Sci-Tech

Automobili

Istraživanje 4Kotača: Niti u krizi se ne odustaje od kupnje automobila

Istraživanje 4Kotača: Niti u krizi se ne odustaje od kupnje automobila

4Kotača (www.4kotaca.net), jedan od vodećih hrvatskih web- siteova za vozila, u rujnu i listopadu 2010. je proveo istraživanje o navikama, preferencijama i učestalosti kupnje automobila u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od preko 600 ispitanika, od kojih je 84% muškaraca i 16% žena.

Učestalost i kriteriji kupnje

53% ispitanika planira kupiti automobil u iduće dvije godine. Od tih ispitanika 57% ga je kupilo u posljednje tri godine. 47% ispitanika ne namjerava kupiti automobil u iduće dvije godine, jer ih je većina (70%) kupnju obavila u posljednje tri godine.

Najčešći kriterij za odluku o zamjeni automobila je starost postojećeg vozila, i to za 39% ispitanika. Petina ispitanika (19%) automobil kupuje kada im se ukaže 'dobra' prilika, i to u nešto većoj mjeri muškarci nego žene, a 12% nakon što prijeđe određenu kilometražu. 10% ispitanika automobil kupuje kada postojeći više nije u voznom stanju.

Prihvatljiva cijena i način plaćanja

Kada je u pitanju iznos koji su ispitanici spremni izdvojiti za kupnju automobila, to je
u prosjeku oko 15.000 eura. Najviše ispitanika (29%) za automobil je spremno izdvojiti između 10.000 i 15.000 eura. Između 5.000 i 10.000 eura za automobil je spremno odvojiti 23% ispitanika. Najmanji broj ispitanika za automobil bi platio manje od 5.000 eura (16%) ili više od 20.000 eura (15%).

Muškarci su spremniji investirati nešto više novaca u kupnju automobila od žena. Prosječna cijena koju su oni spremni platiti za automobil iznosi 15.021 euro, dok bi žene u prosjeku izdvojile 13.982 eura. Kada su u pitanju skuplji automobili, odnosno oni čija cijena prelazi 20.000 eura, za njih bi se  također u većoj mjeri odlučili muškarci (20%), nego žene (13%).

Gotovo polovica ispitanika (43%) automobil nije, niti neće kupovati na kredit već će ga platiti u gotovini. Trećina ispitanika (31%) automobil kupuje kombinacijom gotovine i kredita, dok 15% ispitanika automobil kupuje isključivo na kredit. 11% ispitanika automobil kupuje na leasing.

Ispitanici koji kupuju automobil u vrijednosti do 10.000 eura najčešće ga isplaćuju u gotovini (58%). Ispitanici koji kupuju automobil veće vrijednosti češće ga kupuju na leasing.

Više od polovice ispitanika (53%) za ratu kredita je spremno izdvojiti do 25% mjesečnih neto primanja. Do 50% mjesečnih neto primanja za otplatnu ratu automobila spremno je odvajati 11% ispitanika.

Gotovo polovica ispitanika (48%) automobil će financirati sami. 41% ispitanika automobil će financirati zajedno s partnerom, dok 10% ispitanika automobil financira uz pomoć roditelja.

Preferencije pri kupnji

Većina ispitanika (57%) kupila bi rabljeni automobil. Rabljeni automobil u većoj bi mjeri kupili muškarci (64%) nego žene (49%). 2% muškaraca i 7% žena ne znaju da li bi kupili rabljeni ili novi automobil

Kada je riječ o tipu automobila, najviše bi ispitanika (36%) kupilo kompaktni automobil poput Volkswagen Golfa ili Opel Astre. Trećina ispitanika (33%) bi kupila srednju klasu automobila kao što su Opel Vectra ili Mazda 6. Petina ispitanika (20%) bi kupila gradski automobil (npr. Renault Clio, Fiat Punto), a 17% karavan. Coupe bi kupilo 5% ispitanika, a kabriolet svega 1%.

Većina ispitanika ostaje vjerna dosadašnjoj marki automobila - 39% ispitanika je već kupilo ili namjerava kupiti istu marku automobila, za 29% ispitanika marka nije bitna, dok bi 22% izabralo drugu marku automobila.

Kada su u pitanju karakteristike vozila, i muškarcima i ženama najvažnija je pouzdanost (prosječno 96%). Sigurnost automobila važna je za 91% muškaraca i 95% žena. Cijena se nalazi na trećem mjestu po važnosti i ona je važna za prosječno 81% ispitanika. Među najmanje važnim karakteristikama su pogon, marka i dostupnost servisne mreže.

Detalji o performansama te savjeti u najvećoj se mjeri traže na Internet forumima (73%) i na službenim stranicama proizvođača (51%). Recenzije i testove u sklopu TV emisija prati 45% ispitanika, dok se kod prijatelja raspituje 39% ispitanika, a kod obitelji svega 11% ispitanika.

 

Najviše ispitanika preferira diesel motore i to više muškarci (53%) nego žene (39%). Benzin preferira trećina ispitanika (34%), dok plin preferira svega 10% ispitanika. Električni motor preferira 11% žena i svega 2% muškaraca, dok 6% žena preferira ostale vrste pogonskih goriva (hibride).

Automobili se većinom kupuju u salonima novih ili rabljenih automobila (63%). Žene (69%) su sklonije kupovanju automobila u salonima nego muškarci (58%), dok putem Internet oglasnika više kupuju muškarci. Žene su spremnije na kupnju automobila od prijatelja, poznanika ili obitelji, a svega 3% svih ispitanika automobil kupuje na sajmovima.

Od ispitanika koji kupuju rabljeni automobil, najveći broj njih (94%) provjerava ima li automobil ispravnu dokumentaciju te je li automobil sudjelovao u prometnoj nesreći (88%). 80% ispitanika provjerava broj prethodnih vlasnika. 72% provjerava je li automobilu 'korigirana' kilometraža. 60% ispitanika provjerava radi li se o ukradenom automobilu.

Većina ispitanika prilikom kupnje novog automobila stari prodaje kupcu kojeg su sami pronašli (77%). Žene su nešto sklonije prodavati automobil salonu (29%) u odnosu na muškarce (16%). Većina ispitanika smatra korisnom opciju 'staro za novo' koju nude autosaloni.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.