Sci-Tech

prema rezultatima ankete

Božićni shopping: Više se kupuje preko Interneta, nego u dućanima!

Božićni shopping: Više se kupuje preko Interneta, nego u dućanima!

Niz procjena i podataka ukazuje na uspješnu ovogodišnju blagdansku sezonu za trgovce, no ankete i istraživanja pokazuju da sve veći dio kolača uzimaju internetski trgovački lanci, a udio kupaca koji odlaze kupovati u dućane, iako su oni i dalje u većini, polako ali sigurno se smanjuje.

Iako u ovo doba godine, uz pripreme za razne proslave, redovito možemo čuti i pozive da se blagdani oko Nove godine ne pretvaraju u potrošačku maniju već da ih se pokuša proslaviti skromno s naglaskom na druženje s obitelji i prijateljima, trendovi kako kod nas, tako i u svijetu, pokazuju da se na te pozive nitko ne obazire. Podaci i procjene koji su dosad objavljeni, potvrđuju da će i ovogodišnja blagdanska potrošnja biti vrlo izdašna za trgovce.

Konzultantsko-revizorska kuća Deloitte još je prije nekoliko tjedana objavila rezultate svoje ankete koju je provela u deset europskih država, s pitanjima koja se tiču blagdanske potrošnje i potrošačkih navika. Na ukupnom uzorku većem od osam tisuća ispitanika, između deset država u kojima je provedena anketa, najviše su za blagdane bili spremni odvojiti Španjolci i to prosječno čak 632 eura. Za njima su slijedili Britanci (€614), Talijani (€528) i Nijemci (€484), a na dnu ljestvice našli su se Nizozemci (€296) i Poljaci koji su planirali prosječno potrošiti 258 eura tijekom ovogodišnje blagdanske potrošačke groznice.

U usporedbi s prošlom godinom od zemlje do zemlje se većinom očekivao porast prosječne potrošnje od jedan do četiri posto, stoji u objavi Deloittea. Uzimajući u obzir sveukupne rezultate, Europljani u blagdanskoj potrošnji najviše odvajaju za darove (39 % iznosa), nešto manje za hranu te za putovanja (redom 25 % i 24 %), a najmanje za druženje (12 %).

Procjenu Deloittea, barem za Veliku Britaniju gdje se očekivao porast prosječne potrošnje od dva posto, potvrđuju i brojke kartičarske kuće MasterCard. Prema podacima objavljenim ovih dana potrošnja u Velikoj Britaniji u ovogodišnjoj blagdanskoj sezoni zasad je zabilježila rast od 3,1 % u odnosu na 2016. Iako brojka nije na visini koja bi oduševila trgovce, oni među njima koji svoje proizvode prodaju na internetu imaju puno više razloga za zadovoljstvo jer je online prodaja porasla za 12 %.

Prema onome što se može vidjeti na londonskim ulicama, a o čemu izvještava dnevnik The Guardian, toga su itekako svjesni trgovci u klasičnim dućanima pa su u tamošnjim trgovinama H&M već ovih dana spremni ponuditi popust od čak 60 %. Druge trgovačke kuće, primjerice Debenhams, Gap, New Look i French Connection, ne zaostaju previše s popustima i do 50 %. Ovakvi potezi možda bi mogli donijeti i ponešto zakašnjelih kupaca, posebno ako se uzme u obzir da potrošači i dalje većinu svoje blagdanske potrošnje obavljaju u klasičnim dućanima, no trend rasta ponude na internetu samo će nastaviti stvarati probleme za tradicionalne trgovce.

To potvrđuje i istraživanje koje je provelo najveće američko trgovačko udruženje National Retail Federation (NRF). Prema njihovoj anketi, po prvi puta u povijesti ove je godine najpopularnija destinacija za blagdansku kupovinu bio internet na kojem je barem dio šopinga planiralo obaviti 59 % američkih potrošača. Na drugom mjestu s 57 % nalazile su se klasične robne kuće, a nakon njih su slijedili diskonti, supermarketi i druge specijalizirane trgovine.

U tom istraživanju, čiji su rezultati objavljeni krajem listopada, NRF je predviđao rast ovogodišnje blagdanske potrošnje u Sjedinjenim Američkim Državama za 3,6 do 4 posto na ukupni iznos od oko 680 milijardi dolara. Po potrošaču to je prosječno iznosilo 967 dolara, a dosad objavljene brojke potvrđuju te procjene. Maloprodaja je u studenom bila šest posto viša nego lani u istom mjesecu, s time da je internetska prodaja porasla 10,5 posto, čime je dodatno potvrđen trend sve veće kupovine preko interneta.

Deloitte je u svojoj anketi naveo i glavne prednosti zbog kojih se potrošači odlučuju na kupovinu online. Najglavniji razlog je to što se cijene mogu vrlo lako usporediti, kao i činjenica da su lako dostupne i ocjene drugih kupaca o određenom proizvodu. Uz to, dodatni poticaj daju i činjenica da je preko interneta dostupna vrlo široka ponuda, kupcima je lako pronaći točno ono što traže i kupljena roba im se dostavlja na kućnu adresu. Za razliku od internetske, glavne prednosti tradicionalnih trgovina koje su naveli kupci su činjenica da je kupljena roba istog trenutka u rukama kupca, profesionalni savjeti kvalificiranih prodavača, kao i bolje usluge nakon kupnje poput popravka ili mogućeg povrata robe.


Reci što misliš!