Sci-Tech

Pet hrvatskih škola izradilo kurikulum za sigurnost djece na internetu

Pet hrvatskih škola izradilo kurikulum za sigurnost djece na internetu

Više od 800 različitih obrazovnih sadržaja izradili su učitelji iz pet osnovnih hrvatskih škola za školski kurikulum o sigurnom korištenju interneta, a čitav projekt prikazan kroz multimediju besplatno je dostupan na mrežnoj stranici petzanet.HR i You Tubeu, rečeno je u četvrtak na predstavljanju projekta "Sigurnost djece na internetu".

 

"Naš postojeći kurikulum ne propisuje čak niti minimum znanja o odgovornom i sigurnom korištenju interenta, računala i mobilnih tehnologija koje bi djeca trebala imati", rekla je voditeljica projekta Lidija Kralj, profesorica matematike i informatike u osnovnoj školi Veliki Bukovec u Podravini koja je inicirala projekt vrijedan 2,5 milijuna kuna i finaciran iz IPA programa EU-a.

Tijekom 16 mjeseci trajanja projekta uložili smo znanje i entuzijazam, izradili brojne digitalne materijale poput e-udžbenika u virtualnoj učionici, priručnike za učitelje i roditelje, kao i raznovrsnu multimediju s animiranim pričama, kvizovima, računalnim igrama i drugim sadržajima, koji sada svi kolege učitelji mogu obrađivati prosječno jedan sat mjesečno na satima razrednika, informatike, hrvatskog jezika ili redovnog ili izbornog predmeta, rekla je Kralj.

Osim u pet partnerskih škola kurikulum se već primjenjuje u još petnaestak.

Generacije koje se trenutno školuju, kao i one koje dolaze, trebaju se pripremati za svakodnevno korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Učenici u Hrvatskoj tijekom osnovnoškolskog obrazovanja trenutno mogu steći samo osnovne informatičke vještine kroz izborni predmet informatike od 5. do 8. razreda, ili u srednjoj školi, ako im je takva izvannastavna aktivnost ponuđena. S druge strane djeca i mladi koriste ogromnu moć digitalnih medija za istraživanje, povezivanje i učenje, ali se pri tom suočavaju i sa zamkama, često zloupotrebljavaju mobilne uređaje i prihvaćaju potencijalno rizično ponašanje na internetu. Kurikulum ih, kao i njihove roditelje treba osnažiti i omogućiti im da nauče kritički misliti i sigurno se ponašati u digitalnom svijetu, poručila je Kralj.

Uključeno više od pet tisuća djece

U projekt je bilo uključeno više od pet tisuća djece i roditelja iz pet županija. Svih pet škola koje su sudjelovale u projektu opremljene su i mobilnom učionicom s interaktivnom pločom s projektorom i ukupno 120 tablet računala.

Uz nositelja projekta, školu Veliki Bukovec, partneri su OŠ "Mladost" iz Osijeka, OŠ "Gripe" iz Splita, OŠ "Mato Lovrak" iz Nove Gradiške i OŠ "Popovača" iz Popovače.

Prema zadnjoj anketi UNICEF-a u Hrvatskoj, 85 posto djece ima pristup internetu kod kuće, a omiljene su im aktivnosti traženje zabave, komunikacija s prijateljima i korištenje društvenih mreža, dok internet rjeđe koriste za istraživanje i učenje. Zato je i jedan od sadržaja iz predstavljenog projekta pod nazivom - Manje je mučenje uz on line učenje, koji djeci pomaže kako pronaći informacije koje su im potrebne za neki predmet.

Istraživanje EU-a "Kids Online" iz 2011. koje je obuhvatilo 25 država, pokazalo je da djeca u prosjeku prvi put koriste internet sa sedam godina, njih 93 posto od devet do 16 godina koristi ga svakodnevno, ili nekoliko puta tjedno, a 55 posto ih ima javne profile s osobnim podacima objavljene na društvenim mrežama.

Predstavnicima pet škola koje su sudjelovale u projektu predstavnica kompanije Microsoft uručila je certifikate kojima su stekli titulu "Showcase Schools" za školsku godinu 2014/2015. Hrvatskih pet škola tu je titulu steklo uz ukupno 120 u svijetu koju Microsoft dodjeljuje zbog inovativne primjene tehnologije u nastavi.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.