društvenim mrežama da ih prate na drugim aplikacijama i web stranicama.
Vezane vijesti
-
-
Kako postaviti granice, pita se psihologinja Ljubica Uvodić Vranić u svojoj novoj knjizi \'Neizgovorena pitanja i odgovori\' u izdanju Profila
-
Facebook je često bio na meti kritičara zbog svojih postavki privatnosti. Najveći problem vide u tome što su sve informacije o vama i dalje vidljive čak i nakon što deaktivirate svoj profil
-
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!