Sci-Tech

Već do 2015.

Automobili će biti kao smartfoni

Automobili će biti kao smartfoni

Američki proizvođač automobila General Motors priprema vozila za generaciju koja će odrasti s pametnim telefonima u rukama - povezana s internetom, mobitelima, tabletima i drugim prijenosnim uređajima.

Kupci sve upućeniji u tehnologiju mijenjaju način na koji GM i drugi divovi automobilske industrije pristupaju sustavima za navigaciju i zabavu ugrađenima u vozila.

Nadaju se kako će naći onaj pravi koji će privući nove kupce te otvoriti nove izvore prihoda i povećati zaradu, piše Economic Times.

Dosad im nije išlo dobro. Kupci su se navikli na jednostavnost i pristupačnost korištenja koju nude pametni telefoni, tableti i slični uređaji. Pokazalo se kako nije jednostavno postići isti učinak s uređajima i softverom koji se koriste u automobilima.

Što priprema GM kao odgovor? Sredinom iduće godine počet će prodavati vozila koja se mogu spojiti na internet, a koja će putnicima na stražnjem sjedalu omogućiti gledanje streaminga videa.

Novi izvor prihoda

Osim što će razveseliti sve koji trebaju razbiti dosadu ili zabaviti djecu tijekom dugotrajnih putovanja, GM će time dobiti priliku za prodaju oglasa u automobilima.

Po službenim podacima, prosječni Amerikanac provodi više od četiri sata putujući na posao i vraćajući se kući. Stoga GM namjerava ponuditi oglašivačima novi kanal za vabljenje kupaca i korisnika.

GM planira poboljšati postojeću uslugu OnStar, koja povezuje vozače s dispečerima u slučaju da trebaju upute ili pomoć na cesti, a moguće joj je i izdiktirati SMS tijekom vožnje.

Za tu uslugu postoji i aplikacija za smartfone (iOS, neki Androidi i Blackberry), koja između ostalog omogućava praćenje stanja goriva, ulja i tlaka u gumama, pokretanje motora na daljinu, otključavanje i zaključavanje vrata, pa čak i - trubljenje.

Prema procjenama analitičara koje navodi Economic Times, OnStar trenutačno GM-u donosi oko milijardu i pol dolara (oko 8,8 milijardi kuna) godišnjeg prihoda. Cijeli odjel vrijedi između pet i sedam milijardi dolara (29,5 i 41,3 milijarde dolara).

Oglasi dok vozimo?

Neki od njih upozoravaju kako bi oglasi u vozilu mogli odbiti korisnike. Pitanje je i koliko bi mogli ugrožavati sigurnost vozača. Moguće je da će otrpjeti reklame zato što im je nova usluga korisna.

Očekuje se kako će većina GM-ovih Chevroleta, Buicka, GMC-a i Cadillaca 2015. imati ugrađen LTE, vrlo brzu četvrtu generaciju mobilnog interneta.

Razvoj tehnologije ključan je za GM, Ford i druge proizvođače, ako žele privući mlađe kupce. U automobilskoj industriji to se odnosi na one stare oko 45 godina, koji su devet godina mlađi od prosječnog kupca novih automobila u SAD-u.

Do kraja desetljeća više od 40 posto svih vozila na svijetu moći će se spojiti s Mrežom, predviđaju analitičari banke Citi.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.