Sci-Tech

Postoji li zaista internetska osobnost

Zašto na Internetu neki dijele više od drugih?

Zašto na Internetu neki dijele više od drugih?

Postoji li zaista internetska osobnost? Prema novom globalnom MasterCardistraživanju, odgovor je potvrdan.

Digital Sharing and Trust Projectpokazuje kako potrošači odbacuju svoje „stvarne" identitete kada su na internetu te koriste svoje „digitalne osobnosti" koje bolje pokazuju kako se osjećaju, što rade po pitanju svojih osobnihpodataka i koliko im važnosti pridaju .

 

Tih pet osobnosti - Otvoreni djelitelji (Open Sharers), Samo interaktori (Simply interactors), Samo kupci (Solely Shoppers), Pasivni korisnici (Passive Users) i Proaktivni zaštitnici (Proactive Protectors)-raširene su globalno bez obzira na regionalne ili demografske granice.

„Gotovo 2.5 milijardi ljudi diljem svijeta koristi internet svaki dan", rekao je Theodore Iacobuzio, potpredsjednik MasterCard Global Insights grupekoja je provela ovo istraživanje. "Istraživanje pokazuje da tih pet različitih tipova osobnosti bez obzira na to tko su i gdje žive, svi imaju nešto zajedničkokada je riječ o ponašaju na internetu. To nam također pokazuje da kada potrošači koriste internet, karakteristike kao što su dob, spol ili nacionalnost postaju sekundarne.

Iako su potrošači sve vještiji kada je u pitanju upravljanje osobnim podacima na internetu, ovo istraživanje otkriva da postoji jasna razlika između tipova informacija koje su spremni podijelitite da određenim vrstama organizacija vjeruju više.

Neki od zaključaka o svakoj digitalnoj osobnosti:

  • "Otvoreni djelitelji":21% potrošača na internetu ulazi u ovu kategoriju koja sadrži više muškaraca (60%) te za razliku od svih ostalih najviše koriste internet, ali su i najsvjesniji rizika dijeljenja osobnih podataka.Polovica ihkoristi  internet više od 10 puta dnevno, a kada dijele svoje osobne podatke zauzvrat očekuju povoljne cijene, pristup i ponude.
  • "Samo interaktori": Ovoj osobnosti pripada 21% korisnika interneta ikarakterizira je učestalo korištenje društvenih mrežaiako ovi korisnicinisu posebno vješti u novim tehnologijama.  Kada je riječ o kupnji preko interneta, 80% potražit ćeproizvod na internetu, ali 63% radije kupuje u trgovinama. Svjesni ciljanog marketinga, ali ne misle da su njihovi podaci posebno važnite stoga niti ne pokazuju veliku zabrinutost oko osobnih podataka.
  • "Samo kupci":Ovu osobnost karakterizirajuuvjerenja da je internet dobar kanal za istraživanje i pametnu kupnju.. Čine 21%svih korisnika interneta tevećina ovih korisnika(90%) traži proizvode na internetu prije kupnje, a polovica ih koristi mobilne telefone kako bi usporedili cijene u različitim trgovinama i odabrali najpovoljniju ponudu . Začudo, oni su najmanje svjesni ciljanog marketinga jer samo 37% njih zna dastranice društvenih medija ustupaju njihove osobne podatke oglašivačima.
  • "Pasivni korisnici": Kao što govori i samo ime, članovi ove grupe nisu u potpunosti uvjereni u vrijednost interneta i zato, od svih „digitalnih osobnosti", provode najmanje vremena koristeći internet. Čine 20% svih korisnika interneta, nisu često na društvenim mrežama (samo 48% njih) i ne kupuju puno preko interneta. U usporedbi s ostalim osobnostima, vjerojatnije je da će kupovati preko mobilnih uređaja i spremniji su dati svoje podatke u zamjenu za neku pogodnost.
  • "Proaktivni zaštitnici": Čineći 17% svih korisnika interneta, Proaktivni zaštitnici jako su svjesni ciljanog marketinga, njih 82% svjesno je da oglašivači mogu krojiti ponude na temelju njihovih prethodnih pretraga i stranica koje su posjetili. Nerado koriste društvene mreže i u najvećoj su mjeri zaštićeni svojim postavkama o privatnosti - strogo kontrolirajući i čuvajući  trag koji ostavljaju koristeći digitalne kanale.

 

Dodatni zaključci koji vrijede za sve internetske osobnosti:

 

  • Potrošači znaju koliko vrijede njihovi podaci: Na temelju ovog istraživanja 64% potrošača vjeruje da su osobni podaci vrijedni trgovcima i oglašivačima
  • Većina potrošača pametno pristupa postavkama o privatnosti: Istraživanje je pokazalo da 60% potrošača zna kako promijeniti postavke o privatnosti na svojem internet pretraživaču
  • Potrošači vole ponude prilagođene njihovim potrebama u zamjenu za dijeljenje podataka: 55% potrošača cijeni kada kompanije osmišljavaju  ponude na temelju informacija koje su im dali
  • Potrošači prihvaćaju "Showrooming": 49% potrošača dok su u trgovini uspoređuje cijene  na svojem mobilnom telefonu  kako bi bili sigurni da su odabrali najbolju ponudu

 

„U današnjem digitalnom svijetu, potrošači provode više vremena i troše više novca na internetu", kaže Iacobuzio. „To je dodatni razlog za razumijevanje da je ovih pet zasebnih tipova osobnostivažno za raznovrsnu publiku, a možda najviše za trgovce i oglašivače. Boljim razumijevanjem toga zašto potrošači žele dijeliti svoje osobne podatke na internetu omogućavakompanijama bolju pripremu za interakciju spotrošačima osmišljavajući relevantnije ponude."

Potrošači mogu provjeriti koji tip internetske osobnosti imaju ako riješe kratki kviz

Za više detalja posjetite interaktivni website i potražite izvještaj pod imenom "Around the World in Five Personas"o čemu će se govoriti i tijekom panela naWorld Retail Congress u Parizu, u ponedjeljak, 7. listopada 2013.,  u 12:45 CET.

Metodologija

MasterCard je proveo i kvalitativno i kvantitativno istraživanje potrošača u trajanju od studenog 2012. godine do ožujka 2013. godine, na devet tržišta: Sjedinjene Američke Države, Kanada, Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo, Indija, Južnoafrička Republika, Ujedinjeni Arapski Emirati, Brazil i Kolumbija. Ovo istraživanje uključivalo je i anketu provedenu među više od 9.000 digitalnih potrošača, 16 - 65 godina, od kojih su svi bili uključeni u neku vrstu internetskih aktivnosti barem jednom tjedno. Ovih pet  tipova internetskih osobnosti pojavilo se kroz sveobuhvatno statističko ispitivanje koje je grupiralo ispitanike na temelju njihovih odgovora na pitanja iz šest područja: 1)svijest o ciljanom marketingu; 2) aktivnost na društvenim mrežama; 3) kupnja na internetu; 4) napredni nivo poznavanja mobilnih tehnologija; 5) upravljanje privatnošću; i 6) podaci kao valuta


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.