Automobili
Istraživanje 4Kotača: Niti u krizi se ne odustaje od kupnje automobila
4Kotača (www.4kotaca.net),
jedan od vodećih hrvatskih web- siteova za vozila, u rujnu i listopadu 2010. je
proveo istraživanje o navikama, preferencijama i učestalosti kupnje automobila
u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od preko 600 ispitanika, od
kojih je 84% muškaraca i 16% žena.
Učestalost i kriteriji kupnje
53% ispitanika planira kupiti automobil u iduće dvije godine. Od tih ispitanika 57% ga je kupilo u posljednje tri godine. 47% ispitanika ne namjerava kupiti automobil u iduće dvije godine, jer ih je većina (70%) kupnju obavila u posljednje tri godine.
Najčešći kriterij za odluku o zamjeni automobila je starost postojećeg vozila, i to za 39% ispitanika. Petina ispitanika (19%) automobil kupuje kada im se ukaže 'dobra' prilika, i to u nešto većoj mjeri muškarci nego žene, a 12% nakon što prijeđe određenu kilometražu. 10% ispitanika automobil kupuje kada postojeći više nije u voznom stanju.
Prihvatljiva cijena i način plaćanja
Kada je u pitanju iznos koji su ispitanici spremni izdvojiti za kupnju automobila, to je
u prosjeku oko 15.000 eura. Najviše
ispitanika (29%) za automobil je spremno izdvojiti između 10.000 i 15.000 eura.
Između 5.000 i 10.000 eura za automobil je spremno odvojiti 23% ispitanika.
Najmanji broj ispitanika za automobil bi platio manje od 5.000 eura (16%) ili
više od 20.000 eura (15%).
Muškarci su spremniji investirati nešto više novaca u kupnju automobila od žena. Prosječna cijena koju su oni spremni platiti za automobil iznosi 15.021 euro, dok bi žene u prosjeku izdvojile 13.982 eura. Kada su u pitanju skuplji automobili, odnosno oni čija cijena prelazi 20.000 eura, za njih bi se također u većoj mjeri odlučili muškarci (20%), nego žene (13%).
Gotovo polovica ispitanika (43%) automobil nije, niti neće kupovati na kredit već će ga platiti u gotovini. Trećina ispitanika (31%) automobil kupuje kombinacijom gotovine i kredita, dok 15% ispitanika automobil kupuje isključivo na kredit. 11% ispitanika automobil kupuje na leasing.
Ispitanici koji kupuju automobil u vrijednosti do 10.000 eura najčešće ga isplaćuju u gotovini (58%). Ispitanici koji kupuju automobil veće vrijednosti češće ga kupuju na leasing.
Više od polovice ispitanika (53%) za ratu kredita je spremno izdvojiti do 25% mjesečnih neto primanja.
Do 50% mjesečnih neto primanja za otplatnu ratu automobila spremno je odvajati
11% ispitanika.
Gotovo polovica ispitanika (48%) automobil će financirati sami. 41% ispitanika
automobil će financirati zajedno s partnerom, dok 10% ispitanika automobil
financira uz pomoć roditelja.
Preferencije pri kupnji
Većina ispitanika (57%) kupila bi rabljeni automobil. Rabljeni automobil u većoj bi mjeri kupili muškarci (64%) nego žene (49%). 2% muškaraca i 7% žena ne znaju da li bi kupili rabljeni ili novi automobil
Kada je riječ o tipu automobila, najviše bi ispitanika (36%) kupilo kompaktni automobil poput Volkswagen Golfa ili Opel Astre. Trećina ispitanika (33%) bi kupila srednju klasu automobila kao što su Opel Vectra ili Mazda 6. Petina ispitanika (20%) bi kupila gradski automobil (npr. Renault Clio, Fiat Punto), a 17% karavan. Coupe bi kupilo 5% ispitanika, a kabriolet svega 1%.
Većina ispitanika ostaje vjerna dosadašnjoj marki automobila - 39% ispitanika je već kupilo ili namjerava kupiti istu marku automobila, za 29% ispitanika marka nije bitna, dok bi 22% izabralo drugu marku automobila.
Kada su u pitanju karakteristike vozila, i muškarcima i ženama najvažnija je pouzdanost (prosječno 96%). Sigurnost automobila važna je za 91% muškaraca i 95% žena. Cijena se nalazi na trećem mjestu po važnosti i ona je važna za prosječno 81% ispitanika. Među najmanje važnim karakteristikama su pogon, marka i dostupnost servisne mreže.
Detalji o performansama te savjeti u najvećoj se mjeri traže na Internet forumima (73%) i na službenim stranicama proizvođača (51%). Recenzije i testove u sklopu TV emisija prati 45% ispitanika, dok se kod prijatelja raspituje 39% ispitanika, a kod obitelji svega 11% ispitanika.
Najviše ispitanika preferira
diesel motore i to više muškarci
(53%) nego žene (39%). Benzin preferira trećina ispitanika (34%), dok plin
preferira svega 10% ispitanika. Električni motor preferira 11% žena i svega 2%
muškaraca, dok 6% žena preferira ostale vrste pogonskih goriva (hibride).
Automobili se većinom kupuju u salonima novih ili rabljenih automobila (63%). Žene (69%) su sklonije kupovanju automobila u salonima nego muškarci (58%), dok putem Internet oglasnika više kupuju muškarci. Žene su spremnije na kupnju automobila od prijatelja, poznanika ili obitelji, a svega 3% svih ispitanika automobil kupuje na sajmovima.
Od ispitanika koji kupuju rabljeni automobil, najveći broj njih (94%) provjerava ima li automobil ispravnu dokumentaciju te je li automobil sudjelovao u prometnoj nesreći (88%). 80% ispitanika provjerava broj prethodnih vlasnika. 72% provjerava je li automobilu 'korigirana' kilometraža. 60% ispitanika provjerava radi li se o ukradenom automobilu.
Većina ispitanika prilikom kupnje novog automobila stari prodaje kupcu kojeg su sami pronašli (77%). Žene su nešto sklonije prodavati automobil salonu (29%) u odnosu na muškarce (16%). Većina ispitanika smatra korisnom opciju 'staro za novo' koju nude autosaloni.
Vezane vijesti
-
Pandemija koronavirusa posebno je negativno utjecala na mlade zbog čega će sljedeća godina biti posvećena problemima s kojima se suočavaju, od uskraćivanja obrazovanja do porasta problema s mentalnim zdravljem, upozorili su europarlamentarci u raspravi o proglašenju 2022. Europskom godinom mladih.
-
Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci, a globalni problem nestašice poluvodiča za autoindustriju mogao bi trajati godinama, piše u subotu Večernji list
-
Rezultati prve provedene nacionalne studije o dostupnosti socijalnih usluga pokazuju da pripadnici različitih ranjivih skupina u Hrvatskoj nemaju jednake šanse dobiti kvalitetne socijalne usluge, a dodatno su nejednakosti produbljene na regionalnoj i lokalnoj razini.
-
Objavljeni su podaci istraživanja o navikama konzumiranja alkohola u državama članicama Europske unije.
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.