Sci-Tech

Internet

Yahoo! tražilicu u 2007. 'pregrijali' Britney Spears i globalno zagrijavanje

Yahoo! tražilicu u 2007. 'pregrijali' Britney Spears i globalno zagrijavanje

Nakon takvih pojmova, prema Yahoo! statistici, internetske surfere najviše zanimaju pojmovi vezani za video-sharing web site YouTube

Britney Spears prva je na top ljestvici najtraženijih pojmova u 2007. godini prema statistici pretraživača Yahoo! Voljeli vi nju ili ne, skandalozne vijesti i prateće fotografije eskapada posrnule pop princeze (kako je u zadnje vrijeme mediji zovu), pregrijali su Yahoo! tražilicu, javlja AFP.

Reuters piše kako su najtaženije fotografije na ovom pretraživaču bile upravo one na kojima Britney kišobranom mlati paparazza, zatim njezini odlasci na rehabilitaciju, pokazivanje međunožja u brojnim prilikama, svađe i tučnjave s bivšim suprugom Kevinom Federlineom i striptiz nastup na dodjeli MTV nagrada.

Nakon Britney, najtaženiji pojmovi od stotina milijuna drugih koje su posjetitelji upisivali na Yahoo! tražilici bili su globalno zagrijavanje (pogotovo vijesti vezane za bivšeg američkog dopredsjednika i odnedavno nobelovca Ala Gorea), zatim skandali slavnih osoba (prijateljice Paris Hilton i Lindsay Lohan predvode 'kolonu'), brojni pojmovi vezani uz socijalne službe (ponajviše u SAD-u) te vijesti o Harryju Potteru, kojeg zbog mutacije glasa i prvih dlačica na prsima više nitko ne zove malim čarobnjakom.

Zanimljivo je, primjerice, da se pojmovi traženi od korisnika iz Kanade znatno razlikuju od onih iz SAD-u, gdje Yahoo! i dalje ima najveći broj posjetitelja. Naravno, Britney je i tamo najtraženiji pojam, ali Kanađane nakon nje najviše zanimanju vijesti o američkoj hokejaškoj ligi NHL i pop showu American Idol. Sve drugo je Kanađanima, očito, manje važno.

Direktor Yahoo! marketinga Raj Gossain američkim je medijima dao zanimljivo objašnjenje kada su ga pitali što je to s ljudima kada im je internet u zadnjih nekoliko godina postao mjesto gdje su skandali i 'prljavo rublje' iz privatnih života slavnih postali najzanimljiviji pojmovi:

- Takve su priče grčke tragedije današnje pop kulture. Sve ostalo danas vam je dostupno gotovo bilo kada i bilo gdje, a ono što ljudi mogu dobiti kad zažele, nije im toliko privlačno. Internet je odavno izgubio primarnu edukativnu funkciju, čak kada je i seks u pitanju, ali skandalozni događaji, pa čak i tragične epizode slavnih osoba, ono su što ljudi ne mogu pročitati u školskim knjigama i enciklopedijama, kaže Gossian koji kaže kako se globalno zagrijavanje u ovom slučaju ne treba shvatiti kako pojam koji je trebao doprinijeti edukaciji, nego kao pojam 'crne kronike' čovječanstva.

- Ljudi postaju svjesni kako živimo na tempiranoj bombi i traže vijesti o globalnom zagrijavanju ne da bi postali ekološko osviješćeniji nego da bi pronašli odgovore na pitanja 'koliko nam je još vremena ostalo?'.

Iako će malo tko priznati da čita takve vijesti, 'žutilo' i crna kronika teme su koje najviše privlače ljudski rod, bez obzira na boju kože, socijalni status ili obrazovanje.

Nakon takvih pojmova, prema Yahoo! statistici, internetske surfere najviše zanimaju pojmovi vezani za video-sharing web site YouTube, online enciklopediju Wikipediu, zatim Appleovu 'trojku' iTunes, iPod and iPhone, Nintendo's Wii, Microsoft's Xbox 360, Sonyjevu Playstation 3 konzolu te glazbenu video igru "Guitar Hero."

Globalno zagrijavanje, životinje, igrice, dinosauri i pojmovi vezani uz školske zadatke najviše zanimaju djecu osnovnoškolskog uzrasta.

Što se politike tiče, smaknuti Saddam Hussein i bliskoistočna kriza i dalje su najtraženiji pojmovi iz ovog područja, a na trećem mjestu je George W. Bush, ali ni približno zbog politike koliko zbog svojih 'bisera' prosutih tijekom obraćanja naciji.


Reci što misliš!