Cirkus demokracije
DIP zabranio Bandićev spot
Radi se o spotu o Josipovićevoj "crvenoj Hrvatskoj". U njemu se u više navrata ponavljaju riječi Ive Josipovića s predizbornog skupa gdje govori da će "mapu Hrvatske potpuno zacrveniti", "potpuno zacrveniti", "zacrveniti, zacrveniti, zacrveniti"
Svjetlo i tama može, crveno i crno ne može. Tako je odlučilo Državno izborno povjerenstvo, tijelo koje obilježava svaki izborni ciklus svojom pasivnošću, neaktivnošću, iritantnom sporošću. Tijelo koje ubija izbore umjesto da ih pretvara u festival demokracije.
Kao iranska vjerska komisija
Sada je DIP sve iznenadio zabranom emitiranja predizbornog spota Milana Bandića, dva dana prije drugog kruga izbora. Doslovno zabranio. Bez ikakve zakonske osnove, bez ovlasti, uz obrazloženja koja više podsjećaju na iransku vjersku komisiju koja vodi računa o tome što je moralnoj, etično, korektno i primjereno, umjesto na tijelo koje bi moralo brinuti o čistoći izbornog procesa.
Tko će zacrveniti, a tko će se crveniti?
Radi se o spotu o Josipovićevoj "crvenoj Hrvatskoj". U njemu se u više navrata ponavljaju riječi Ive Josipovića s predizbornog skupa gdje govori da će "mapu Hrvatske potpuno zacrveniti", "potpuno zacrveniti", "zacrveniti, zacrveniti, zacrveniti".
DIP je ocijenio da su te riječi izvađene iz konteksta, premda originalna Josipovićeva izjava glasi: "Ovo je zasigurno uvod u neke druge izbore na kojima će SDP mapu Hrvatske potpuno zacrveniti". A onda ulazi u sfere kojima ovakvo tijelo ne bi smjelo ni primirisati.
DIP ocjenjuje da Bandićev spot predstavlja "povredu dopuštenog i korektnog načina" predizborne promidžbe, te upozorava da je "neprimjereno i nedopušteno" koristiti izjave protukandidata bez njegove suglasnosti. Zbog toga je zabranio emitiranje spota.
Nema ovlasti, nema obrazloženja, nema zakonskih uporišta
Osim što DIP za to nema ovlasti, osim što je tvrdnja o vađenju iz konteksta potpuno promašena, što se mediji na ta upozorenja zapravo ne bi morali osvrtati i što nema nikakvih sankcija za nepoštivanje DIP-ovih direktiva, ovakve ocjene uvelike su paušalne i zalaze u sferu dobrog ukusa.
Hoće li DIP ubuduće zabranjivati emitiranje loših spotova? Sankcionirati glupe izjave? Kažnjavati ružne face? Uopće, DIP-ova reakcija na Bandićev spot o "crvenoj Hrvatskoj" pretvara tijelo koje bi trebalo, između ostalog, educirati o izbornom procesu, u moralno-etičku komisiju. Od komisije za proučavanje izbora i gubljenje vremena u komisiju za određivanje dobrog ukusa.
Sporna su samo autorska prava korištenja snimke s izjavom
Bandićev spot je možda bio glup. Možda promašen. Možda previše direktan za hrvatski standard izborne promidžbe koji nikako ne uspijeva razlučiti negativnu od prljave kampanje. Možda nije smio koristiti tuđe snimke, baš kao što nije smio koristiti ni glazbu iz Ratova zvijezda, ali za to opet nije nadležan DIP. Baš kao što DIP nije nadležan za izricanje zabrana emitiranja spota u elektroničkim medijima.
Spot je faktički točan. Josipović je doista govorio da će "zacrveniti Hrvatsku", o tome su svi pisali danima. Sve drugo ulazi u sferu autorskih prava, neriješene zakonske regulative i granica dobrog ukusa.
Za ovu priču nije uopće bitno što se radi o Bandićevu spotu. Ili možda jest, ali tu argumentaciju ćemo prepustiti Bandićevu izbornom stožeru. Mi se radije bavimo Državnim izbornim povjerenstvom.
Danas Bandić, sutra netko drugi
On je zabranom Bandićeva spota napravio opasan presedan zbog kojeg nitko neće dizati preveliku buku, jer se ipak radi o kandidatu "tame", a ne "svjetla". O "bijedniku koji izvrće riječi", kako je to Josipović lijepo rekao neki dan. Dakle, ako već DIP zna gdje su granice dobrog ukusa, zna li onda barem gdje su granice fer izborne utakmice? Jer, ako se danas radi o Bandiću, sutra će na red doći netko drugi.
Vezane vijesti
-
Nakon Bandića i Josipovića, po utrošku slijede predsjednički kandidati Nadan Vidošević s 6,8 milijuna, Andrija Hebrang sa 6,3 milijuna, Dragan Primorac s 3,8 milijuna, a Boris Mikšić s 3,2 milijuna kuna
-
Kako bi potkrijepio svoj stav, Hrvatin je novinarima pokazao čak tri odluke Ustavnog suda sa izbora 1997. godine
-
U Zadarskoj županiji do 11 sati glasovalo je 10,81 posto birača
-
Četiri posto više glasača nego do 16 sati u prvom krugu
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!