Sci-Tech

Euro norme

Mercedes predstavio novi 'neuništivi' dizelski četverocilindraš

Mercedes predstavio novi 'neuništivi' dizelski četverocilindraš

Dizelski agregati Mercedes-Benza se vjerojatno s razlogom smatraju 'neuništivima' u krugovima ljubitelja automobila. U ovom automobilskom divu su sada spremni osvježiti dobrog 'starog' četverocilindraša novim modelom, pod oznakom OM 654.

Riječ je o dvolitrenom turbodizelskom motoru koji će se smjestiti u europskom izdanju modela E220d, spremnog za tržište ovo proljeće. Novi motor će zamijeniti stariji OM 651 zapremine 2,1 litar koji se nalazi u nizu modela još od 2008. godine.

Novi motor s oznakom snage 220 razvija 195KS pri 3.800 okretaja. U usporedbi sa starim 2,1-litrenim modelom tehnički razvija istu snagu, no uz manje okretnog momenta - sve za zadovoljavanje EU normi. Novi motor bi mogao biti lakši za 45 kilograma, s obzirom na to da je sada izrađen u aluminijskom bloku. Umjesto aluminijskih klipova sada su tu pak oni od čelika, a u cijeloj konfiguraciji su inženjeri uspjeli smanjiti trenje između 40 i 50 posto. 

Kako bi izbjegli moguće probleme sa skandalom oko dizelskih motora iz VW grupe, u Mercedesu su se odlučili integrirati u motor sve bitne komponente - od filtera i spremnika, preko katalizatora, sve je sada vrlo usko vezano uz srce vozila. Ovim potezom su istovremeno osigurali i lakšu ugradnju u više različitih modela vozila. 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.