Sci-Tech

Virusi

Virusi se šire preko internet oglasa

Virusi se šire preko internet oglasa

Zloćudni softver počeo se širiti ovim putem krajem prosinca

Prema tvrdnjama stručnjaka iz češke tvrtke Avast, zloćudni softver se sve više širi putem platformi za distribuciju oglasa tvrtki poput Yahooa i Foxa.

Naime, otkriveno je kako se u oglasima koji se prikazuju na nekim vrlo uglednim stranicama, poput The New York Timesa, skriven zloćudni softver. Za to su krive platforme za distribuciju oglasa poput Yahoovog Yield Managera i Fox Audience Network Fimserve.com. U znatno manjoj mjeri zloćudni softver se distribuira i putem Googleovog DoubleClicka.

Za širenje zloćudnog softvera koristi se propust u JavaScriptu koji u Avastu nazivaju JS:Prontexi.

Riječ je o trojanskom konju u obliku skripte koji pokušava iskoristiti propuste u Adobe Readeru i Acrobatu, Javi, QuickTimeu i Flashu, te izbacuje lažna upozorenja o virusima na računalu. Korisnici ne trebaju na ništa kliknuti kako bi bili zaraženi, dovoljno je samo da se preglednik Interneta učita oglas s zloćudnim kodom.

Zloćudni softver počeo se širiti ovim putem krajem prosinca, a u Avastu navode kako su na računalima korisnika pronašli više od 2,6 milijuna njegovih instanci. Od tog broja približno 530.000 se odnosi na Yield Manager, dok na DoubleClick otpada njih samo oko 16.300.

U Avastu ističu kako se na DoubleClick odnosi relativno mali postotak zaraza trojanskim konjem Prontexi, a situacija je i dodatno poboljšana nakon što je Google poduzeo odgovarajuće akcije da spriječi njegovo daljnje širenje. Yahoo i Fox za sada nisu poduzeli mjere za sprečavanje širenja zaraza.

Više informacija može se pronaći na Avastovim stranicama.


Reci što misliš!