Sci-Tech

američke web stranice postale nedostupne u Europi

Google bi iz rezultata pretraživanja mogao ukloniti stranice koje blokiraju pristup zbog GDPR-a

Google bi iz rezultata pretraživanja mogao ukloniti stranice koje blokiraju pristup zbog GDPR-a

Kad se u Europskoj uniji 25. svibnja pojavila Opća uredba o zaštiti osobnih podataka (GDPR), neke su američke web stranice jednostavno postale nedostupne korisnicima iz Europe jer se to činilo lakšim nego igrati po GDPR pravilima.

Ali, problem je što kad se u Google tražilici pretražuje neki pojam, rezultati nude web stranice koje su Europljanima nedostupne, i to je podosta nepraktično.

U Googleu su toga svjesni, ali kao američka kompanija, smješteni su u Sjedinjenim Američkim Državama i GoogleBot "gleda" s tog područja na sadržaj. Zato ga nudi korisnicima iz Europe. Da, je primjerice, smješten u Europi, ne bi "vidio" blokirani sadržaj iz SAD-a pa ga ne bi rangirao u rezultatima pretrage.

Googleov John Mueller na Twitteru je dao do znanja da bi se to uskoro moglo promijeniti jer svjestan je, kao i drugi u kompaniji, da trenutna praksa predstavlja problem. Odlučio se obratiti javnosti putem društvene mreže jer je dobivao mnogo upita o situaciji, ali i mnogo kritika. A u Googleu ne vole kad se to događa pa bi možda uskoro problem uistinu mogao nestati.

Bilo bi idealno da web stranice koje bi Europljani voljeli posjetiti prihvate GDPR i tako omoguće sadržaj korisnicima sa Starog kontinenta, ali to se ipak neće dogoditi. Možda manji broj popusti, ali oni koji su donijeli odluku, učinili su to na temelju analiza o isplativosti. I, jednostavno, posjete iz EU nisu bile na toj razini da bi mogle motivirati američke web stranice da se priklone GDPR-u.

Među ostalima, to su visokoprofilni mediji kao LA Times, New York Daily News, Chicago Tribune i Baltimore Sun. Odnosno, svi news portali koji spadaju pod grupaciju Tronc i Lee Enterprises od 25. svibnja su blokirani pa im čitatelji iz Europske unije ne mogu pristupiti.

"Nažalost, trenutno nismo dostupni u većini zemalja Europske unije. Ali, angažirani smo i motivirani po pitanju pružanja sadržaja našim čitateljima i razmatramo sve mogućnosti kojima bismo im mogli na području Europske unije ponuditi punu digitalnu uslugu", stoji u obraćanju uglednih američkih medija javnosti i ta poruka prisutna je već skoro četiri mjeseca u takvom obliku...


Reci što misliš!