Politika

Izbori 2007.

Sve je transparentno. Ili nije?

Sve je transparentno. Ili nije?

Anketa pokazuje i da 62 posto građana misli da financiranje kampanje neće biti transparentno

HDZ-ov Ivan Šuker je najavio da će HDZ danas iznijeti DIP-u svoj plan za troškove kampanje, koji će biti od 16 do 18 milijuna kuna. Naglasio je kako HDZ neće uzimati donacije od pravnih osoba koje imaju bilo kakva dugovanja prema državi ili lokalnim jedinicama. Cijeli trošak kampanje HDZ će pokriti sredstvima koje stranka dobiva iz proračuna, što iznosi 20 milijuna kuna. Na pitanje tko će financirati kampanju za 11. izbornu jedinicu, Šuker je rekao da će kampanja u BiH koštati samo 2 milijuna kuna.

SDP-ov Zvonimir Mršić kaže kako je njegova stranka na svojim web stranicama objavila financijski plan u kojem stoji da će potrošiti 15,8 milijuna kuna. Oko 11 milijuna stiže iz proračuna, dok će preostalih 2 milijuna, kako očekuju, prikupiti iz donacija. Najviše novca, gotovo 8 milijuna kuna otić će na oglašavanje u elektroničkim medijima.

Vlado Jukić, glavni tajnik HSP-a podsjeća kako je HSP odavna najavio da će u kampanju utrošiti između 7 i 8 milijuna kuna te da će se iznos mijenjati ovisno o donacijama. "Kolike će biti donacije ovisi o samoj stranci".

Glavni tajnik HNS-a, Srećko Ferenčak je rekao kako je njegova stranka prije dva mjeseca objavila plan prema kojemu će okvirno potrošiti 9 milijuna kuna. Od tog iznosa 3,5 mil kuna je dobila iz proračuna, dok će imena donatora objaviti tjedan prije samih izbora, ali uz njihovu suglasnost.

Silvano Hrelja iz HSU-a je rekao kako se stranka neće zaduživati. Umirovljenički budžet i ovdje je najtanji, iznosi tek oko 2,5 milijuna kuna.

Predstavnik Transparency Internationala Hrvatska Zorislav Antun Petrović podsjeća stranke na poštivanje Zakona o financiranju stranaka i Zakona o izboru predsjednika koji nameću dužnost da se treba izaći s iznosom i prije izbora i nakon izbora. Petrović drži kako je spomenuti zakon uglavnom dobro definiran, no zamjera mu što gotovo uopće ne regulira pitanje predizbornih kampanja.

Anketa koju je TIH proveo pokazala je da većina građana Hrvatske smatra da se upravo tijekom predizborne kampanje otvara prostor za nepravilnosti u području financiranja stranaka. Anketa pokazuje i da 62 posto građana misli da financiranje kampanje neće biti transparentno i da stranke neće izaći sa stvarnim troškovima.


Reci što misliš!