Politika

četvrtak, 17. listopada

Predavanje u GKZD: Djeca na internetu, hvatamo li korak s njima?

Predavanje u GKZD: Djeca na internetu, hvatamo li korak s njima?
Designed by Freepik

Volonterski centar Zadar trenutno provodi projekt pod nazivom "Edukacija-prvi korak prema prevenciji nasilja na internetu" čiji je cilj edukacija stručne službe, učitelja/ica i roditelja, a shodno tome i učenika/ica vezano uz načine zaštite djece na internetu, prepoznavanje simptoma e-nasilja i kome isti prijaviti te kako se nositi s njegovim posljedicama.

Naglasak je na osvještavanju problema i senzibilizaciji javnosti po pitanju prijave e-nasilja, jednako od strane djece kao i od strane odraslih osoba (roditelja, učitelja/ica, stručne službe). 

Projekt financira Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku,a provodi se u partnerstvu s Centrom za socijalnu skrb Zadar, Gradom Zadrom i Zadarskom županijom. 

U sklopu projekta, organizirano je predavanje prof.dr.sc. Gordane Buljan Flander "Djeca na internetu, hvatamo li korak s njima?" koje će se održati u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar, 17. listopada u 14:00 sati. Predavanje je organizirano za sve djelatnike koji rade s djecom i mladima, odgajatelje, učitelje, nastavnike, stručnu službu i naravno, roditelje.  Predavačica je psihologinja i psihoterapeutkinja, s bogatim iskustvom rada s djecom i mladima, osnivačica i ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba sa završenim brojnim edukacijama, između ostalih, na temu psihosocijalne zaštite i rehabilitacije djece i mladih. 

Korištenje suvremenih tehnologija uvelike se odražava na odgoj i obrazovanje današnje djece koja su pred ekranima već od najranije dobi. Moderne tehnologije su postale sastavni dio njihovog okruženja stoga predstavljaju važan aspekt odrastanja. Djeca i mladi stvaraju on-line igralište na kojem ostvaruju svoje potrebe za novim znanjima i iskustvima od druženja s prijateljima, pregledavanja zanimljivih sadržaja, slušanja glazbe do igranja igara. Moderne tehnologije istovremeno su osim svijeta mogućnosti, i svijet rizika koji se može manifestirati u izloženosti neprimjerenim sadržajima, prekomjernom korištenju, gubitku osjećaja sigurnost i doživljavanju neugodnih iskustava i nasilja. 

Sve veći broj istraživanja upravo se bavi utjecajem modernih tehnologija na dječji kognitivni i socioemocionalni razvoj, odnosno efektima korisnosti, štetnosti te razvojnim ishodima. Roditelji, nastavnici i stručnjaci djeci i mladima moraju biti spremni ponuditi vodstvo, kontrolu, nadzor i znanje na isti način kao što to čine u svakodnevnom životu, a suvremene tehnologije su samo postale jedan od kanala u kojima mogu biti podrška i modeli.  Dječja potreba, ali i zadatak roditelja, nastavnika i stručnjaka je aktivna uključenost u njihov život u svim njegovim aspektima te brže nego ikad pokušavati sustići korak u suvremenom dobu u kojem odrastaju.

Obzirom na aktualnost teme i imajući na umu da smo kao odrasli odgovorni za zdravi psihosocijalni razvoj djece i mladih, pozivamo Vas da nam se pridružite u što većem broju kako bismo što bolje mogli odgovoriti izazovima vremena koje je pred nama i pružiti im optimalne uvjete za razvoj.


Reci što misliš!