Sci-Tech

ZIMO Digital ide dalje

Saša Fišter: Uz akviziciju bloga FBHrvatska ZIMO Digital priprema nove velike projekte

Saša Fišter: Uz akviziciju bloga FBHrvatska ZIMO Digital priprema nove velike projekte

Kad sam koncem rujna 2010. godine dobio email s pozivom na suradnju od jednog nepoznatog momka iz Varaždina, teško da sam mogao pretpostaviti u što će se vrlo brzo razviti projekt Saše Fištera i Gorana Mudrog - ZIMO blog.

No vrlo brzo sam shvatio kako momci misle ozbiljno i kako su bez obzira na "dječje bolesti" na koje nije imun nitko od nas, našli svoj put i vrlo brzo stekli lidersku poziciju u niši svojim tehnološko-lifestyle blogom ZIMO.co .

Danas je projekt narastao u momčića čvrstih zubi, prije nešto više od godinu dana stvoren je i ZIMO Digital, a u priču je uključen i poznati hrvatski poduzetnik Saša Cvetojević. Prije par dana ZIMO Digital obogaćen je prvom akvizicijom, blogom FBHrvatska, pa je to bio neposredni razlog da Sašu upitamo kako je do toga došlo i kakvi su planovi za budućnost.

ZIMO Digital se širi. Uz već etablirani ZIMO tehnološki blog od prije nekoliko dana vlasnici ste bloga Facebook Hrvatska. Kako je došlo do akvizicije bloga i domene i koji su bili motivi za preuzimanje?

- Tako je. Širimo se i ponosni smo na to! Za portal FBHrvatska znam od kada smo krenuli sa ZIMO i primjetio sam da su bili vrlo dobro pozicionirani na Googleu, a i imali su dobru interkaciju s fanovima. No, isto tako zadnje vrijeme primjetio sam da je zadnjih godinu dana sve stalo, te da se nitko ne bavi portalom. Nama je uvijek bilo interesantno pisati o Facebooku jer smo primjetili da ljudi vole čitati takve teme. Odlučio sam se kontaktirati Frano Šašvarija putem Twittera koji je rekao da nemaju vremena više pisati pa sam ga pitao bi li prodao portal. Dogovorili smo cijene, definirali ugovore preko našeg odvjetničkog ureda i krenuli u realizaciju.

U kojem smjeru će se nastaviti rad na blogu Facebook Hrvatska i što ćete novog ponuditi korisnicima?

- Trentačno radimo na prebacivanju domene, jer imamo zakupljene 3 domene, pa će tako službeni naziv biti fbhrvatska.com, radi sigurnosti od strane Facebooka, jer je to zaštićena riječ. To je bio plan odmah u početku no treba malo vremena da se to sve posloži. Nadalje, FBHrvatska će obrađivati sve teme oko Facebooka, pisat ćemo o tutorialima, voditi ljude kroz nove mogućnosti, itd. Želimo ljudima pružiti sve informacije o Facebooku na jednom mjestu. Svi znamo da Facebook stalno nešto čačka i mijenja, stoga želimo ljudima objasniti što se događa kako bi bili upućeni u sve promjene. Znamo da Facebook koristi preko 1.1 milijardu ljudi na svijetu, zar ne?

Preuzimanja ne bi bilo da ne očekujete zaradu. Na koji način je mislite ostvariti? Na ZIMO blogu ne viđamo često display oglašavanje, više ste usmjereni na content oglašavanje. Mislite li nastaviti tom praksom i na FB Hrvatska?

- Naravno. Danas se sve više oglašivača okreće prema content marketingu i to nam je drago čuti jer smo veliki zagovaratelji istog. Mislim da današnji mediji žive u zabludi kada očekuju da će zarađivati ne znam kakvu lovu od display oglašavanja. Manjim portalima teško je ući u velike kampanje, zato moraju pronaći novi način kako prodati svoj sadržaj. Znamo da nekima to neće biti drago, no kao i svi tako i mi svojim zaposlenicima moramo dati plaće. Da se razumijemo, mi ćemo se dalje držati svog sadržaja i tema o kojima godinama pišemo. FBHrvatska ima dobru podlogu za content marketing, no prvo moramo dobro proučiti što i kako izvesti.

Svjedok sam razvoja ZIMO priče od prvog dana. Znam da ste započeli vas trojica, u jednom trenutku vas je bilo desetak, a sad vas je opet četvero. Velik put je prevaljen u malo više od tri godine. Je li prijelomnica razvoja bio ulazak Saše Cvetojevića u partnerstvo s vama i koja je njegova uloga u razvoju ZIMO Digitala?

- U principu počeli smo dvoje. Goran i ja, no ubrzo nas je bilo 10-ak. Neki su radili na projektima koje smo završili tako da smo opet smanjili broj ljudi, no ovaj puta imamo tri stalno zaposlena, jednog vanjskog suradnika i spomenutog Sašu Cvetojevića. Naime, Saša nam pomaže oko pregovaranja nekih većih poslova, tu i tamo ide s nama na sastanke i moram priznati da puno učimo od njega. Saša je iskusan poduzetnik i vrlo je lukav. Ovo bi bilo u grubo njegova uloga, no svakako radi kao savjetnik kompanije ZIMO Digital.

Izuzetno ste aktivni na društvenim medijima. Koliko vam je to pomoglo u promociji vlastitih ideja i projekata?

- Mislim da su društvene mreže danas sve. Lakše je nego ikad dići portal/blog od nule do 500-600 UV dnevno. To nije bio slučaj kad smo mi krenuli 2010. godine, a znaš i sam kako je to. No ono što je puno teže danas izgraditi jest ime, odnosno brand. Za ZIMO zna jako puno ljudi u što smo se uvjerili da nas ljudi čak na konferencijama u Beogradu zaustave i pitaju "Jeste li vi iz ZIMO?". To nam puno znači i svakako motivira da radimo i dalje. Kao i u svakom poslu tako i u ovom, kada se razvijaš uvijek stvaraš oko sebe ljude koji te vole i oni koje te ne vole, odnosno one koji smatraju da radiš krivo, i to je sasvim normalno, no treba naučiti slušati svoj unutarnji glas i intuiciju i vjerovati da te ona vodi na dobar put.

Poznavajući ekipu oko ZIMO Digitala vjerujem da već u pripremi imate nove projekte. Možete li dio njih podijeliti s nama?

- Možemo reći da je ovo plodno doba godine za nas. Pripremamo dva puno veća projekta od trenutne akvizicije FBHrvatska, no za sada ne bi o tome dok ne budu papiri rješeni. Naravno radi se o medijima jer mislimo da to znamo dobro raditi, i da možemo još puno naučiti. Također, pregovaramo nešto s jednom medijskom kućom pa ako sve bude po planu ZIMO će postati najjači portal ovakvog tipa u regiji, no o tom potom.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.